![]() |
router kabel/telefoon???
Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar voor een telefoonaansluiting heb je toch een adsl router nodig om meerdere computers op internet aan te sluiten?
Of gaat dit ook gewoon met een router die je anders gewoon voor een kabelaansluiting zou gebruiken? :o Ik ben mijn router aan het verkopen (altijd gebruikt voor de kabel) en nu vraagt iemand mij of hij het voor zijn inbelnetwerk kan gebruiken, vandaar :p |
Iemand? :o
|
Rustig :o
Uuh, voor een telefoonaansluiting (inbelverbinding) heb je eerst een modem nodig en daarna eventueel een router. Er gaat een coax-kabel het modem in en komt er als een netwerkkabel (RJ45) uit, zeg maar. In princiepe kun je daar direct een computer op aansluiten, maar als je meerdere computers thuis hebt moet je eerst nog een router ertussen zetten. Of je routers kunt gebruiken bij een inbelverbinding, dat ligt aan de router, maar meestal niet. Omdat sommige routers een ingebouwd modem hebben, heb je daar dus geen apart modem en aparte router bij nodig. Of die gast hem voor zijn inbelnetwerk kan gebruiken ligt dus aan jouw router, als die een ingebouwd modem heeft wel. En als hij dat niet heeft niet. (duh :o) En dit had op hardware gemoeten, denk ik. |
Er zijn niet veel routers die een ingebouwde inbelmodem hebben. Wat je dan wel kan doen is 1 computer (voor het gemak noemen we die nu PC1) gebruiken voor in te bellen. Deze wordt dan op de router aangesloten samen met de andere computers. Als je het goed in doet stellen kunnen de andere computers op internet als PC1 aan staat en ingebeld is. Enige probleem is dat het heel langzaam zal zijn. :p
|
En dat PC1 altijd aan moet staan als je op PC2/3/4/5/6/7/8/9/... wilt internetten.
|
Juh zei ik toch ook? :o
Het is een manier want eeen router die gewoon in kan bellen (geen adsl) heb ik eigenlijk nog nooit gezien. |
Ok, bedankt.
Hij kan hem dus niet gebruiken :o Ik probeer hem dat ding alsnog wel aan te smeren, want ik heb geld nodig :p |
Als je een paar weekjes eerder was geweest had ik 'm gekocht ;)
|
Heb inmiddels al meerdere geinteresseerden, dus ik kom er wel vanaf :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06. |