![]() |
Welke gsm-provider heeft het beste bereik?
16 maart loopt mijn abonnement af en wil ik overstappen op een sim only abonnement. Ik weet alleen niet bij welke provider ik het best af ben wat betreft het bereik.
Nu zit ik bij T-Mobile en merk ik dat als ik in huis zit de verbinding met enige regelmaat verbroken word omdat ik geen ontvangst heb (heel vervelend als je een zakelijk telefoontje moet plegen, en bij min 10 buiten staan is alles behalve prettig) Wie weet kan mij vertellen waar ik van iedere provider het bereik kan vinden en wat zijn jullie ervaringen met de verschillende providers? alvast bedankt |
telfort in iedergeval niet :o
Maar ik denk dat KPN wel een goede netwerk heeft, attans ik hoor mijn vader nooit klagen over een slechte verbinding |
KPN en Vodafone hebben dacht ik de grootste dekking. Ik heb in ieder geval nooit dat m'n verbinding enzo uitvallen met Vodafone. Daarentegen is Vodafone wel iets duurder.
|
Yes vodafone, maar dat is wel kwaliteit. Al heb ik liever Orange.
|
|
Ik heb ook Vodafone, maar ik heb best vaak geen bereik, hoor. Maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen, die is ook niet al te best meer:|
|
ik heb telfort, en ik hoor vaak dat dat slecht zou zijn.
maar ik heb nog nooit gehad dat ik geen bereik heb |
Ik wilde overstappen op Telfort ivm de vele minuten voor geen geld. Nu woon ik in amsterdam (noord)-oost, en met T-mobile heb ik dus geregeld uitval.
Eigenlijk is het dus een grote gok... Misschien moet ik het eerst maar eens met een pre paid kaart proberen (oh, wat zijn we weer slim ;) ) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat de prijs/kwaliteit het beste is bij KPN. Vodafone is ook zeer goed alleen iets duurder. |
Dekking per provider verschilt wel degelijk. Op mijn weg naar school (Deventer -> Arnhem) viel met Orange m'n verbinding wel een aantal keer weg, als ik onderweg belde. Met KPN Hi valt ie nooit meer uit. Als je altijd in dezelfde (grote) stad zit zul je niet veel merken van dekkingsverschillen, maar als je vrij veel reist heb je wel degelijk baat bij een provider met een fatsoenlijke dekking. En dan kom je, zoals eerder gezegd, snel uit bij KPN of Vodafone.
|
Citaat:
|
KPN en Vodafone hebben de beste dekking.
Hoewel ik met Orange eigenlijk nooit last heb van een slecht bereik (m.u.v tunnels e.d.) :o |
Heb je wel al je oude abonnement opgezegd? Anders ben je daar wel te laat mee nml.
|
Citaat:
|
Ik zit nu heel erg te twijfelen, want ik moet echt meer belminuten per maand hebben en bij telfort kon ik er 400 voor 17, 95 (oid) krijgen. Maar bereik is ook belangrijk helemaal omdat ik best afgelegen woon en toch wel het meeste thuis bel...
hmpf... |
Als je bij jou thuis geen bereik hebt kun je volgens mij het contract met de provider gewoon beeindigen.
|
Ik heb ervaring met T-mobile en Hi van KPN. Maar ik ben toch een stuk meer tevreden over KPN! veel betere ontvangst.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
KPN beheerd sowieso alle netwerken en die verlenen ze dan aan andere diensten de een heeft net iets meer en T-Mobile dan misschien minder ? :confused: |
Citaat:
Ik heb mensen dat vaak zat horen zeggen terwijl ze hun abonnement niet stop hadden gezet. Dan denken ze dat dat automatisch gebeurt oid. Ik heb overigens het beste bereik gehad met hi (kpn). Vodafone is hier een stuk minder. |
ik heb met hi kpn nog nooit geen bereik gehad. mijn zusje heeft met tele2 (telfort netwerk) behoorlijk vaak geen bereik
|
Citaat:
Nu zijn er ook nog bedrijven zoals Debitel waarbij het lijkt dat ze een eigen netwerk hebben, maar dit gaat altijd via een netwerk van KPN, Vodafone T-mobile etc. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zou anders een discussie zou worden die uiteindelijk toch leid naar wat je nu zegt.) Klopt, heb het ff gezocht op Google. |
Citaat:
maar goed, tot nu toe dus vooral knp (veel te duur voor mijn telefoongedrag) en vodafone (same...) beetje jammer |
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb tele2 wat het netwerk van telfort gebruikt en ik reis eigenlijk veel door heel nederland en heb eigenlijk nooit problemen. Natuurlijk weleens als je onder een tunnel doorgaat, maar dat is denk ik moeilijk te voorkomen. Ik denk ook dat ik na mijn abbonement overga op een simonly van telfort.
|
Citaat:
|
niet MEER nee, maar in het verleden bij telfort nooit fatsoenlijk bereik gehad, zwaar belabberde service ( volgens ons heb je thuis wel bereik ! ) die je de hele tijd behandeld alsof je een 3 jarige negroide digibeet en analfabeet bent... zieke mensen daar.
voor de rest kloppen die dekkingskaarten van hierboven totaal niet, en de beste provider ligt er ook aan waar je woont/vaak belt. |
Gelukkig is het verleden niet het heden :)
|
Citaat:
dankjullie voor de tips |
Persbericht over de overname van Telfort door KPN hier.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Valt wel mee, ik meen me te herinneren (maar kheb knallende koppijn dus tja :P) dat Telfort als 100% dochter zou opereren. Papieren rompslomp valt dus in principe wel mee vergeleken met een "echte" overname.
Of ben ik nou echt aan het hallucineren? :P |
Citaat:
|
Die kaarten op gsmworld.com zijn trouwens verre van gedetailleerd. Wil je het echt weten, bel de providers op bij wie jij eventueel een nieuw abonnement wil nemen en laat ze een postcode-check doen, dat is veel nauwkeuriger :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: