![]() |
Frans; een zinnetje
Hoe zeg je in het frans:
Kunt u mij dingen aanbevelen in de omgeving. Ik had dit: vous pouvez me les choses recommandent dans l'entourage ? En nog een: Ik heb gehoord dat het vuurwerk in Castelnaud erg mooi is. J'ai ecouté que ? trés beau est. en Kan ik fietsen huren? Ik hoop dat iemand me snel kan helpen ;) |
Ik heb gehoord dat het vuurwerk in Castelnaud erg mooi is
= J'ai écoute que le feu d'artifice à Castelnaud est très beau Groetjes Sympa |
Kan ik fietsen huren?
Est-il possible de louer .... vélos? |
Kunt u mij dingen aanbevelen in de omgeving.
Pourriez-vous me recommander des choses (?) dans l'entourage? Alleen vind ik 'dingen' niet zo'n mooi woord, al helemaal niet in het frans. Edit: jouw zin was ook prima, alleen moet ie iets worden aangepast: vous pouvez me recommander des choses dans l'entourage ? Het verschil tussen 'vous pouvez' en 'pourriez-vous' is alleen dat pourriez-vous formeler is. En wat betreft dat "ik heb gehoord", dat is horen in de betekenis van vernemen, dus wordt het niet écouter, maar apprendre of entendre. De zin 'Ik heb gehoord dat het vuurwerk in Castelnaud erg mooi is' wordt dan dus als volgt: J'ai appris que le feu d'artifice à Castelnaud est très beau. |
Merci ;)
|
Precies dezelfde zinnetjes werden paar weken geleden ook al gevraagd maar ik ben te lui het terug te gaan zoeken nu.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |