Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Guns 'n Roses - Chinese Democracy (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1371987)

In-Flames 07-03-2006 18:17

Guns 'n Roses - Chinese Democracy

ja, zo zal 't nieuwste album heten, en volgens meneer Axl gaat 't in maart 2006 uitkomen... ook heeft hij laten weten dat 'we in 2006 nog eens muziek gaan horen!'

ik heb GNR persoonlijk altijd wel cool gevonden, maarja, meningen verschillen

't schijnt ook dat er al heel lang aan gewerkt wordt, dus aan de ene kant verwacht er wel iets leuks van, maja, aan de andere kant is 't alleen Axl met wat nieuwe mensen...

meningen/verwachtingen iemand?

MCH 07-03-2006 18:19

Guns 'n Roses op Waldrock. :evil:

Carn 07-03-2006 18:20

eerst maar eens downloaden.

Mark-The-Local-Hero 07-03-2006 18:37

Vergeet onze beste man Dizzy Reed niet he. Voor de rest hebben ze al heel wat festivals geconfirmed voor 2006, maarja dat was in 2002 ook zo ;) Ik heb nog nooit iemand gesproken die ze daadwerkelijk in Europa gezien heeft in de nieuwe formatie.
Ik ben wel erg benieuwd wie de rest van de nieuwe formatie gaan worden, aangezien Buckethead aardig uit de gratie geraakt is. Ook vraag ik me af wie er daadwerkelijk allemaal op de cd daadwerkelijk staan en hebben meegewerkt aan het eindproduct.

In-Flames 07-03-2006 18:39

Citaat:

MCH schreef op 07-03-2006 @ 19:19 :
Guns 'n Roses op Waldrock. :evil:
en graspop

dusja, spannend:P

Blenderhead 07-03-2006 18:41

Ik verwacht niets maar hoop wel op iets leuks.

Vandal 07-03-2006 19:01

Brian May had aan een nummer meegewerkt, las ik gister op nos-teletekst 372 en er stond nog wat.

In 2002 hebben ze wel op aantal plaatsen opgetreden. Hier is althans een concert te vinden.

Voorts verwacht ik niet al teveel (meer dan 10 jaar geleden laatste album, wat mag/kan je dan verwachten?) maar ik heb ook wel hoop.

Carn 07-03-2006 19:02

als het beter is dan de laatste Audioslave dan is het al wat.

KNIFEHANDCHOP 07-03-2006 19:17

http://www.inquietudeuropea.com/imag...ticias/axl.jpg

...

Hi, I'm Nora 07-03-2006 19:19

paps van?

MetalliCat 07-03-2006 19:20

Shit, 'Smile' is er niks bij:D. Hoe lang circuleert deze naam al wel niet rond:eek:.

Carn 07-03-2006 19:20

Citaat:

Hi, I'm Nora schreef op 07-03-2006 @ 20:19 :
paps van?
geniaal :D

Mark-The-Local-Hero 07-03-2006 20:30

Citaat:

Vandal schreef op 07-03-2006 @ 20:01 :
Brian May had aan een nummer meegewerkt, las ik gister op nos-teletekst 372 en er stond nog wat.

In 2002 hebben ze wel op aantal plaatsen opgetreden. Hier is althans een concert te vinden.

Thx(y)

Born to lose 07-03-2006 20:48

hahaha heb hier nog een aardschok uit 97 ofzo waar die plaat al in word aangekondigd.. ben benieuwd hoe kut het gaat zijn :P

Master of Puppets 07-03-2006 22:42

Ach het lijkt me wel leuk om ome Axl een keer in levende lijve te zien met zijn wielrenbroekjes.

Gijs Wilbrink 07-03-2006 22:46

Citaat:

Mark-The-Local-Hero schreef op 07-03-2006 @ 19:37 :
Vergeet onze beste man Dizzy Reed niet he. Voor de rest hebben ze al heel wat festivals geconfirmed voor 2006, maarja dat was in 2002 ook zo ;) Ik heb nog nooit iemand gesproken die ze daadwerkelijk in Europa gezien heeft in de nieuwe formatie.
Ze hebben gewoon op pukkelpop gespeeld een jaar of 3 geleden hoor

Mark-The-Local-Hero 07-03-2006 23:32

Citaat:

Gijs Wilbrink schreef op 07-03-2006 @ 23:46 :
Ze hebben gewoon op pukkelpop gespeeld een jaar of 3 geleden hoor
'Gewoon'.
Mijn definitie van gewoon is toch echt net wat anders. Het komt erop neer dat ze van de +-30 geconfirmde shows in Europa 'gewoon' er maar 2 gespeeld hebben.

FaZ 08-03-2006 16:47

Als ze op waldrock staan ga ik erheen en anders maar naar graspop

Overigens, het nr "better" wat is uitgelekt klinkt wel lekker

Uice 08-03-2006 16:59

Het lijkt me wel cool om ze live te zien, ondanks het feit dat Axl Rose een extreem kansloze baggermongool is.

Born to lose 08-03-2006 17:55

Citaat:

FaZ schreef op 08-03-2006 @ 17:47 :
Als ze op waldrock staan ga ik erheen en anders maar naar graspop

Overigens, het nr "better" wat is uitgelekt klinkt wel lekker

Nou ik vind het volkomen kut. Maar goed een appetite dat verwacht ik ook niet meer van ze.

Uice 08-03-2006 18:50

Het is trouwens Guns n' Roses.

duff-mckagan 08-03-2006 22:03

Ze komen op grasspop metal meeting in belgie :)
dus dat is nog relatief dichtbij. (ik woon in nijmegen).

dus nu nog hopen dat het door gaat,aangezien axl niet bepaald een goede reputatie heeft qua optijd komen.

(of hij komt gewoon helemaal niet (n) )

FaZ 08-03-2006 23:18

Citaat:

duff-mckagan schreef op 08-03-2006 @ 23:03 :
Ze komen op grasspop metal meeting in belgie :)
dus dat is nog relatief dichtbij. (ik woon in nijmegen).

dus nu nog hopen dat het door gaat,aangezien axl niet bepaald een goede reputatie heeft qua optijd komen.

(of hij komt gewoon helemaal niet (n) )

wtf optijd komen

tyger 10-03-2006 15:17

het zou wel leuk zijn als ze weer gaan touren
ik hoop eigenlijk, ook al zal het denk ik nooit gebeuren dat de oude samestelling ooit terug komt met slash, dat is voor mij de echte guns 'n roses.

infamous 10-03-2006 15:21

Citaat:

tyger schreef op 10-03-2006 @ 16:17 :
het zou wel leuk zijn als ze weer gaan touren
ik hoop eigenlijk, ook al zal het denk ik nooit gebeuren dat de oude samestelling ooit terug komt met slash, dat is voor mij de echte guns 'n roses.

ja dat gaat toch niet meer gebeuren, zou wel leuk zijn :)

Mark-The-Local-Hero 10-03-2006 17:38

Citaat:

infamous schreef op 10-03-2006 @ 16:21 :
ja dat gaat toch niet meer gebeuren, zou wel leuk zijn :)
Mwah ik zie ze het nogwel doen als ze 'op leeftijd zijn' en zegmaar de oude opa afsluiter worden op festivals zoals Ozzy dat nu is.

Verder wordt er voor het eerst sinds tijden weer wat veranderd aan gnronline.com dus binnekort verwacht ik wel wat official announcements.

Fjall 10-03-2006 17:59

paar jaar terug stonden ze nog op Pukkelpop. Axl en emmerhoofd waren toen maar 90 min te laat ofzo. Was echt niet om aan te horen.

NRK 10-03-2006 21:01

Vriend van me heeft n eigen evenementen bedrijf en die heeft hun o.a. georganiseerd op pukkelpop 2002. Hij zei dat ze vreselijk waren, zeker tegenover 1992, toen hij ze ook live had gezien.

Inmiddels al wat nieuwe nr's gehoord enzo. Wordt er niet warm of koud van. Vind Axl z'n gegil vreselijk. Doe mij maar City of Evil. (y)

Nocturnal 11-03-2006 00:01

Citaat:

Born to lose schreef op 07-03-2006 @ 21:48 :
hahaha heb hier nog een aardschok uit 97 ofzo waar die plaat al in word aangekondigd.. ben benieuwd hoe kut het gaat zijn :P
hm, die van mij komt uit '99

:)

maar inderdaad, hij wordt al jaren aangekondigd

FaZ 11-03-2006 16:00

Citaat:

NRK schreef op 10-03-2006 @ 22:01 :
Vriend van me heeft n eigen evenementen bedrijf en die heeft hun o.a. georganiseerd op pukkelpop 2002. Hij zei dat ze vreselijk waren, zeker tegenover 1992, toen hij ze ook live had gezien.

