![]() |
groeistrepen..
Hebben er meer meiden last van groeistrepen op hun borsten? en valt er wat aan te doen, het wordt geloof ik ook wel striae genoemd... :eek:
|
Volgens mij valt er weinig aan striae te doen. Er zijn wel wat middeltjes op de markt, maar volgens mij helpen die niets.
|
Het enigste wat je daaraan kunt doen is het voorkomen door te smeren als ze groeien.
Volgens mij heeft iedereen dat op hun borsten :confused: |
Citaat:
Het ligt er maar net aan hoe groot ze zijn en in hoeveel tijd ze zijn gegroeid.. Als je grote borsten hebt die in korte tijd veel zijn gegroeid kan je huid dat vaak niet bijhouden en krijg je last van die 'groeistrepen'. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar heb zelf ook b, en er dus geen last van.. Ligt er gewoon echt aan hoe snel je borsten zijn gegroeid. Bij mij is het echt heel gelijdelijk gegaan en zijn ze nog steeds aan het groeien, waardoor de huid gewoon mee rekt :) |
Citaat:
|
Meer mensen hebben hier last van en niet alleen op hun borsten. Zoals shining al schreef zijn het groeistrepen (of striae) die ontstaan wanneer de huid de groei van een bepaald lichaamsdeel niet kunnen bijhouden. Er is inderdaad weinig aan te doen, maar het kan zijn dat ze in de loop van de tijd minder duidelijk te zien zijn.
Bij vrouwen komen ze volgens mij ook wel vaak op de heupen en dijen en zo voor, niks raars aan. :) |
Ik heb ze niet op mijn borsten, maar wel op mijn bovenbenen. Mij valt op dat ze in de loop van de tijd een beetje vervagen en ze minder opvallen als ik bruiner ben.
|
Ik heb ze op m'n armen/knieen/onder rug :o
Voor zover ik weet is er niets tegen te doen, ze worden wel minder met de tijd :) |
Vitamine E en door de zon trekken ze ook goed bij.
|
Ik heb er, ondanks dat mijn voorgevel snel gegroeid is de laatste jaren (soms wel een cup per 3 maanden ofzo), totaal geen last van daar. Ik heb ze daarentegen wel op mijn heupen. Er iets tegen doen kun je niet, alleen niet te snel aankomen. Maar dat zal voor je borsten niets uitmaken.
|
volgens mij kun je er ook niks aan doen, maar na verloop van tijd worden ze een stuk lichter en vallen ze een stuk minder op :)
|
Een vriendin van me heeft via de huisarts een creme gekregen met vitamine A dacht ik. Dat hielp wel wat. Zij had ook striae op haar borsten.
|
Hé ik heb het ook, op mijn bovenbenen en kont, en ik ben overal altijd de dunste, het kwam gewoon doordat ik snel ben gegroeid, opeens ene kont kreeg terwijl ie ervoor plat was :D
|
Ik heb ze logischerwijs natuurlijk niet op m'n borsten, maar ik zou me er niet al te druk om maken. Echt lelijk vind ik het niet. :)
|
ik heb ze ook bij mn oksels en bovenbenen, komt door het trainen.. is niet veel aan te doen, maar na een tijdje zie je ze bijna niet meer doordat ze haast de kleur van je huid aannemen. je schijnt ze te kunnen voorkomen door elke dag smeren van babyolie of andere middelen om de huid soepel te houden.
|
Ik heb ook van die dingen in/op mijn borsten, maar ik vind hte wel prima eigenlijk. Ze vallen nouwelijks op na een tijdje gaan ze gewoon minder opvallen. Als je tevreden bent met je verhoudingen en de vorm van je borsten zou ik zeggen dat er niets aan de hand is.
|
Haha mijn vriend heeft dat op zijn dijen horizontaal, flinke groeispurt rond zijn 12e (volgens mij is hij in 2 jaar 40 cm gegroeid)
Terwijl veel meiden die strepen op hun dijen juist verticaal hebben. Zelfs heb ik het gelukkig niet, ben niet zo voloptueus. |
ik heb het op bovenbenen en bij de rand van mn broek zeg maar
eerst zwaar geweest, toen afgevallen dus nu striae ;) op paar plekken het word steeds minder goed zichtbaar, omdat het lichter van kleur word en zeker in de zomer als je een kleurtje hebt eerst vond ik het verschrikkelijk, nu vind ik het prima, kan er toch niks aan doen, heel veel mensen hebben het dus schaam je er niet voor! |
Is het ook normaal dat dit bij jongens voorkomt??
|
als de huid de groei niet meer kan bijhouden, krijgen sommige mensen last van striae (scheuren in het onderhuids bindweefsel). vrouwen hebben iets meer kans erop omdat ze plotseling borsten krijgen en bredere heupen.
