![]() |
recept cake?
Weet iemand nog een simpel recept voor een lekkere cake? :D
|
Ik helaas niet.
|
Standaard recept voor cake is:
200 gram boter 200 gram suiker 200 gram bloem 1 zakje vanillesuiker 4 eieren snufje zout dit vond ik via de zoekfunctie, volgens katje is dit goed. :) |
Jah okee, maar ik dacht eigenlijk aan een speciaal smaakje toevoegen aan de cake of zo... Maar toch bedankt voor de meoite hoor :p Ik was sowieso ook btje vaag zie ik nu :bloos:
|
Bovenstaand is inderdaad het standaard recept dat ik ook gebruik. Gelijke delen boter, suiker en bloem (of zelfrijzend bakmeel) en ongeveer per 50 gram andere ingredieënten een ei.
Lekker om erdoor te doen is oa. rozijnen, appel en kaneel, meng dan wel eerst wat bloem door de appel en rozijnen, dan zakken die niet naar beneden in de cake maar blijven ze mooi verdeelt. |
Koop een pak meel en kijk op de achterkant! Daar staan ook nog andere tips enzo op
|
Je kunt alles wat je lekker vindt door cake gooien en uiteindelijk lukt het alsnog wel.
|
je had gisteren naar spuiten en slikken moeten kijken :d
|
mn oma douwt er altijd één of ander alcoholische drank in (weenie precies wat, volgens mij gewoon bier ofzo).. wel lkkr opzich :)
|
En heb je al een cake gebakken???
|
Citaat:
|
Ik maak vaak een cake met zo'n pak cakemix van Atlanta. Hier hoeft alleen water bij, verder niets terwijl je toch echt een super lekkere cake ermee maakt. Voor mij erg handig want ik lust geen eieren en anders houd ik ze weer over enzo. De chocoladecakemix daarvan is erg lekker (y)
|
Mijn variaties:
Stukjes banaan + walnoten erdoorheen en walnoten over de bovenkant strooien. Bitterkoekjes die in amaretto hebben gelegen erdoorheen en stukjes amandel over de bovenkant strooien. Hazelnoten en chocoladeschaafsel + grote stukken chocola erdoorheen. Wel chocola die weer hard wordt na het bakken, anders krijg je zo'n papje. Dan kun je de cake ook nog afwerken met chocoladeglazuur na het bakken. Ik ken nog wel meer variaties, maar dit zijn de lekkerste (Y) |
Citaat:
|
Altijd gelijke delen bloem, boter, witte basterd suiker en ei.
Waarbij je eerst de boter en de suiker doet opslaan, de helf van de eieren erbij, de helf van de bloem erbij, dan de andere helft ei en dan de rest van de bloem erdoorheen spatelen. Je kan het dan zo rijk maken als je wilt, chocolade, vanille, citroen, etc |
koffie erdoorheen (y)
|
Citaat:
|
mijn moeder maakt vaak cake voor de tennisclub
pm me als je wil hebben |
Citaat:
Mijn ouders hebben een buurtsuper, die verkopen het ook. En anders heeft volgens mij elke supermarkt wel een vergelijkend soort mixen waar alleen maar water bij hoeft, van andere merken ofzo. |
Citaat:
|
Je kan er anders ook wel wat wiet door doen, maar doe er dan ook wat cacao bij. Dan smaakt het beter.
|
ik heb het normale recept uitgeprobeerd. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24. |