![]() |
De 45 Meest Onderschatte Films Ooit
Ik heb hier een esquire die claimt de 45 meest onderschatte films ooit te hebben. Ik heb 'm even doorgekeken en alle films die ik hiervan heb gezien kon ik erg waarderen. Dat waren office space, oldboy, the straight story en the virgin suicides. Maar 4 films inderdaad, ik ben geen filmkenner in de klasieke zin van het woord. Jullie vast wel dus hier komt de topicvraag:
Welke van deze films heerschen zwaar en moet iedereen snel gaan kijken en welke moeten zo snel mogelijk uit de lijst gekickt worden? a shot in the dark (1964) all that jazz (1979) angels with dirty faces (1938) the arsenal stadium mystery (1940) the beast (1988) bedazzled (1967) better off dead (1985) bottle rocket (1996) capturing the friedmans (2003) catch-22 (1970) closely observed trains (1966) come and see (1985) the day the earth caught fire (1961) les diaboliques (1955) diva (1981) the hidden fortress (1958) hud (1962) in good company (2004) ju dou (1990) the man with the golden arm (1955) midnight run (1988) my life as a dog (1985) the night of the hunter (1955) office space (1999) oldboy (2003) once upon a time in mexico (2003) plein soleil (1960) rififi (1955) saturday night and sunday morning (1960) singles (1992) spider (2002) spoorloos (1988) state of grace (1990) the straight story (1999) stranger than paradise (1984) swingers (1996) that'll be the day/stardust (1973/74) the thing (1982) this sporting life (1963) tremors (1990) vernon, florida (1981) the virgin suicides (1999) welcome to the dollhouse (1995) water drops on burning rocks (2000) |
Welcome to the Dollhouse (y)
Oldboy |
Hmm, ik ken best wel een aantal filmpjes, maar van deze lijst heb ik er nog geen gezien. :(
|
Office Space, Old Boy, The Straight Story, The Thing en Spoorloos moeten gezien worden.
|
Glitter en Crossroad, hahaha, nee hoor grapje.
Bring it on is wel heel leuk, maar wel echt een meiden film!! |
Tremors is wel een geinige film, maar om het nu onderschat te noemen? Dat klinkt meer alsof het om een bijzondere film gaat.
|
a shot in the dark (1964)
all that jazz (1979) angels with dirty faces (1938) Closeley Observed Trains (1966) les diaboliques (1955) the hidden fortress (1958) the night of the hunter (1955) office space (1999) oldboy (2003) once upon a time in mexico (2003) <--- dit was ook gewoon rommel. the straight story (1999) the thing (1982) tremors (1990) the virgin suicides (1999) Worden iniedergeval niet ondergewaardeerd naar mijn weten. "Oldboy" is eerder overgewaardeerd dan ondergewaardeerd. "Les Diaboliques" is ook gewoon een zeer bekende en goed gewaardeerde klasieker. "Angels with Dirty Faces" is ook bekend en wordt goed gewaardeerd in het gangster genre. "Office Space" is ook alles behalve ondergewaardeerd, en "The Straight Story" snap ik al helemaal niet van dat die erbij staat, samen met "the thing" en "tremors" "all that jazz" en dat pink panther vervolg.."Closeley Observed Trains" is gewoon niet zo bekend, maar zeker niet ondergewaardeerd. |
Oh, en wat je van die lijst snel moet gaan kijken.
a shot in the dark (1964) all that jazz (1979) angels with dirty faces (1938) bedazzled (1967) bottle rocket (1996) closely observed trains (1966) les diaboliques (1955) the hidden fortress (1958) the night of the hunter (1955) office space (1999) oldboy (2003) the straight story (1999) moet niet mag wel. stranger than paradise (1984) the thing (1982) tremors (1990) the virgin suicides (1999) |
Once upon a time in Mexico mag er zsm uit, zeer teleurstellend. Maar wel erg Robert Rodriguez.
