![]() |
[3d] wereldbollen met 3dsmax
nieuwste, gemaakt met 3d studio max 7
http://i6.photobucket.com/albums/y24...oberender4.jpg ik kreeg ook opeens het idee om ook een bol van mars te maken, want anders leek het zo leeg. ;) met mental ray, global illumination, en final gather. vertel me wat je er van vindt. :) |
vage schaduwen.. maar verder knap gedaan (y)
|
dankje, ja haha dat zijn map shadows, ik moet nog zien hoe ik dat goed kan maken. ik heb altijd nog problemen gehad met shadows.
|
Echt heel knap. (y) (Y)
|
Dit vind ik dan wel weer gaaf (Y)
|
danku danku, ben blij dat je het leuk vindt :)
|
Heel gaaf gedaan, ik stoor me alleen aan de bovenkant van de schaduw van de aarde. Daar loopt een punt die ik nogal raar vind. Maar goed wat je er aan moet doen kan ik weer niet zeggen :bloos:
Maar iig super knap! |
Dat programma berekent de schaduw (het lampje moet je zelf ergens plaatsen), dus de vorm van de schaduw aanpassen gaat niet (lijkt mij).
|
Voor een 15-jarige niet slecht. Maar hier wat puntjes van kritiek:
Het model is niet perfect (zie halve maan-stang aan de boven- en onderkant). En voor een render met global illumination is het realisme niet terug te zien. Met name de schaduwen zijn erg storend. Probeer de schaduwen zachter te maken. en lichter van kleur. Ook is het materiaal te glimmend. Specularity en glossiness omlaag! |
die bollen zijn juist van glas, of plastic glas
|
wat noodles zegt. en het lijkt alsof dat zilveren ding van de wereldbolstandaard te weinig geometry heeft. t is een spline right, meer segments dan, of probeer anders een smooth.
|
Probeer wat aan je schaduwen en belichting te doen, dan is 'ie gaaf.
|
aja smooth heb ik al een keer gedaan op die ring eromheen, miss idd nog een keer doen
|
t zijn idd 2 wereldbollen ja.
snap niet echt wat hier artestiek aan zou moeten zijn eigenlijk :s |
Tja, 3 planes, 2 spheres, een uvwmap, wat splines, circle met extrusion en chamfer edge, extrude text, een camera en een spotje, dat is het ook haha
|
Citaat:
Riiiiiiight :s Hoop technisch geneuzel dus, maar niets artestieks. |
Citaat:
Ehhm, wat is artistiek dan volgens jou? |
Citaat:
3dmax is echt een lastig programma om mee te werken. En als hij zo doorgaat gaat hij zekers mooie "artestieke" 3d animaties kunnen maken. |
heh dankje boebsie, jij begrijpt het goed (y) :)
|
Citaat:
;) Verder vind ik het gaaf. Nu wil ik een globe van Mars. :( |
Citaat:
Volgensmij wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed, mensen moeten met dit soort dingen minder naar de techniek kijken en meer naar het beeld. |
mooi gedaan zeg!
Alleen bij die wereldbol (van de aarde dus) heb ik kritiek over de stang... waarn het zit...het is een beetje escher achtig want het lijkt te kloppen als je snel kijkt maar het kan op een of andere manier niet. De stang lijkt aande onderkantn u naar de achterwand te gaan terwijl de bovenkant naar de kijker toekomt. ze gaan op een of andere manier niet dezelfde richting uit. Ik kan het moeilijk uitleggen wat ik bedoel. de richting van de stang klopt niet helemaal ofzo, dat zou of met de lichtinval schauw op de stang of wat dan ook beter duidelijk moeten worden...welke richting hij op staat...maar goed dat is zoooooooo moeilijk. Verder zag ik inderdaad ook dat de schaduwen niet kloppen :) oa. de schaduw van dezelfde stang als net valt me meteen op, die steekt naar achteren (verticaal) terwijl de stang eigenlijk naar de zeikant gaat. Maar begrijp me goed, ik vind het super knap gedaan, zelf begrijp ik echt helemaal niks van 3dmax dus ik doe het je alles behalve na! |
Citaat:
|
En oh, ik vind die globes veel te veel glimmen. Heel ghey.
|
Citaat:
|
ik heb een beetje de schaduw en reflectie op de bol veranderd:
http://i6.photobucket.com/albums/y24...be-render5.jpg |
Die wereldbollen hebben nog steeds een te grote specular level en glossiness. Ook de voet van de wereldbol heeft een opacitywaarde van rond de 50 schat ik, en waarom doe je dat...
Waarom heb je die achterste plane verschoven, dat komt de schaduw helemaal niet ten goede namelijk. Je hebt waarschijnlijk je bias en size veranderd, en het heeft niet echt goed uitgepakt zo te zien. Maar je zou eens een leuke scene kunnen bedenken. Paar woorden die me te binnen schieten... verlaten Schoolklasje - klok - tafeltje met wereldbol erop - fov |
mooi hoor, maar
-ik vind dat lichtpuntje eigenlijk heel nep eruit zien... misschien beter zonder, of een groter deel licht kleuren -achtergrond is een beetje leeg |
Ik kan niet zeggen dat ik die 2e echt een verbetering vind eerlijk gezegt. Schaduwen zijn slap, terwijl je wel een vrij felle lichtbron op de voorkant hebt. klopt niet echt voor mijn gevoel.
Maar opzich vind ik het wel gaaf, ik zou ook wel een globe van mars op mijn kamer willen :bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |