![]() |
koekjes en andere zelfgemaakte lekkernijen
Ik woon sinds een paar maanden in een buitenlands studentenhuis en heb er een nieuwe hobby gevonden, Koekjes of andere lekkere dingen maken!
tot nu toe heb ik eigenlijk gewoon maar wat door elkaar gegooid en koekjes gekregen ervan, maar ik vroeg me af of jullie nog briljante recepten hebben die je hier wilt delen! En heeft iemand misschien het recept van speculaasbrokken? Ik heb hier geen speculaaskruiden, kan het ook zonder? Ik zal binnenkort ook mijn belevenissen eens proberen op te schrijven! |
Speculaas zonder kruiden lijkt me vrij lastig, die kruiden zorgen juist voor de smaak. Je kunt natuurlijk wel zelf de benodigde kruiden door elkaar gooien of iemand vragen om je speculaaskruiden op te sturen ofzo.
|
Citaat:
Gisteren zat ik er in de buurt, kaneel met oploschocolademelk en dan natuurlijk de andere ingredienten lijken er een beetje op... |
Brownies :D .. Vet lekker :) Mijn vriendin had een pak van Dr Oetker en daar hoefde je alleen maar 50 gram boter bij te doen en 100 ml water :D 40 minuutjes in de oven en smullen maar !
Dat pak van oetker kan je wel bij de supermarkt kopen ;) |
Citaat:
|
op koopmans.com staan 53799367 recepten voor koekjes, cakes, taarten, broodjes etc. (y)
|
Kwarktaart :cool:
|
Ik heb van de week yoghurtkoekjes gemaakt :cool:
|
Chocoladetaart en brownies uit Amerika. <3
|
Ik vind mijn eigengebakken cake met kaneel en rozijnen nog steeds het lekkerst :o :) Rozijnen eerst bestuiven met bloem, dan zakken ze niet naar onder maar blijven ze gewoon verdeeld door de cake zitten :)
|
Ik ben zelf de brownie expert, heb een heel goed recept dus zonder mix, en ze zijn echt perfect telkens, met smeltend zachte binnenkant (y)
|
Ik heb laatst twee soorten lekkere cakejes gemaakt (y)
Kokos-sinaasappelcakejes 100 gram zelfrijzend bakmeel, 100 gram rietsuiker, 100 gram kokosvet (santen, in grote supermarkten wel te koop), 2 eieren, vier eetlepels geraspte kokos, veel poedersuiker, glas sinaasappelsap. Verwarm de oven voor op 160 graden. Smelt het kokosvet. Het hoeft niet helemaal vloeibaar te zijn maar moet wel zacht zijn. Pas op dat het niet aanbrandt. Meng kokosvet, suiker en 3 eetlepels geraspte kokos. Mix de eieren er één voor één doorheen. Schep dan het cakemeel er doorheen. Vul 8 cake- of muffinvormpjes met het beslag en zet het zo'n 30 minuten in de oven. Kook het sinaasappelsap in tot het nog zo'n 25-50 % is van wat het eerst was. Doe er een eetlepel geraspte kokos door en doe er net zo lang poedersuiker bij totdat het geheel smeerbaar is. Als de cakejes uit de oven komen, smeer ze dan in met het mengsel en wacht een uurtje om het te laten drogen. Gevulde kruidcakejes 100 gram zelfrijzend bakmeel, 100 gram rietsuiker, 100 gram roomboter op kamertemperatuur, 2 eieren, 2 eetlepels speculaaskruiden, 50 gram amandelspijs (als je het niet kant- en klaar kunt kopen: er is vast wel een recept voor te vinden, of je gebruikt marsepein, kan ook), wat geschaafde amandelen. Meng boter, suiker en de speculaaskruiden. Mix de eieren er één voor één doorheen. Schep dan het cakemeel er doorheen. Vul 8 cake- of muffinvormpjes met het beslag. Maak 8 bolletjes van de amandelspijs en druk die in de cakejes. Strooi de geschaafde amandelen eroverheen en zet het zo'n 30 minuten in de oven. Oke, echt briljant is het niet. Maar het is gemakkelijk en origineel :). De recepten heb ik zelf verzonnen maar ze werken wel :p |
Wat je ook kunt doen ipv sinaasappelsap is de schil van 2 of 3 sinaasappels raspen en dat in het cakebeslag doen (y)
|
Maar let er wel op, die schillen zijn bitter :)
|
Valt wel mee toch? :o Mijn moeder raspt ze altijd voor onze 'kerstcake' en die smaakt nooit bitter :p
|
Citaat:
M'n moeder heeft soms brownie pakken uit Amerika. Die zijn echt de lekkerste die ik ooit heb gegeten, maar misschien dat die van jou er wel aan kan tippen. :p |
Citaat:
En geeft toch een bepaalde frisheid. |
Citaat:
Ik heb gisteren een kaneel-poederchocolademelk koek gemaakt, het was echt goed!! ik heb zomaar wat bij elkaar gedaan: boter, bloem, suiker, eiwit, klein beetje zout, kaneel en een klein beetje poederchocolademelk. Plat gerold en 10 minuutjes in de oven. Dat is echt het proberen waard! (y) |
Citaat:
|
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een recept van brownies. Kan iemand dat hier posten of mij dit even pm'en. :)
|
Ik zit vanavond weer op mijn andere woning, om mijn pc daar staat het recept, dus zal het wel via pm of mail doorsturen :)
|
Citaat:
|
Jolt, PM mij ook eens met dat recept? :o
|
mijn moeder maakt lekkere karwei-zaad koekjes. Als ik tijd heb zal ik morgen het recept posten. De koekjes worden wel altijd heel hard helaas, maar daar is misschien ook wel iets op te verzinnen.
|
Citaat:
Maar waarschijnlijk moeten ze hard zijn ;):P |
Citaat:
|
Citaat:
Ik had vandaag heerlijke kokoskoekjes!! boter, bloem, suiker, kokos, ei en een snufje zout. Hoeveelheden weet ik niet, maar dat kun je wel op gevoel doen! Succes:) |
Citaat:
Ik weet ook nog lekkere kokos tuiles, dat is met eiwit en poedersuiker, bloem, gesmolten boter en kokkos rasp (klapper) Moet ik even in mijn recepten boxje kijken. |
Citaat:
En ze zijn gelukt. Hmmm. Lekker. Maar ze zijn eigenlijk voor morgen op stage, laatste stage dag vandaar. |
Je moet in het griezelkookboek van roald dahl bram bokkeboots chocolade taart is proberen. Ik zeg het u een lekkere chocolade taart bestaat er niet maar het is wel een calorieenbom dus niet te vaak he het ligt ook zwaar op de maag maar o zo lekker!
|
Ik heb met verzorging een keer speculaasbrokken gemaakt, met sinassapel geloof ik :s , dat was echt meesterlijk lekker.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58. |