![]() |
X-Benen
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Ik heb sinds mijn geboorte al x-benen, en vroeger heb ik daar ook heel lang spalken voor gehad (6 jaar ofzo) Er is toen na die tijd gezegd dat het goed was, maar sinds een jaar ofzo begint t weer heel erg te worden. Op sites staat dat de als de stand van de onderbenen meer dan 7cm uit elkaar is dat het met een operatie verholpen moet worden, en bij mij is het denk ik zo ongeveer 11cm Ik ben er nog niet mee naar de dokter geweest, maar heeft iemand enig idee wat er gebeurt als het té erg is? Groetjes! |
Als het te erg wordt, kan je last krijgen van je gewrichten, omdat die op sommige plekken meer onder druk staan. Dit kan bijvoorbeeld slecht zijn voor je knieen, enkels, misschien ook je heupen. Maar ik ben geen expert hoor ;)
Je zegt dat het dit jaar weer een stuk erger is gegaan, misschien is het wel slim om dit met je dokter te bespreken. Je moet immers je hele leven met je botten en gewrichten doen! |
Ja, ik ga dat ook nog wel doen. Maar dacht, misschien heeft er iemand ervaring mee. En wat dat dan voor operatie zou zijn ofzo.
|
ik heb bij geneeskunde college daar wel eens iets over gehad..
ging over x benen t.g.v reuma.. daar zeiden ze dat ze van X benen -> O benen maken dus een stukje van de ene kant weghalen en aan de andere kant wat bij plaatsen zodat je O benen krijgt en de druk anders verdeeld wordt.. maar het beste is gewoon even met de huisarts contacten ofzo.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37. |