Inmiddels al wat nieuwe nr's gehoord enzo. Wordt er niet warm of koud van. Vind Axl z'n gegil vreselijk. Doe mij maar City of Evil. (y)

Georganiseerd? of bedoel je geboekt. Of bedoel je dat hij de organisatie van de bandleden op het vliegveld heeft geregeld zodat ze allemaal dezelfde vlucht hadden?

NRK 11-03-2006 23:58

Citaat:

FaZ schreef op 11-03-2006 @ 17:00 :
Georganiseerd? of bedoel je geboekt. Of bedoel je dat hij de organisatie van de bandleden op het vliegveld heeft geregeld zodat ze allemaal dezelfde vlucht hadden?
licht/geluid/opbouw etc. fixen.

FaZ 12-03-2006 20:42

Citaat:

NRK schreef op 12-03-2006 @ 00:58 :
licht/geluid/opbouw etc. fixen.
ok ik hoor het kwartje al vallen

Champ-00 15-03-2006 17:22

Ik hoop dat ze (met name Axl) afgaan!

Zo ziet men dat ik al die tijd gelijk had dat Axl Rose een overrated muzikant is ;).

FaZ 15-03-2006 21:01

Citaat:

Champ-00 schreef op 15-03-2006 @ 18:22 :
Ik hoop dat ze (met name Axl) afgaan!

Zo ziet men dat ik al die tijd gelijk had dat Axl Rose een overrated muzikant is ;).

Dat ze "afgaan" is zoiezo te voorspellen, maar in welke mate? Zijn stem is niet in orde, en die nieuwe band is poep. Maar voor de GNR nrs wil ik ze zeker zien.

Champ-00 16-03-2006 11:19

Citaat:

FaZ schreef op 15-03-2006 @ 22:01 :
Dat ze "afgaan" is zoiezo te voorspellen, maar in welke mate? Zijn stem is niet in orde, en die nieuwe band is poep. Maar voor de GNR nrs wil ik ze zeker zien.
Voor de GNR nummers zou ik naar Velvet revolver gaan kijken.

Stamping Zhanz 17-03-2006 11:37

http://it.geocities.com/axl_rose84/Band/buckethead.jpg :|

FaZ 19-03-2006 13:55

Citaat:

Champ-00 schreef op 16-03-2006 @ 12:19 :
Voor de GNR nummers zou ik naar Velvet revolver gaan kijken.
Die spelen alleen van appetite for destruction, en die heb ik al gezien

niamen 19-03-2006 20:55

haha zo kon ik na lowlands 2004 volmondig zeggen dat ik heel guns & roses gezien had (na pukkelpop 2002)

Champ-00 20-03-2006 18:15

Citaat:

FaZ schreef op 19-03-2006 @ 14:55 :
Die spelen alleen van appetite for destruction, en die heb ik al gezien
Ik zou niet naar GNR gaan voor de 3 hitjes die ze na Appetite hebben gehad.

FaZ 21-03-2006 13:19

Citaat:

Champ-00 schreef op 20-03-2006 @ 19:15 :
Ik zou niet naar GNR gaan voor de 3 hitjes die ze na Appetite hebben gehad.
Duidelijk geen GNR kenner. En bovendien spelen ze van Appetite de naar mijn inziens mindere nummers. Ik zal als ik jou was eerst even de resterende albums, dus alle albums op afd na even kopen voordat je met deze bullshit komt aanzetten.

Gijs Wilbrink 21-03-2006 23:58

Toen Apetite uit kwam he, toen dacht je echt van "whoa een echt coole rockband, goede riffs, ruige attitude, prima". Dan komt lies, toch een pak minder maar wel aardig. Dan komt het bombastische Use Your Illusion met een handjevol echt goede songs... tja. Ik ben het met Champ-00 eens, kenner FaZ slaat de plank mis!

