![]() |
Eurovisie Songfestival 2006
Ik kon geen vinden in de zoekmachine, dus open ik een nwe voor 2006.
Treble gaat dus voor Nederland naar Athene. Dit komt van nos.nl: Citaat:
|
Leuk dat Treble doorgaat en die Maud of die andere niet (y) . Weet iem trouwens wie voor België meedoet? Heeft Belle Perez gewonnen? Anders google ik het wel even.
|
Citaat:
|
Eurovisie songfestival. Yuck. (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Treble heeft goede concurrentie uit Spanje: Las Ketchup :D
|
Ik heb de nummers van Maud gehoord via haar site afgelopen week, en die lagen bij mij wel lekker in het gehoor maar voor de rest heb ik me er uberhaupt niet mee bezig gehouden, al ben ik uberhaupt niet zo van de Nederlandse rondes. De show met alle landen wil ik nog wel eens sporadisch bekijken in de loop van de avond als ik achter de tv hang.
|
Ik vind dat liedje van België echt cool! maar het is meer een top40 nummer
|
Treble, toepasselijke naam. Immers, het is net zo walgelijk als dat hele Songfestival-gebeuren.
Als ik naar de overige kandidaten en titels kijk, voorspel ik weer een heuse B-avond. |
Citaat:
|
In nederland praten heel veel mensen negatief over het songfestival terwijl in het buitenland het heel anders is
|
|
Ik vond dat laatste nummer van Maud echt heel erg slecht. Behave was echt zooo slapjes. Gelukkig dat Treble doorgaat :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb verder niets met het songfestival, vind het vooral leuk om te zien hoe walgelijk sommige dingen kunnen zijn. (Treble vind ik overigens niet walgelijk, gewoon leuk.) |
Citaat:
|
Lordi :D :(
|
Citaat:
|
:)
|
Lordi is geweldig. :) (y)
Treble is wel aardig, verder niet echt mijn ding, een beetje repetitief. Mijn favoriet tot nu toe is Duitsland. :o |
ik ga sowieso stemmen (voor de eerste keer stemmen) op Duitsland en België. En al die kutlandjes a la servië kunnen mijn stem vergeten. Boycotten die handel!
|
Wanneer is die echte show op tv?
Sorry ik ben te lui om alles te lezen :bloos: |
Haha, Servië-Montenegro gaat waarschijnlijk nog niet eens meedoen omdat er een gigantische ruzie is tussen de Servische omroep (RTS) en de Montenegrijse omroep (RTCG). Blijkbaar hebben de juryleden van RTCG voor het tweede jaar op rij geen punten gegeven aan de Servische kandaten van de gezamenlijke voorronde, waardoor No Name uit Montenegro (best goede groep vind ik zelf) opnieuw voor Servië-Montenegro mag. Maar dat pikt RTS dus niet. :D
Ik geloof dat de finale op 20 mei is, maar ik vind het hele gebeuren steeds minder leuk. |
Had ik gehoord ja over servië, jopelijk gaan ze dra uit elkaar. 18 mei voorrondes 20 mei finale
|
Ik heb de Servisch-Montenegrijnse voorronde gezien, omg. Constant boegeroep als No Name weer eens de volle 12 van Montenegro keek, en tegen de tijd dat ze gewonnen hadden, was het publiek óf weg óf waren ze bezig flessen te gooien naar de hoofden van de groep. :D De doodsbange presentatoren besloten daarom maar om de (Servische) nummer 2 nog maar eens op te laten treden. :D
|
Citaat:
|
Maar ja, dan weten ze zelf eens een keer hoe het voelt als die kleine kutlandjes op elkaar stemmen uit solidariteit,want zelf doen ze het ook :p
|
Hehe, inderdaad. Wedden als Servië en Montenegro apart meedoen, ze dan ook gewoon 12 punten uitwisselen?
|
zou me niks verbazen
Hierbij roep ik btw iedereen op om niet te stemmen op de (kleine) oostlandjes, maar gewoon 12 en 10 voor belgië en Duitsland en dan de rest aan grote landen van de EU, naar keuze. |
Nou, sommige van die oostbloklanden hebben behoorlijk goede nummers. Bulgarije. :bloos: (y)
|
so what, sommige westerse ook, maar das geen reden alleen op je buurlanden (waarvan die landen allemaal een handjevol hebben) te stemmen
|
Dat komt natuurlijk ook omdat er vaak een grensoverschrijvende muziekcultuur in die landen is. :nono:
|
Oh nee hoor, die winnares van Oekraine zij zelf (met een big smile) dat dat solidair is om je buurlanden te stemmen en dat ze dat dus daarom allemaal doen.
|
Natuurlijk, maar dat is slechts een klein deel denk ik. Hier in West-Europa hebben we geen grensoverschrijdende muziekcultuur. Ieder land heeft zo'n eigen artiesten, buiten dat land hoor je er weinig over. In Oost-Europese landen, vaak met een gelijksoortige taal en cultuur, is dat veel minder. Iedereen in ex-Joegoslavië, van Slovenië tot Montenegro, kent bijv. Zeljko Joskimovic. Daarom stemmen ze ook op 'm. Hetzelfde geldt voor de ex-Sovjetlanden.
|
Litouwen
Kandidaat: LT United Nummer: We are the winners Songsite nou dat is dus duidelijk. |
Ex SU is hetzelfde joh allemal en ex Joeglandjes ook.
Kom jij uit één van die kutlandjes? |
Nee, ik ben 87.5% Nederlands en 12.5% Duits. Jaja.
Het Litouwse nummer is inderdaad afval. |
oehhhhh duits, toll, en doch niet zoveel met de duitse taal?
|
Nee, mijn zin is voorgoed verpest door mijn waardeloze leraar.
|
hoezo?
|
PM. anders wordt het wel erg off-topic.
|
we zijn echte spammerds, maar hier niet nee op f,tv&radio :nono:
|
LOL, dat ik een enorme spammerd ben is wel bekend op dit forum denk ik zo. :p
|
en dat ik al hard op weg ben, is ook bekend
|
Haha, dat zeker.
Oh ja, ik vind Andorra ook goed. :) |
Volgens mij waren ze vorig jaar goed, kan me nit herinneren. Ik ga geen nummers luisteren nog, want dat bevooroordeeld mijn keuze later.
|
:D Nou, bij mij zitten ze in m'n playlist en ik luister ze wel af en toe, maar achter elkaar - nee. :D
|
hoe's die van portugal?
ik ga wrs sowieso op ze stemmen wrom doet italië (bijna) nooit mee? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36. |