![]() |
Is 't toegestaan om met de auto van je vader in Duitsland te gaan rijden?
Volgens mijn vader niet todat je bepaalde papieren bij de gemeente hebt.
|
Volgens mij is het normaal gesproken geen probleem. Tenzij je pa een leaseauto heeft of dat het van z'n verzekering niet mag (maar dat zal per verzekeringsmaatschappij verschillen).
Als jullie pas in Nederland zijn gaan wonen en de auto is als verhuisgoed (heet dat zo?) meegenomen naar Nederland, dan mag je een half jaar niemand anders in de auto laten rijden. Exact weet ik het niet, kan ook een jaar zijn, zou je even moeten nakijken. |
Hey gast, jij weer hier? :D
Volgens mij mag jij gewoon met de auto van je vader in Duitsland gaan rijden, ik heb nog nooit gehoord dat het niet zo is. En ik heb het ook wel vaker gedaan, zonder dat mijn moeder (op wiens naam de auto staat) er bezwaar tegen maakte. |
Wilt zeker eens die auto van zijn pa flink op zijn staart trappen!
|
Dat mag gewoon, mits je je rijbewijs hebt (altijd handig als je gaat rijden).
Volgens mij heeft jouw vader helemaal geen zin om je z'n auto mee te geven naar Duitsland. Iets wat ik me goed voor kan stellen, gezien de snelweg vlak na arnhem :p |
Hahahahahahahahaha....
Hee beer, leuk je weer te zien op s.com nodig om een keer naar een meeting te gaan? Worldpeaceman@hotmail.com voeg me even toe wil je!:P Damnit als vreemdelingen het al weten, wat zouden dan mijn ouders wel niet denken. Maar ik zal pa wel even overhalen. Dankzij mijn vertrouwelijke bronnen. uhhhjaa |
Tenzij op de groene kaart van de autoverzekering of in het evt. leasecontract wat anders vermeld staat, mag iedere bestuurder die toestemming van de eigenaar heeft, met de auto in het buitenland rijden. Voor Groot Brittannie is het altijd verplicht om naast de handtekening van de verzekeringnemer ook alle handtekeningen van de bestuurders op de groene kaart te zetten. Maar voor Duitsland geldt dat niet.
|
ja het mag gewoon :D
|
Citaat:
|
Wel even groene kaart meenemen. Je weet nooit waar het goed voor is...
|
groene kaart stop je toch gewoon bij je papieren, en die heb je toch bij je.
je mag in de auto van je pa rijden. @tom : zelfs bij verhuisgoed mag het, aangezien het directe familie is. wat meestal niet mag, is in nederland rijden in de auto van een duitser. niet dat dat er wat toe doet, maar dat vindt de verzekering niet leuk. |
Met een verklaring mag dat ja. Van de anwb zo'n papiertje.
Waarin je ouder toestaan dat je met hun auto naar het buitenland mag. |
Citaat:
Ik zie de noodzaak van zo'n ANWB-geldklopperij dus niet echt in, en zal ook in de toekomst rustig zonder zo'n ding met de auto van m'n pa of ma de grens overgaan als het zo uitkomt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35. |