Champ-00 22-03-2006 10:17

Citaat:

Gijs Wilbrink schreef op 22-03-2006 @ 00:58 :
Toen Apetite uit kwam he, toen dacht je echt van "whoa een echt coole rockband, goede riffs, ruige attitude, prima". Dan komt lies, toch een pak minder maar wel aardig. Dan komt het bombastische Use Your Illusion met een handjevol echt goede songs... tja. Ik ben het met Champ-00 eens, kenner FaZ slaat de plank mis!

:o

FaZ 23-03-2006 16:28

Citaat:

Lies is niet top, maar use your illusion 1&2 zijn topalbums ventje, bovendien spelen the velvet revolver de leukere nrs van appetite niet zoals ik al eerder heb vermeld, oftewel leer lezen. Overigens typisch dat de kenner met pretenties altijd gaat voor het eerste album, zó cliché.

Sleeping Liar 23-03-2006 16:36

Citaat:

Stamping Zhanz schreef op 17-03-2006 @ 12:37 :
[afbeelding] :|
Dat masker heb ik laatst aangeschaft :)

Champ-00 23-03-2006 20:06

Citaat:

FaZ schreef op 23-03-2006 @ 17:28 :
Lies is niet top, maar use your illusion 1&2 zijn topalbums ventje, bovendien spelen the velvet revolver de leukere nrs van appetite niet zoals ik al eerder heb vermeld, oftewel leer lezen. Overigens typisch dat de kenner met pretenties altijd gaat voor het eerste album, zó cliché.
Beetje onnozel van je om te zeggen dat ik (of wij in dit geval) geen GNR kenners zijn. Dat wij toevallig niet jouw Axl-idoolheid delen is jouw probleem. En wat lul je over de albums dude, ik heb ze hier liggen (op Lies na). En die clichéheid zal wel ergens op slaan hè? tis niet voor niks een ...:::CLICHÉ:::... die maar weer eens waar blijkt te zijn.

FaZ 23-03-2006 20:54

Citaat:

Champ-00 schreef op 23-03-2006 @ 21:06 :
Beetje onnozel van je om te zeggen dat ik (of wij in dit geval) geen GNR kenners zijn. Dat wij toevallig niet jouw Axl-idoolheid delen is jouw probleem. En wat lul je over de albums dude, ik heb ze hier liggen (op Lies na). En die clichéheid zal wel ergens op slaan hè? tis niet voor niks een ...:::CLICHÉ:::... die maar weer eens waar blijkt te zijn.
Alx-idoolheid? Waar heb ik dat aangegeven, het gaat me in eerst instantie nog altijd om de muziek ventje, en op basis daarvan geef ik dus aan dat er meer is dan appetitie. Bovendien ga je ook niet inhoudelijk op mij in wat getuigt van je lafheid.

Morridin 23-03-2006 21:45

Moet zeggen dat ik ruim de helft van het materiaal op de Use Your illusion albums flink kut met peren vindt. Op Appetite is dat iets minder dan de helft :o

GYS XXX EDGE 24-03-2006 14:14

Use your illusion is best goed, maar toch weer net anders. Voor de echte apentiet liefhebber zijn sommige songs gewoon te bombastisch. En dan zet ik dus inderdaad het liefst die eerste plaat gewoon weer op. Wel grappig om te zien met hoeveel passie sommige mensen die zooi gaan verdedigen. Het is geen Iggy Pop...

Mark-The-Local-Hero 29-03-2006 17:45

Lol, Spin Magazine probeert revenge te nemen voor de Get In The Ring lyrics :D

Check dit:
http://www.spin.com/reviews/magazine...23_gunsnroses/
Eerst hadden ze het bericht nog op 27 maart staan.

EDIT:

Artikel is offline gehaald:
Guns N’ Roses
Chinese Democracy
(Interscope)
By: Chuck Klosterman

March 27, 2006

The endless wait is over.

It’s been a long time since Guns N’ Roses have released an album of new material. Everybody knows this, but it’s a fact that bears repeating. If you purchased a kitten on the day that Use Your Illusion I & II arrived in stores, it’s probably dead by now. As a consequence, there has been a great deal of pressure on Axl Rose to deliver a record that would validate a 15-year, $13 million wait. There is really only one way for Chinese Democracy to avoid utter and absolute failure: It needs to be the greatest rock album ever made.

