![]() |
wushu -waar kan je dit leren?-
hey
heeft iemand enig idee van waar je wushu kan leren? lijkt me geweldig om dat allemaal te leren maar aanbod ervan is nou niet bepaald geweldig veel ik wil ook al die sprongen, flik flak salto's en meer kunnen wat geven ze? wat kan je leren? weet iemand dit iemand ervaring mee? deel ze! hoor het graag van anderen ik woon in regio den bosch maar kan helaas geen informatie vinden over waar het wordt gegeven en zo ik heb al gekeken op de telefoongids en gouden gids en zo maar helaas weinig succes :( iemand? |
|
als je alleen sprongen en flikflaks wil leren kan je ook opturnen gaan :p
|
|
damn
nergens bij regio den bosch en er is er eentje in rosmalen maar die is gestopt met het daarin lesgeven omdat er geen leraren waren k*t! |
in amersfoort
|
Ik zit er zelf ook op en het is niet alleen Salto's en flik flakken hoor :p Het ligt er natuurlijk een beetje aan welke shifu je hebt maar goed. Bij deze winkel kun je niet alleen leuke wushu artikelen bestellen maar bij web links kun je allerlei links vinden van scholen en noem maar op (mijne zit er ook bij Wudang).
http://www.kungfusupply.nl/ |
Citaat:
maar wat leer je eigenlijk op een les? als ik een proefles zou nemen wat krijg ik dan te zien ik heb weleens kung fu meegedaan en dat was alleen maar handen aanvallen en verdedigen maar ben nu benieuwd hoe het hier aan toe gaat?! |
Citaat:
Je leert ook veel vormen en dat is inderdaad met je armen en benen maar alles moet laag en dat is enorm zwaar. Bij ons kun je ook Sanda doen, full contact maar dat is niet wat jij bedoelt. Wij doen zelf vaak bepaalde wedstrijd vormen. Binnenkort komen de kampioenschappen er weer aan met daarbij waarschijnlijk de wereldkampioen (zoon van Shifu Fei). Wat je gewoon moet doen is een school bij jou in de buurt zoeken en mee doen, net als in China. |
Waar ligt de nadruk bij wushu? Wapens of geen wapens? Heb je hiervoor andere vechtsport gedaan? Ik doe namelijk al iets van 2 a 4 jaar tae kwondo en wil eens verder kijken. Hoog schoppen en zo kan ik al wel maar dit in combinatie met sprongen, salto's en zo lijkt me super! Dus daarom wil ik dit leren, alleen zijn de scholen erg schaars! Hoe lang heb je ervoor nodig om sprongen te kunnen maken en zo? En dat lage he? Lijkt het een beetje op capoeira? Dat het laag bij de grond is en zo of bedoel je iets geheel anders? Hoe groot is je school? Zijn vast niet veel mensen die het beoefenen of wel?
|
Citaat:
http://www.superiormartialarts.com/images/wushu.jpg Op deze manier laag, op het plaatje zie je iemand met Tai Chi kleding aan waarvan ze zeggen dat die Wushu doet maar goed. Wushu is zowel met wapens als zonder wapens. http://raymond.elveneye.nl/wushu/wushu1.jpg En bij ons is het best druk, best veel mensen die het doen hoor. In Nederland kun je ook redelijk eenvoudig aan Wushu attributen komen wat natuurlijk ook wel wat zegt. |
cool!
op zich ben ik best lenig door tae kwondo geworden alleen dat springen en dan laag uitkomen met beenveeg lukt me gewoon niet! veel oefenen rest me... maar sommige technieken zijn wel erg gaaf en ik heb ook altijd al met wapens willen leren vechten maar ik heb geen flauw idee met welke sport dat kan weet jij of dit alleen bij wushu is? hoe lang ben je al bezig en wat kan je al? :) |
Gewoon Kraf Maga gaan doen, veel effectiever en veel leuker.... je hebt er wel minimaal 1x zwart karate en/of 1x zwart judo voor nodig......
|
Citaat:
Citaat:
Het verschil met de Chinese en Taiwanese of Japanse stijl vind ik dat de Chinese stijlen sierlijker zijn. Zoek maar eens op internet naar Shaolin Kung Fu of wushu filmpjes (die gasten met oranje pakkies ;) ) |
Het verschil met de Chinese en Taiwanese of Japanse stijl vind ik dat de Chinese stijlen sierlijker zijn. Zoek maar eens op internet naar Shaolin Kung Fu of wushu filmpjes (die gasten met oranje pakkies ;) ) [/B][/QUOTE]
Ik heb idd al wat filmpjes opgezocht en wat ze daar kunnen :eek: ! Daarom wil ik dat ook leren en kunnen al was het maar later voor mn kleinkinderen van: "Dit heeft opa ooit gekund!" Wushu is idd heel sierlijk en heeft veel met basis en zo te maken, maar das heel belangrijk bij elke vechtsport. Alleen jammer dat het dus bijna nergens wordt gegeven tenzij je in de randstad woont. Ach ja, ik heb het tenminste geprobeerd. Nu toch maar op tae kwondo richten :) |
Weet iemand of er toevallig een Wushu school in Almere te vinden is? :)
|
Citaat:
Daar staan bijna alle Nederlandse verenigingen op, even zoeken of er iets van Almere bij staat :) (vast wel) |
|
Citaat:
bedankt deze had ik al gevonden maar helaas geven ze daar geen externe wushu meer alleen tai chi omdat er geen leraren zijn die het geven.... dus helaas gaat het hierbij ook niet lukken :( |
DarkSavior, mocht je er 1 vinden, laat mij het dan ook weten. ;) Hehe, ben op zoek naar een nieuwe vechtsport, iets met wat meer 'coole' dingen (dan bij taekwondo).
Beetje zoals de mensen op www.teamryouko.com. Ik denk dat dat ook is waar Jupiter op zoek naar is. Helaas wonen we niet in Toronto. |
Citaat:
|
Citaat:
|
tja; een ervaren persoon in vechtkunst X kicked altijd ass, anders is ie niet ervaren hè :)
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50. |