![]() |
Mij verliezen, jij verloor
Mij verliezen, jij verloor
Vergeten zandsporen, verbaasde gezichten een verloren ziel schrijft duizend gedichten mispassen begaan, blunders – wij bestaan niet enkel uit transparante gedaanten, vormen beelden wij in onze gedachten, woorden en letters vervagen in belang van mensheid de waarheid, zij is te hard voor hen dus het spijt me als ik te direct ben, maar voor de eeuwige schuldige heb ik geen geduld |
Citaat:
Deze overgang is ook leuk: wij bestaan niet enkel uit transparante gedaanten, vormen beelden wij in onze gedachten, |
Het heeft wel iets, maar ik heb hier een beetje het net-niet gevoel. Je zinnen zijn lang en de constructie zit nogal rommelig aaneen maar de essentie van het gedicht vind ik wel oké.
|
Oke. Ik vind de eerste twee strofes leuk, écht leuk (op het woord mensheid na, want na die eerste vijf regels zit je in zo'n dromerig sfeertje en door het woord mensheid raak je dat helemaal kwijt. Jammer.) 't Ritme is daar ook goed.
Nou, over de laatste strofe dan. Die vind ik dus wat minder, het ritme is minder goed, de zinnen en woordkeus lijken afgeraffeld. De rijm hen-ben vind ik ook te direct - te voor de hand liggend. Gewoon te. Het idee is mooi, de eerste twee strofes ook maar naar de laatste zou ik nog een keer kijken. (Als ik jou was maar dat ben ik niet) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40. |