![]() |
Inspiratieloos verloren aan de poëzie.
Ik mis de scherpte van mijn woord
de spitsvondigheid in 't schrijven waar er ooit gevoel lag in poëzie kan ik nu slechts twijfelen over hoe ik er nog één draai aan kan geven -zonder driehonderdzestig graden te draaien- Trouw blijvend aan mijn gedachten wil ik mijn gevoel niet dichten doch openen als een ontluikende vlinder in een passioneel samenspel van klanken; wind en emotie zullen mij meedragen -en hoewel ik al halverwege ben pas ik- want vier kwartslagen bleken niet genoeg om te omschrijven wat mijn hart sprak; en ook al zal ik immer blijven zoeken naar manieren om perfect te gaan schrijven, te openen en te dichten, leg ik mij neer bij de krassen in het tafelblad inspiratieloos verloren aan de poëzie. Paul de Bruyn 07-03-2006 |
De derde strofe vind ik erg goed.
Toevallig dacht ik laatst ook over een gedicht over inspiratieloosheid. Wat ik gedachten had was heel anders, maar dit vind ik eigenlijk wel goed. Mijn eigen gedicht heb ik niet afgemaakt want ik zat vast :) |
Wat ik van jou tot nu toe heb gelezen vond ik allemaal erg mooi, net zoals dit, maar de laatste regel van je tweede strofe:
-en hoewel ik al halverwege ben pas ik- Ik neem aan dat 'pas' van het werkwoord 'passen' komt? :bloos: |
Citaat:
;) |
Als je dat in het Engels, "passen" bedoelt, dan is het toch pass? Anders snap ik hem niet :bloos:
|
Citaat:
't Kan ook zijn dat 't iets Limburgs is hoor ;) :p |
O, zo, nee ik snap hem nu. Ik dacht bij passen eerder aan sla mij over, maar niet aan de beurt doorgeven. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36. |