![]() |
Mineur/Majeur...
Hallo,
Voor mijn eindwerk moet ik het lied "Wait and Bleed" van Slipknot bespreken. Kan er mij iemand zeggen of men in dat nummer gebruikt maakt van mineuren of ajeuren? Ik hoef dat immers te gebruiken bij men argumentatie van pessimistisch nummer. Heeft er nog iemand tips? |
Ajeur? Majeur!
En verder worden in dat nummer geen volle akkoorden gespeeld voor zover ik me kan herinneren. Maar als je het om zou zetten naar complete akkoorden dan zou het grotendeels mineur zijn. |
Ok. Tnx. :p
|
Dat kan je goed bekijken door elk powerchord te vervangen door een barré en te kijken wat goed klinkt (als je tenminste een gitarist bent). Het zou me trouwens niet verbazen als er toch veel majeurakkoorden inzitten, of als het refrein in een majeurtoonaard staat.
|
Volgens mij is het iets dergelijks als: Dm - Bb - A
Dan is de grondnoot dus Dmineur. Het refrein is: D - A - F# - A# - D - A - D# - A# Daar is de grondnoot eerst een D, iets anders, D, D# |
Citaat:
|
een boze band in een olijke majeur
|
Gewoon hard genoeg slaan op een ontstemde gitaar, er goed hard bij schreeuwen en je hoort t niet meer... ;)
|
een grondtoon kan geen mineur/majeur zijn
bij dit metal gebeuren is een toonladder vaak niet erg strikt genomen maar het refrein is vooral d-majeur |
Citaat:
|
Idd, er wordt nogal rare/niet kloppende onzin hier verkondigt als 'de grondtoon is mineur' wtf :confused:
|
ik heb de titel maar even gewijzigd. het is zaterdagavond
|
Als je majeur zelfs triest maakt, wat is dan nog vrolijk ? Jodelen ?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09. |