Chinese Democracy is not the greatest rock album ever made.

Oh, it’s certainly awesome, but I don’t think it’s "15 years awesome." Had Axl released his album after a silence of, say, 11 years and two months (at a cost of, say, $11.5 million), Chinese Democracy would be an undeniable masterpiece, but considering the circumstances, some of this work seems shoddy. I get the impression most of the 13 songs were written between 1993 and 1999, and Rose merely spent six or seven years touching them up in the studio. One is forced to wonder if a track like "Madagascar" was only recorded 75 or 80 times, which calls Axl’s alleged "maniacal perfectionism" directly into question.

Does Chinese Democracy offer glimpses of the paranoid, misogynistic genius we once heard on the soundtrack of Interview With the Vampire? Absotively. "The Blues" might be Rose’s crowning career achievement: It’s an epic combination of mid-period Stevie Wonder, early Elton John, and side two of In Through the Out Door. This is the kind of gutter-glam boogie ballad that makes "November Rain" seem like a bucket of burro vomit warming in the afternoon sun. Chinese Democracy is simultaneously propulsive and ponderous, and there are some electrifying guitar arpeggios on both "Silk Worm" and "Thursday Morning Strip Club" (performed, I assume, by either Buckethead, Robin Finck, Zakk Wylde, Johnny Marr, or Brian May — all five are listed in the liner notes). But this transcendence is sporadic at best: All too often, Rose’s sonic neurosis plunges into self-reflexive self-indulgence, most notably on the outdated 14-minute rap-rock anthem "Pound You (Good)" and an embarrassing "roots rock" duet with new buddy Dave Pirner titled "You’re Still Too Sweet Not to Be My Baby Anymore." Several songs make thinly veiled references to the architect who designed Rose’s backyard topiary garden, a move that may confuse casual listeners.

Obviously, the sexy albatross hanging around Rose’s wiry jugular is simple modernity: Could he create an album that would sound contemporary — and competitive — in today’s ever-evolving marketplace? As such, it is hard to understand why he elected to have Chinese Democracy coproduced by Bob Ezrin (Pink Floyd, Kiss) and Phil Ramone (Billy Joel, Barbra Streisand). Songs like "Catcher in the Rye" exhibit the sculpted sheen of Billy Joel’s Glass Houses, and the LP includes several tracks on which GNR bassist Tommy Stinson appears to be playing a note-for-note replication of the bass line from "Another Brick in the Wall." Skeptics might also bristle at the anger that still resides in Axl’s heart; his hairstyle and facial features have changed, but his inner intensity remains grizzly-esque. On the caustic rocker "Slash and Burned," Rose lashes out at his former bandmates now in Velvet Revolver with staggering specificity: "Your singer has cocaine eyes and a skeletonized trance / We’ll see if RCA recoups their advance." Rose has also retained his pathological distaste for the media, lyrically attacking the editors of Vanity Fair, MTV personality Sway, numerous teenage bloggers, and the city hall reporter for the Cincinnati Enquirer (who, curiously, has never written about pop music).

Still, Rose always possesses the potential to surprise us, as he does on a slightly reggaetón cover of Thin Lizzy’s "Cowboy Song" and a faithful (albeit befuddling) version of "Think About You," a tune actually written and recorded by Guns N’ Roses in 1987. But a deeper quandary remains: Does Chinese Democracy accomplish its goal? After all this time and all that money, will this album truly bring democracy to China?

I don’t know. I just don’t know.

Milan Dado 29-03-2006 18:29

Citaat:

Helemaal mee eens :cool: (Y) (he gijs, jij hier :D)
GnR rockte ten tijde van AFD en LIES/LLAS, de UYI albums zijn zeker niet slecht ofzo, maar het is niet meer wat je van GnR wil verwachten. Slechts een paar echt rockende nummers, aangevuld met wat uitgebreidere composities, maar te weinig echte toppertjes. TSI? was een leuke opvolger, maar goed, et blijft een cover-cd :P

Ik heb iig m'n kaart gehaald, zie wel wat er gaat gebeuren in Nijmegen. Ik verwacht er niet al te veel meer van, maar net als Megadeth, Helloween en Testament wil ik ook deze "jeugdhelden" (om ze even zo te noemen) toch echt een keer in actie gezien hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.