![]() |
Oi!
Ik heb tips nodig. Ik ben een beetje uitgekeken op de standaard oi! onzin, zoals cockney rejects etc.
Brand maar los |
oi oi oi
je moeder heeft een koi in de vijverachterom EN DE POLONAISE JONGENS LALALAALA |
oi dat is een vrouwtjesschaap.
|
dat is een ooi lies. :D
|
je liegt!
|
+onderschrift natuurlijk
|
Veel verder dan Hardskin kom ik niet.
|
Oi Oi more fire crew
|
Eerste Cock Sparrer plaat, "shock troops".
beste Oi ooit gemaakt. |
Cock Sparrer idd, misschien wel de beste oi band oit.
Verder: Blitz The Oppressed 4 Skins The Business Combat 84 Condemned 84 Angelic Upstarts The Last Resort Anti-Nowhere League The Wretched Ones Infa-Riot Anti-Heros The Bruisers The Saints Sommige van deze bands zijn niet echt 100% oi ofzo maar zitten een beetje in het schemergebied tussen oi en punk. Verder heb je natuurlijk een hoop Nazi oi bands maar op Skrewdriver na zijn ze echt allemaal slecht (althans, ik heb er echt superveel uitgecheckt en die waren allemaal hilarisch slecht). |
Citaat:
|
|
Brigade M
Standrecht Brutal Attack Avalon Angry Aryans Aryan Pffff ik heb er nog veel meer op mijn pc, zal thuis eens checken. |
Ik begin maar eens met Standrecht en Angry Aryans, dat belooft kwa naam al veel goeds.
|
Brigade M is ook niet voor de wind hoor! Positiever zin.
|
[slechte grap]the streets roepen genoeg oi @ original pirate material[/slechte grap]
tering t is echt te vroeg :( |
hahah brigade M, te lachwekkend
lui, laf en lelijk:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bruisers
Loikaemie emscherkurve 77 maar da's wel Duits en voetbal. |
Citaat:
|
Citaat:
ik vraag me altijd af of ze uit die fase groeien |
Citaat:
|
Maar een oi liefhebber zal 'I'm stranded' waarschijnlijk wel kunnen waarderen.
|
Au, zit het net te luisteren maar dat Standrecht is echt hilarisch slecht.
|
Allereerst: Hallo, ik ben nieuw hier!
Ik ben kaal een luister naar Oi!, rara, wat ben ik? Citaat:
En als je Oi! wilt, koop dan bijvoorbeeld wat van www.rebellionrecords.nl (zag net al een topic van Wouter Rebellion op dit forum). |
Citaat:
Ik heb geen zin om een politieke Oi!-discussie te beginnen en het zal me verder ook echt een worst wezen maar toch wil ik even melden dat je met een naam als 'Get Out' natuurlijk bepaalde denkbeelden krijgt. Wat de politieke voorkeur is laat ik even in het midden maar ik vraag me af wat een band beweegt om zo'n naam te nemen. |
Waarom noemt iemand zijn of haar band 'kutschurft'?
Laat ze toch. En al zouden ze een rechtse band zijn, wat dan nog? Je hoeft er niet naar te luisteren. Wat ik me steeds af vraag, pas op: politiek ;), is waarom mensen, organisaties en cafe's als de Bijstand altijd zo lopen te zeiken op iets wat misschien rechts is terwijl ze zelf extreem linkse bands en organisaties steunen? Trouwens, prima jongens hoor, van Get Out! |
Citaat:
Maar vinden de prima jongens van Get Out het zelf niet vervelend worden als ze met extreem rechts geassocieerd worden? (ik ga er gemakshalve even van uit dat ze dat niet zijn). Edit: over de bijstand. Rechts beschouwen wij absoluut niet als fout of iets wat niet kan. Fascisme daarentegen, vinden we een kwalijke zaak en zolang we kunnen, doen we daar wat tegen met onze middelen. |
Vind je het niet hypocriet dat veel extreem rechtse bands nergens terecht kunnen terwijl er allerlei extreem linkse rommel te vinden is in elk (ex)kraakpand in Nederland?
Het zal ze een worst wezen. Ze spelen voor mensen die hun muziek en aanwezigheid WEL kunnen waarderen. Heel simpel. edit; over de Bijstand: dat wordt een TE politieke discussie. ;) |
Ehm, nou mag je me toch uit gaan leggen wat daar hypocriet aan is?
|
Citaat:
En inderdaad, muzikaal is je moeder nog beter, de texten zijn een ander verhaal tho. |
Standrecht valt eerder onder de noemer RAC: Rock Against Communism. Dat is de (extreem)rechtse vorm van Oi!
Sommige nummers zou je hatecore kunnen noemen. NB: Standrecht is GEEN neo-nazi band. Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, waarom organiseren deze extreem rechtse bands hun eigen shows niet? Maargoed, laten we het maar weer over goede Oi! muzak gaan hebben. |
Die shows worden wel degelijk georganiseerd. Het is wel een stuk lastiger om zo'n show van de grond te krijgen oa door 'vredelievende' organisaties als de AFA.
En euh... Oi! is geen muzak! :p ;) Maar goed: muziek, geen politiek (zoals het op elk Oi! concert zou moeten zijn)! |
Citaat:
Maar wat dat laatste betreft ben ik het met je eens qua Oi!concerten. |
Citaat:
Trouwens, fijn dat hier geen Lonsdalegabbers (zie holland harcore link) reageren! :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |