![]() |
brandnetelsteken
Iemand zee eens, om met te 'troosten' toen ik weer eens een brandnetelsteek opliep, dat brandnetels het bloed reinigen.
weet iemand of dit onzin is of dat er iets van waarheid in zit. |
Als het te erg wordt kun je het best naar je huisarts gaan.
|
Nog nooit van gehoord. lijkt me ook onzin...
|
Dit vond ik op een site :
Brandnetels Ieder jaar kregen mijn vogels een bloedreinigingskuur van jonge brandnetels. De brandnetels mogen niet groter zijn dan 20 centimeter. Handschoenen aan en daar plukken waarvan je zeker weet dat daar niet met gif gespoten of gestrooid wordt. Hier in Limburg zijn nog wel plaatsen te vinden waar niet gespoten wordt en ook echt verwilderd is, het IVN heeft daar toezicht op. Maar als je de reden zegt waarvoor je het één en ander nodig hebt, dan kan dat gerust. Pluk 15 jonge brandnetels en knip die in twee delen en dan goed laten koken. Na de afkoeling zeven, en 8 dagen 2 volle eetlepels in het dagelijkse vers drinkwater doen. Bewaren in de ijskast (tot die 8 dagen voorbij zijn). Ik weet niet of u al eens van deze methode heeft gehoord, maar toen ik nog vogels had waren er kwekers die het deden en er waren er die het niet deden. Ik heb met uitzondering van enkele vogels, die het mager hebben gehad, (niet tijdens de brandnetelkeur) nooit ziektes bij mijn vogels gehad. Gezien dit is te verhelpen, heb ik het laatste destijds toegepast op advies van dierenarts. |
ik weet alleen dat als ik brandnetelsteken heb, ik er drect n doekje, met goed veel azijn op, tegen leg, gaat ff pikken, maar daarna is het wel beter!!
kuzzje, xELSx(die het toch al n tijdje nimeer voorgehad heeft!) |
Citaat:
|
Gewoon niet aan denken, voel je het ook niet meer.
|
ik weet wel dat er naast een brandnetel altijd een plantje staat, wat ,als je over de jeukende plaats wrijft, helpt de jeuk te stoppen
|
jah brandnetels zuiveren wel het bloed..... maar dat is dan als je brandnetel THEE drinkt!!! :)
haha neej hoor een brandnetel STEEK daarentegen reinigt helemaal niet en is alleen maar irritant :p |
Citaat:
maar om ff ontopic te reageren: ik heb inderdaad gehoord dat brandnetelsoep goed is voor je bloed/vitamines... heb geen tijd om een site te zoeken, maar ik stel voor dat je ff naar www.google.com gaat :) |
Citaat:
Beetje overdreven om te zeggen dat een brandnetelprikkie pijn doet, behalve als je natuurlijk in je nakie door de brandnetels gaat kruipen. Verder vraag ik me af wat het bloed zuiverende effect van brandnetelsoep nou weer is... |
de afvalstoffen/gifstoffen verdwijnen door brandnetel thee/soep uit je lichaam
dus dat is de zuiverende werking |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Om brandnetelsteken te verhelpen, gewoon gras over rollen, schijnt te helpen..
|
toen ik een keer moest plassen, ben ik met m'n blote kont in de brandnetels gevallen! :rolleyes: :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58. |