![]() |
adsl en telefoon
Simpele vraag:
Moet je een telefoonabonnement hebben om adsl te kunnen aansluiten? Of kan dit ook zonder? |
Ow hij zal wel verkeerd staan trouwens.
|
ADSL gaat toch via de telefoon lijn?
|
Mja ik heb geen idee. Heb er niet zo heel erg verstand van :o
|
Ik heb namelijk geen telefoon nodig maar wel adsl...
|
KPN moet die verbinding inschakelen, je betaald bovenop je adsl abbo dus ook nog ongeveer 10 euro per maand voor de telefoonverbinding.
Kabel kan dan ook nog een alternatief zijn. |
Dat is de reden waarom wij thuis breedband hebben. Plus allemaal een mobiele telefoon.
Weg met dat huiselijke apparaat! |
Hangt ervanaf, je hebt ook aanbieders waarbij je geen kpn abbo hoeft te betalen. (tele2 in ieder geval, er zijn er nog wel meer, maar die weet ik zo niet)
Volgens mij is het wel goedkoper om gewoon zelf een kpn abonnement te nemen met adsl los erbij. |
tele 2 is 4 mbit ADSL + Tefelooni voor 29,95.
Of het zonder data limiet is, is een 2e en er komen natuurlijk nog je telefoon kosten bij, hoeveel je belt, etc. |
Citaat:
|
Niet als je een beetje redelijke snelheid wilt.
Kijk, ADSL loopt via een telefoonlijn, dus je zult sowieso een actieve telefoonlijn moeten hebben, of dat nu via KPN of Tele2 of Telecom Arabia loopt, dat maakt niet uit, die lijn moet actief zijn. Er zijn wel aanbieders die claimen dat ze 'zonder KPN' werken, maar in feite betaal je dan gewoon een extra bedrag per maand dat zij doorsluizen naar KPN om die lijn toch te activeren. Wil je helemaal niets meer met de telefoonlijn en KPN te maken hebben, dan moet je kabelinternet nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kabelinternet is idd de goedkoopste optie als je niet wilt vastzitten aan een telefoonaansluiting. Vanaf 14,95 maar dan zit je met een datalimiet van 500 mb.
www.chello.nl kun je wel een postcodecheck doen. |
Je moet dan wel veel betalen voor een beetje snelheid zie ik (n)
|
Op mijn kamer hebben we een vaste telefoon met goedkoop en dure belminuten maar we hebben dat abonnement alleen maar nodig voor het ADSL en we bellen er verder niet mee. Ik zou dus gewoon zo'n soort abonnement zoeken bij KPN dan is het misschien nog wel goedkoper dan kabel.
|
Citaat:
Maar ách. Offtopic: ik moet die upc zooi telefonisch verkopen :| |
Citaat:
(ik voel me lichtelijk gebrainwashed :|) |
valt mee G-Lo, bij mij thuis gaat ook naar ADSL overgestapt worden maar het blijft een feit dat Chello goedkoper is dan heel veel adsl boeren.
ts zou kunnen kijken bij Fiberworld, ADSL2+ 16-24Mbit down / 1.3Mbit up € 44,95 en voor zover ik het begrepen heb, heb je geen los KPN abo nodig. |
Misschien een handige up: die 500 mb datalimiet bij dat Starter abbonementje van 14,95 is/gaat er af. Heb je nog steeds geen snel abbonement maar je betaalt peanuts om onbeperkt te surfen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54. |