![]() |
Zomerstorm
Zomerstorm
Verliefd als jonge meivogels verdwaald in eeuwige nazomer Fladderend door het goudgele land joegen wolken water door je haar en dansten we door het woedende koren. Onder zwartgrijze wolken lieten wij ons lot varen in de regen Dartelend, waren we vogelvrij Ons, tortelduifjes. De ene minuut vind ik het best wel goed, de andere minuut vind ik het afgrijselijk. :o |
Ben je aan het naamzoeken, word je ineens keihard geconfronteerd met het feit dat je bar weinig tijd aan DoP besteed:eek:
Ik vind hem eigenlijk best leuk, veel v's en w's:cool: Leuk gedaan, hoor. Alleen het woord "nazomer" hapert bij mij een beetje. |
Waarom de 'ons' ?
:o Misschien heb je er wel een logische reden voor hoor;) Maar ik denk dat ik 'wij' mooier had gevonden, sowieso heb je dan een beetje een binnenrijm van vogelvrij- wij al zit je dan wel met de 'wij' in je tweede strofe wat dan misschien een beetje een opeenhoping van wij etc wordt.. hmm Nouja, ik wacht eerst maar even op je antwoord. Verder vind ik het een heerlijk gedichtje, inderdaad lekker veel 'v' en 'w'.. ! |
Citaat:
(Ik hoop dat je het niet erg vindt :o) Nazomer is inderdaad ook te lang, maar ik heb de neiging de klemtoon zo te verleggen dat het wél mooi klinkt en dat is (n) :bloos:. |
Citaat:
Maar bedankt voor het positieve commentaar! Dat doet me goed :). |
Citaat:
Ik vind die ons juist wel mooi, geeft extra nadruk. en de klemtoon van nazomer klopt inderdaad niet:P |
Citaat:
Ik vind 'wij' inderdaad ook mooier, lijkt me ook correcter. |
Ik neig nu toch wel naar 'wij', maar ik denk er nog maar eens goed over na.
|
Citaat:
Ons als onderwerp bestaat niet in het Brabants, voor zover ik weet. Misschien is de toekomst, in navolging op hun;) Ik vind het gewoon mooier klinken. |
Het wordt wij, ons klinkt te plat heb ik besloten.
Helaas kan ik het niet meer veranderen in het oorspronkelijke bericht. Zomerstorm. Verliefd als jonge meivogels verdwaald in eeuwige nazomer Fladderend door het goudgele land joegen wolken water door je haar en dansten we door het woedende koren. Onder zwartgrijze wolken lieten wij ons lot varen in de regen Dartelend, waren we vogelvrij Wij, tortelduifjes. |
:D
Nu vind ik 'm echt : mooi-niets-op-aan-te-merken eigenlijk. op één ding na: twee keer wolken maar daar is mee te leven :o |
Citaat:
|
gewoon lekker laten zo ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08. |