![]() |
Router maken van een Windows NT workstation bak.
Dat moet mogelijk zijn, weet iemand hoe?
Ik heb twee computers, Computer A en computer B Computer A is een laptop, heeft Windows 2000, en heeft een ethernetkaart. Computer B is een desktop, heeft Windows NT 4.0 met SP6a, en heeft een ethernet en een tokenring kaart. Ik heb ze verbonden via ethernet met een crosslink, ze kunnen elkaar zien. Computer A heeft als IP 192.168.0.1 en computer B heeft als IP 192.168.0.2. Computer A heb ik als gateway opgegeven 192.168.0.2 Op computer B heb ik de tokenring ook geconfigureerd en hij kan de rest van het netwerk ook zien. Het netwerk bestaat uit 9.168.*.* IP adressen en 10.1.*.* IP adressen. Via een toegevoegde route, en mbv. een andere computer die als *?* geconfigureerd is, kan ik via het 9 netwerk op het 10 netwerk komen. Dat is allemaal geen probleem. Ik heb in de netwerk settings IP forwarding aangezet. Hoe kan ik nu vanaf Computer A, via Computer B, op het 9.168.* en het 10.1.* netwerk komen. Oftewel, hoe maak ik van computer B een router. Blijkbaar was het aanvinken van 'IP forwarding' en het specificeren van een gateway niet genoeg, en daar hield mijn limiete kennis op. |
Computer A:
Ethernet / 192.168.0.1 Computer B: Ethernet / 192.168.0.2 Tokenring / 9.168. Citaat:
Computer B is hier toch de gateway? |
Trouwens, je hebt helemaal geen software ervoor geinstalleerd of wel? Bijvoorbeeld WinRoute of een proxy?
|
Ja, computer B IS de gateway, en dus geef ik bij Computer A op, als gateway, Computer B
Nee, ik heb geen WinRoute geinstalleerd, die suggestie kreeg ik ook van een van mijn collega's. .. |
Ik raad je ook Winroute aan..
snel, safe & simpel |
Citaat:
Citaat:
Zelf gebruik ik alleen maar Linux en *BSD als router :/ |
ik ga ook ff tijdelijk nt4 gebruiken, nou vraag ik mij af: AMD 100 mhz, 16 mb Ram. draait nt4 daar een beetje op, als ie alleen maar routeerd?
|
Citaat:
Alles doet het. Ik kan via mijn laptop pingen, connecten, resolven, alles via NAT. Enige probleem dat ik nu heb is dat als er zwaardere dataverkeer is, bv dat ik ga VNCen, of FTPen, of een simpele HTML pagina probeer op te halen, de connectie simpelweg doodgaat. Terwijl dat op de NAT server (computer B) niet gebeurd. Ik heb geen *flauw* idee waar het aan ligt. |
BTW. ik heb NT4 Server. ^_^; foutje
|
Citaat:
M'n vriendin en haar broer draaien ook WinRoute en hebben ook problemen daarmee alleen daar zit 'm het probleem wsch. in het feit dan de WinRoute server maar 32 mB intern heeft want vanaf de client draait ie wel gewoon lekker. Misschien kun je hier wat mee. Grtz.. |
Citaat:
Mijn WinRoute machine heeft trouwens 192 mb. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33. |