maar jongens die in de puberteit ineens veel groeien kunnen het natuurlijk ook krijgen. mensen die veel spiergroei krijgen hebben het ook vaak. |
Citaat:
|
Citaat:
xxx |
Ik ook op mijn dijen.. vind t niet echt mooi maarja je doet er niks aan idd :P
|
Citaat:
:| |
goh... weet ik ook weer hoe die dingen heten en dat ze normaal zijn :p
|
Citaat:
|
ik heb eht op mn billen en borsten (n)
ben eerst aangekomen en toen weer afgevallen. loreal anti-striae zalf werkt echt, totdat je stopt met smeren, en het is redelijk prijzig |
Citaat:
Maar je kan er helemaal niets tegen doen. Geen smeerseltje kan helpen (wellicht alleen op korte termijn en als je dag in dag uit blijft smeren tot je doodgaat (y)). Maar je ziet het wel beter op een lichte huid dan op een donkere huid: in de winter zal het meer opvallen dan in de zomer. |
Ja en heb het ook op mn dijen :| (n)
|
nah die strepen zijn bij mij alleen amar horizontaal hoor
|
strae gaat niet meer weg de kleur trekt wat weg met de jaren,
heb het ook aan de binnekant van me benen |
Maar ik snap nog een paar dingen over striae niet,
als de zon ze lichter maakt, gaan ze dan niet eruit zien als littekenweefsel? De kleur van striae is toch normaal paars? Aan de binnekant van m'n bovenbenen zijn de lijnen lang dun en paars en de nieuwe op m'n billen zijn dieper, korter een roodpaarser. Maar ik zie bij mensen die het wat feller hebben dat het witte lijnen zijn die er dik op liggen, die vallen toch harder op? edit: een vriendin van me zegt net dat mijn paarse lijnen geen striae zijn |
Citaat:
Kan me niet voorstellen dat iemand met 40cm in 2 jaar dat zonder problemen kan doen. |
ik heb dat vooral net onder mn billen en ook wat bij mn heupen...tja was vroeger een mollig meisje :rolleyes: die veel snoepte...maar goed mijn vriend heeft het ook bij zn heupen/billen daar in de buurt. geen van ons trekt er wat van aan...sta dr eigenlijk nooit bij stil :o
|
Citaat:
Het paarse dat je ziet is bloed. Na verloop van tijd (12 maanden ongeveer) trekt dat weg en op den duur zijn ze helemaal wit. Striae kun je herkennen aan een soort losse huid die erop ligt.. voelt wel anders aan in ieder geval. Het zou ook kunnen dat je een soort spataderen hebt of iets dergelijks. |
Ik heb dat zoveel dat de striae bijna normaal lijkt en de gewone huid vreemd. Mijn borsten zijn op zeker moment gewoon heel snel gegroeid. Ik heb het ook op mijn heupen, vrouwelijke vormen he. Maar lekker boeie, gaat erom hoe je ermee omgaat. Goed excuus om af en toe lekker te verwennen met cremetjes enzo.
|
Citaat:
en nee, spataderen zijn het niet denk ik, het zijn echt zo'n putlijntjes? |
Ik zag een aantal dagen geleden ook een paar kleine paarse streepjes op mijn linkerborst. Striae is in het begin toch paarsachtig van kleur? Ik vind het helemaal niet leuk, aan het begin van het topic vertelde ik nog dat ik geen striae op mijn borsten had en nu heb ik zelf ook. (n)
Ik heb overigens gister een nieuwe sportBH gekocht in maat 75D, terwijl ik in al mijn andere sportBH's een kleinere maat heb, dus ik weet al waat de oorzaak is. :( |
Citaat:
smeren!! |
Wat moet ik er op smeren? En waarvoor helpt dat smeren: om het te voorkomen of om het te verminderen?
|
Wordt met de tijd wel waziger, alleen echt weggaan doet het niet.
|
Citaat:
|
Ik ben op mijn 10e in een jaar 9 cm gegroeid en vandaar dus die geweldige horizontale lijnen op heupen en beetje op bovenbenen :s Niets aan te doen, als je een smeersel gebruikt moet je dat echt jarenlang gebruiken wil je resultaat zien en vaak zijn ze behoorlijk prijzig. En als je dan ook nog es aan de pil gaat en binnen 3 maanden 2 cupmaten meer krijgt en denkt yeah mooie borsten! Ohnee er zit striae op :mad: Too bad.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
striae zijn ook verre van perfect, daar krijg je echt geen boner van
|
Citaat:
En ja het is wel een probleem: veel mensen voelen zich onzeker gaan daardoor kleren dragen die in de mode zijn maar die ze eigenlijk niet staan; daardoor worden ze niet aantrekkelijk gevonden en voelen ze zich nog onzekerder. Nee dames draag maar gewoon een normale broek en een leuke trui of als het mooi weer is een leuke top. Maar laat alsjeblieft die heupbroeken en mini-shirtjes liggen zodat uwe kont er boven uit steekt en een eigen zwemband heeft. |
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1382640 http://forum.scholieren.com/showthre...2#post20961042 http://forum.scholieren.com/showthre...1#post20960961 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50. |