![]() |
Duale PABO
Wie heeft er ervaring met de duale opleiding PABO?
Is dit zwaar om te doen? Ik wil dit misschien ook gaan doen, maar ik wil wat meer hier over weten. |
Ik heb zelf geen ervaring met de duale opleiding PABO. Wel ben ik me aan het orienteren op verkorte trajecten die je kunt volgen als je al een HBO- of WO-opleiding hebt voltooid.
Op de open dagen waar ik geweest ben, heb ik op sommige plekken gehoord dat ze een duale opleiding aanbieden. Deze is dan meestal enkel toegankelijk voor mensen die al Onderwijsassistent (mbo niveau 4) zijn en een vaste aanstelling op een school hebben voor minstens 1 dag in de week. Voor feiten kun je informatiebrochures aanvragen bij diverse hogescholen; voor gebruikerservaringen zul je af moeten wachten of iemand op dit forum reageert. :) Succes! |
Bij veel PABO's kun je ook vanaf het derde jaar duaal gaan doen. Je doet dan de eerste twee jaar gewoon in voltijd. Als je duaal gaat doen, dan moet je idd wel een baan hebben in het onderwijs.
|
mijn broer doet pabo maar niet dueel maar misschien is dat wel iets voor jou ook. Hij doet het in twee jaar voor zij in stromers, hij gaat één dag per week naar school en daarnaast loopt hij twee of drie dagen stage (ik weet niet zeker hoeveel)
|
Zij-instromer kun je alleen gaan doen als je al een HBO of universitair diploma hebt. En in de meeste gevallen moet je daarbij ook een baan hebben. Je moet dan ook een verklaring aanvragen waarmee je tijdelijk voor de klas mag staan zonder diploma.
|
Citaat:
En dat is dus ook wat ik wil gaan doen. :) |
Citaat:
|
Ik weet dat de vriendin van mijn broer de verkorte opleiding PABO doet, geen idee of dat duaal is. Zij heeft wel een universitaire opleiding afgerond. Ze komt uit Engeland en heeft daar Engels gestudeerd. Voor haar is het wel zwaar omdat ze naast de school en stage ook nog 2 dagen in de week moet werken om haar studiefinanciering te krijgen, bovendien heeft ze nog wel moeite met vooral de de- en hetwoorden.
Maargoed, ik weet niet of je hier iets aan hebt. Voor haar is het dus redelijk zwaar, maar ze haalt het wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22. |