![]() |
Vraag waar niemand een antwoord op heeft
en toch stel ik hem...
ik heb dus een heeeeeeeeeeel vaag probleem... nl. Als ik outlook opstart dan hapert m'n harde schijf.. echt alleen als ik outlook opstart.. het lijkt dan of ie even blijft hangen ofzo, iemand ENIG idee wat dit probleem kan veroorzaken? |
gebruik alternatief, pegasus mail ofzo
|
heb je veel email op je comp staan?
|
nogal ja... deleted mail staat helemaal vol met rotzooi.
|
Ja nogal logisch dan.. Defragmenteer je harde schijf dan uns met Norton Speeddisk ofzo.. Nogal onhandig als 10 brieven in die brievenbus zitten en 10 brieven in een brievenbus 10 kilometer verder op. Moet de postbode helemaal gaan lopen en dat kost tijd..
Dit was mijn kinderlijke voorbeeld http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
defrag is zulke oneindige ONZIN. Dat is echt compleet achterhaald.
|
Je schijf hapert omdat hij AL deze oude meeltjes uit één bestand moet uitpakken en in moet lezen in zijn geheugen. Dat kán even duren. Flikker die oude troep er gewoon af zou ik zeggen. Dan zou dat probleem moeten zijn verholpen.
|
Citaat:
|
Ik denk niet dat er voor elke byte een hd-adres staat maar dat er eerder wordt gewerkt met een systeem als inodes ofzo. Dus die crap die je ziet als je bij het defraggen op Details klikt lijkt me nogal lame. Beetje veschuivende blokjes. ARGH!
|
Citaat:
juist bij dit soort grote bestanden niet dan heb je vaak dat stukje 1 aan het begin van je hdd staat, stukje 2 na 400mb, stukje 3 nog eens 200mb verder, en zo het bestand over je hele hdd versprijd is en hij dus je hele hdd af moet lezen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42. |