![]() |
Vlinderkusje
De onbeschreven pracht zelve
Behorend tot de morgenstond Het zijn muzieknoten die ze omarmt, de schemering verdwijnt. Razend door het leven stoort ze me, en ik schrik op terwijl ze zachtjes in m'n oor fluistert. Een vlinderkusje strijkt neer. Wie ben ik te hopen of zelfs te verlangen haar vluchtige blik te vangen? ik hoor slechts haar melodie als ze zachtjes op me in zingt, maar vandaag fezelt ze niet meer. Haar tere nageltjes scherpen zich aan mijn hals, al krijsend en verteerd door angst... ‘Vlieg je vleugels toch een keer!’ |
Dit gedicht is trouwens niet erg recent, ik schreef het enkele maanden geleden, maar ik dacht dat het misschien tóch wel de moeite waard zou zijn om hem eens te posten.
|
Ik vind de laatste zin echt afbreuk doen aan je gedicht, het zet je ineens weer met beide voeten op de aarde terwijl ik je gedicht juist zo zweverig vind. Dus die laatste zin vind ik echt niet mooi. De rest is mooi, vlinders zijn volgens mij nou niet echt een erg origineel onderwerp maar ik vind het zo leuk verwoord. Vooral vlinderkusje vind ik een lief woord. :)
|
Haha, ja. Vlinderkusjes zijn lief. ^__^
Het is inderdaad dromerig. Vind het terug naar realiteit wel mooi. Want zo is alles nou eenmaal. Als men even droomt komt er vanzelf iemand voorbij die je met beide benen op de grond zet. Fezelt vind ik trouwens een gek woord. xD |
@LiefsvanHier: Ik snap wel dat je het een afbreuk vindt, maar dat is niet zo bedoeld. Met de laatste strofe leid ik het ook een beetje in, en is het niet dromerig meer. Die laatste zin geeft als het ware een doel aan het gedicht, daar draait het om. Leuk om te lezen trouwens dat je mijn gedicht over vlinders vindt gaan.
@Eel_repesteel: Dankje. =) En fezelen is een heel mooi woord hoor! En iedereen die het daar níet mee eens is... oh wee. |
Bij dit gedicht denk ik aan de lente!!! Maar dat is het helaas niet, het regent zelfs. Dus misschien helpt je gedicht om het sneller lente te maken:p. Ik vind ook de laatste zin wel mooi, want het is inderdaad zo dat je weer met beide benen op de grond moet staan.
|
Wat betekent 'fezelen'? Ik heb er echt nog nooit van gehoord. :)
|
Jaa, heerlijk, lente! Daar zie ik echt zó naar uit... misschien heb ik dat onbeuwst in mijn gedicht geuit. =)
En fezelen betekent zoiets als fluisteren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02. |