|
Citaat:
ik heb maar heel erg weinig gezien van die lijst.. |
tremors (1990)<3
En welke mongool heeft The Virgin Suicides erop gezet? |
is spoorloos die met die levend-begravende man??? Man, dat vond ik egt freaky.. nog nachtmerries van :D stomme film...mag eruit
|
Citaat:
verder zijn all that jazz (1979) angels with dirty faces (1938) catch-22 (1970) les diaboliques (1955) midnight run (1988) the straight story (1999) stranger than paradise (1984) swingers (1996) the thing (1982) tremors (1990) the virgin suicides (1999) vette films, maar naar mijn weten echt niet ondergewaardeerd |
Ze staan wel niet in de lijst, maar je MOET ze zien:
Strangeland Schlinder's List |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen idee... die zieke film met die kearl die tieners martelt en verkracht in zijn kelder, dat ie de monden en ogen dicht naait etc.
|
Schindler's List is inderdaad ontzettend ondergewaardeerd.
Verder kunnen we wel een betere lijst maken wb onderschatte films:). Ik zeg: Jacob's Ladder Escape from New York Maar dat is misschien meer omdat ze niet zo bekend zijn. Verder weet ik zo even geen. |
Wat is er zo speciaal aan strangland best leuke film maar zo boeiend is het niet, en al helemaal niet ondergewaardeerd.
Maar wacht nu al 8 jaar op het 2de deel. :mad: :mad: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bedazzled? Das toch zo'n hele slechte film met Brandon Fraser? Of haal ik nu iets door elkaar :confused:
|
Volgens mij wel
|
Dead man's shoes imo
|
Citaat:
|
The pianist is echt een super mooie film, beter zoals Schindler's List (als ik het goed schrijf), gaat over een hele goed pianist in de oorlog (kampen, onderduiken enz.). Moet je echt een keer zien!!
|
Citaat:
|
What's your point. Ik zal wel ff duidelijk zijn, The Pianist wordt onderschat --> eigen inbreng, of vind je dat niet goed??
Snap je hem nu??? |
Ik heb nog nooit gehoord dat The Pianist zou worden onderschat.
|
office space (1999)
once upon a time in mexico (2003) Dit zijn de enige twee die ik heb gezien en die vond ik ook niet zo goed, maar office space zou ik eigenlijk nog wel een keer willen zien, want dat is een behoorlijke tijd geleden |
Nou, en ik heb nog nooit van al die andere films gehoord, dat die werden onderschat! Dus....what's your point??
|
Citaat:
|
water drops on burning rocks (2000)
geweldig (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zeg ook altijd Water drops on burning rocks. Ik kan het niet uitspreken, en schrijven gaat ook niet altijd even goed. Gouttes de sur pieres brûlantes ofzo.
|
ja ik had eigenlijk niet zo'n vertaling verwacht :confused:
|
Citaat:
|
De meeste van die films zijn helemaal niet onderschat, ze zijn alleen niet bij een groot publiek bekend, dat is wat anders.
Een onderneming als deze is natuurlijk ook nogal willekeurig, je kunt wel 300 vergelijkbare films noemen. Zoveel niet-Amerikaanse films staan er bijvoorbeeld niet in. Maar goed, Esquire is ook een Amerikaans blad. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
office space (1999) the virgin suicides (1999) welcome to the dollhouse (1995) |
Zebraman (2004).
|
Is dat die belachelijke Aziatische film die ze ook eens op MTV uitzonden?
|
The Thing vond ik vet, die moet er gelijk af.
Tremors is op zich ook best leuk, al was het maar omdat Kevin Bacon erin speelt :o :bloos: |
Citaat:
|
Tremors staat in die lijst, dus hij is niet serieus te nemen
|
The Hidden Fortress :)
(hoewel ik Rashomon en Ikiru beter vindt) maar ondergewaardeerd :confused: |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28. |