![]() |
Dierproeven bodyshop?
Ciao,
De bodyshop beweert dierproefvrij te zijn, maar laatst hoorde ik dat dat niet waar is en dat ze hun "ingrediënten" gewoon net zolang bewaren tot het "dierproeflabel" vervalt. Wat is nu waar? |
Citaat:
Overigens zijn er specualties over dat bodyshop overgenomen wordt door l'oreal. Dit betekent dat bodyshop gewoon geboycot moet gaan worden. L'oreal is een bedrijf dat dierproeven doet en wil blijven doen en sterk aan het lobbyen is bij EU. |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Voor de cosmetica is het wel jammer, maar er zijn vast nog wel andere bedrijven die ook niet op dieren testen en goede cosmetica hebben.
Voor bad en douche spullen weet ik dat Weleda (verkrijgbaar bij de tuinen) ook niet op dieren test. |
En Lush (de vrouwen hier kennen dat vast wel) test niet op dieren en bijna alle producten zijn veganistisch. En milieuvriendelijke producten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die producten kan je ook tig keer langer gebruiken. Dus al zou de prijs duur zijn. Dan heb je het er zo uit :)
|
Ik vind Lush anders wel hartstikke duur :o Ze zitten hier ook niet echt in de buurt en van internet bestellen durf ik niet zo goed, maar de site is wel leuk om bij te kwijlen want het ziet er allemaal zooo leuk uit :cool:
Maar Nivea en de huismerken van Kruitvat, Etos en de Hema zijn ook dierproefvrij toch? Of is dat ook zo dat de producten niet getest worden op dieren, maar de ingrediënten eigenlijk wel? :| |
http://www.nu.nl/news/695420/32/L%27...Body_Shop.html
Nou.. allemaal bodyshop boycotten. We laten l'oreal voelen dat ze dat niet moeten doen of helemaal stoppen met dierpreoven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denk/weet zeker dat er veel mensen als ze dit weten niet bij body shop willen kopen. Er komen nl. veel principiele mensen bij de body shop. |
Inderdaad, in vergelijk met gewone drogisterijspullen is het best prijzig en echt niet altijd fijner of lekkerder :o
Weet iemand hoe het met de Hema zit, of daar alleen het eindproduct niet getest wordt, of de ingrediënten ook niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
www.cosmeticagids.nl
Nivea vind ik niet helemaal zeker. Geloof dat die nog niet in de gids staan. Ze hebben wel een alternatief ontwikkeld. Maar waren nog niet 5 jaar vrij van dierproeven met hun producten. Tenminste een tijd terug. Misschien nu wel. Etos, kruidvat en trekpleister merken zouden niet op dieren getest wordne. Ook de ingredienten niet (meer). Dus dat er 5 jaar niet op dieren getest is betekent dat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
@Bloem: http://www.cosmeticagids.nl
Daar staat hema ook tussen. En dan is het product niet getest en de ingredienten neit in 5 jaar tijd. Dat was geloof de criteria van proefdiervrij |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het verbaast me dat niemand http://www.proefdiervrij.nl nog genoemd heeft.
|
Ik heb de cosmeticagids genoemd van proefdiervrij :)
Op hun hoofdsite word je daar toch naar verwezen ;) |
Lush inderdaad. De producten mogen dan wel aan de dure kant zijn, ze gaan écht veel langer mee (ik doe nu al langer dan een half jaar met mijn shampoo-bar en hij is nog lang niet op (maar ik was mijn haar ook maar 3 keer per maand ofzo, maar dan nog). En ze zijn deels ook zo duur omdat ze natuurlijke, échte ingrediënten gebruiken (zoals echte honing, bananen en citroenen om maar wat te noemen). En omdat heel veel in vaste vorm geproduceerd wordt verbruiken ze ook minder verpakkingsmateriaal.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46. |