Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Algemeen Maatschappelijk Werk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1373472)

.:: Chantal ::. 10-03-2006 07:04

Algemeen Maatschappelijk Werk

Hey hey,

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die te maken hebben gehad met het Algemeen Maatschappelijk Werk? Er is mij namelijk geadviseerd om daar eens een afspraak te maken wegens dingen die in de afgelopen anderhalf, twee jaar zijn gebeurd en waar ik nu nog wel degelijk mee zit.

Nu is mijn vraag alleen: Hoe gaat zoiets? Misschien een stomme vraag, maar wil het wel graag weten ;)

Alwien 10-03-2006 07:32

Ik heb gesprekken met een maatschappelijk werkster. Ik weet niet wat je precies wilt weten, maar je mag me altijd PM'en.

Ruudje 10-03-2006 08:36

Je belt en je maakt een afspraak? :o
Dit is misschien ook wel goed om eens te lezen.

Antubis 10-03-2006 14:40

Ik zit ook bij algemeen maatschappelijk werk.. en je kunt bellen of langs gaan. Dat kon in ieder geval bij ons wel. Ik neem aan dat je dan een intakegesprek krijgt, waar je vanalles over jezelf moet vertellen en wat er aan de hand is. En dan.. tja.. dan zul je waarschijnlijk een afspraak maken..

rare kwast 10-03-2006 14:57

ik heb mijn vriendin eens naar amw gesleurd voor een gesprek omdat t niet goed met haar ging en ze niet naar riagg wilde enzo..
ze heeft gesprekken gehad en is via amw toch naar riagg gegaan omdat zij niets meer voor dr konden beteken..
maar de opstap was iig laag

Fantôme 10-03-2006 14:59

het AMW (algemeen maatschappelijk werk) is een eerstelijnsvoorziening. een verwijzing is dus niet nodig.
De naam zegt het al een beetje, maar je kunt er voor allerlei soorten problemen en terecht. Echter, wanneer blijkt dat er psychiatrische problemen spelen, zullen ze bijv. wel doorverwijzen.
voor psychosociale en/of materiele problemen kun je er zeker terecht :)
je krijgt een intake-gesprek. in dit gesprek zal de mw'er waarschijnlijk nog niet diep op je problemen ingaan, maar vooral aftasten en proberen erachter te komen wat er aan de hand is en waar het allemaal invloed op heeft e.d.

xxx

zeep007 10-03-2006 15:51

hey, heb tijdje maatschappelijk werk gestudeerd. ALs het goed is kan je gewoon bellen om een afspraak te maken, je hoeft niet persee door verwezen te worden door je huisarts ofzo.

Dan krijg je een intakegesprek, dit kan in 1x of 2 gesprekken, waarin wordt bekeken wat je situatie is etc. Dan wordt er een geschikte hulpverlener voor je gevonden, die je dan gaat hulpverlenen.

Het is misschien voor jouw misschien, maar die mensen zijn er alleen maar om je te helpen, dus bel maar gewoon en dan kan je een afspraak maken.

x_knorretje_x 10-03-2006 16:54

Heej,

k loop momenteel zelf bij et amw, dus k denk dat k je wel het een en ander kan vertellen:). Als je wil mag je me pm-en,

liefs mij

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.