![]() |
bedrijf starten
Ik zou graag nu al, ik ben 17 en zit nog op het VWO, een bedrijfje willen beginnen, bijvoorbeeld een internetwinkel, heeft iemand nog een idee wat ik moet gaan doen, ik dacht zelf aan bijvoorbeeld elektrische stepjes verkopen of zoiets, een partner zou ook handig zijn.
|
Als je een bedrijf wilt opstarten --> naar de Kamer van Koophandel. Kijk je geen tv?
En als wij moeten gaan verzinnen wat jij moet gaan verkopen, dan kun je beter geen eigen bedrijf beginnen. |
Citaat:
Maar goed, ik neem aan dat de TS dit wel weet en het was zijn vraag ook niet. De TS moet zich eerst afvragen of er een markt voor deze producten is. En moet je geld lenen van de bank? In dat geval moet je met een heel goed plan aankomen, zeker als je nog op school zit. Maar waarom wil je stepjes gaan verkopen? |
Ik zou gewoon beginnen met een winkel op ebay, dan heb je meteen een groot "publiek". Als het dan erg goed blijkt te lopen zou je eventueel ook zelf een aparte site kunnen opzetten.
|
Citaat:
|
Hehe ik dacht ook gelijk: KvK.
Verder weet ik er niks van, maar zo'n E-bay winkel lijkt me wel een goed idee om mee te beginnen. Dan heb je in ieder geval al een publiek etc. Als jij een compleet nieuwe website begint, moet je ook bezoekers trekken en dat lijkt me nogal een gedoe. |
als je een eigen bedrijfje wil beginnen, zal ik als ik jou was een ondernemersplan schrijven, terwijl je dit plan maakt krijg je een goed overzicht van hoeveel zo'n bedrijf eigenlijk kost en wat je hiervoor allemaal wel niet nodig hebt. denk aan dingen als verzekeringen en eigen geld om je bedrijf op te starten, ook al begin je een bedrijf op ebay, dan moet je toch geld hebben om spullen te kopen. snuffel eens goed rond op kvk.nl voor informatie over dit soort zaken en begin niet halsoverkop met iets waar je nog geen zicht op hebt. ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt om een bedrijfje te starten. veel suc6 :)
|
Bij inschrijving bij de KvK heb je toch een startkapitaal nodig van 12.000 euro die je moet overmaken en dan gelijk weer krijgt teruggestort? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
begin er maar niet aan als je het hier komt vragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Een zgn. kapitaalvennootschap, dus kortgezegd een besloten of naamloze vennootschap, heeft een zeker startkapitaal nodig, dat gestort moet worden (of in de vorm van natura ingebracht) bij de oprichting. Immers, een BV/NV werpt een aansprakelijkheidsbarrière op tussen de wederpartijen en de persoon zelf die achter de BV/NV zit. Om die personen/schuldeisers te beschermen, is het nodig dat er een zeker eigen vermogen in de vennootschap zit; anders kun je eerst een BV oprichten, vervolgens allerlei dingen gaan kopen en handelingen verrichten en tenslotte geen verhaal bieden. Zo werkt het niet natuurlijk. Maar als je een bedrijfje wilt beginnen kun je beter eerst gaan nadenken over de feitelijkheden: wat voor activiteiten ga ik ontplooien, hoeveel tijd heb ik beschikbaar, op wie ga ik me richten, hoe krijg ik naamsbekendheid, et cetera, en pas later over de 'echte' ondernemingsvragen gaan denken, bijv. of het nuttig is je eenmanszaakje van vroeger nu misschien in een kapitaalvennooschap te gieten. Maar dat komt wel over een jaartje of wat.;) |
En daarbij ben je nog 17 jaar, dus de rechter moet eerst beslissen of je handelingsbekwaam bent ivm je minderjarig zijn. Of je wacht gewoon tot je 18 jaar bent.
|
Citaat:
|
Je kunt ook gewoon een jaar wachten ;)
|
Inschrijving bij de KvK kost nog geen 60 euro per jaar (of deel ervan, loopt tot 31 december). Vorig jaar kostte een inschrijving 57,19 euro als ik me niet vergis, dit jaar hetzelfde of iets minder. Er komt dan nog een uittreksel van het handelsregister bij voor een euro of 8 en dan is het klaar. Voor 68 euro ben je ingeschreven als eenmanszaak dus.
Is het overwegen waard denk ik. |
Tenzij je ook nog detailhandel erbij doet.
|
doe eerst maar wat meer research naar de regeltjes en zo.
|
als je hier al moet komen vragen wat je moet doen kan je het wel schudden. ook kom je niet bepaald zeker over met zinnen als: stepjes verkopen of zoiets.
ga eerst maar eens na wat je wil en hoe je dat voor je ziet en ga dan eens langs bij de kvk, vragen staat nog altijd vrij |
Ik zou inderdaad ook eerst maar eens een paar jaar wachten en zorgen dat je weet wat je gaat doen. Eerst dus maar eens wat ervaring op doen in loondienst ofzo
|
Begin met een ondernemings plan te schrijven.
Welke doelgroep wil je bereiken, wat zijn jouw slechte eigenschappen, en goede eigenschappen, verwachte kosten en inkomens. Want hoe meer voorbereiding en hoe beter je ondernemingsplan is, hoe meer kans op succes. De meeste mensen die zomaar wat beginnen, gaan naar een half jaar failliet, en aan ondernemen zit ook een risico he, zeker bij een eenmans zaak ;) Succes! |
moet je daar niet 18 voor zijn minimaal?
|
Citaat:
Anders zou ik gewoon nog ff wachten. |
Hij hoeft toch niet gelijk een uitgebreid ondernemersplan te hebben etc etc.. waarschijnlijk probeert hij toch niet zn geld ermee te verdienen. Ook al koopt hij 100 potloden in en probeert hij die te verkopen, door een klein bedrijfje te starten krijg je al een beetje een idee wat voor regels er allemaal bij komen kijken en dat is natuurlijk handig als je later een echt bedrijf wil starten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05. |