![]() |
fietsend
Konden we nu maar blijven fietsen
alsmaar trappen, eindeloos tot aan de oever van de wereld tot op de dag die ik verkoos omdat het dan wel weer genoeg was onze benen lam en zwaar tenen in het koele water liggen in de schaduw waar onze dromen elkaar kruisen als de zon zacht onder gaat alles stil nu enkel de krekels tjirpen vrolijk en ik laat mijn zorgen los en jij dan ook er is geen sprake van besef Maar, nu moet jij linksaf en de vraag is of ik je morgen wel weer tref --------------- suggesties, tips, kritiek? ... alles welkom :) |
Ik vind het begin erg mooi! De 3e strofe loopt niet helemaal geweldig... En het eind is heel leuk bedacht, maar voor mijn gevoel niet sterk genoeg :)
|
Citaat:
''enkel'' stoort mij in de 3e strofe, maar ''alleen'' is ook niet mooi. K moet een éénlettergrepigerig woord hebben! |
Misschien dat je "de" weg zou kunnen laten, maar dat haalt dan ook weer een beetje effect weg zeg maar... Buh, ik ben hier niet goed in :P
|
mooi
|
Citaat:
|
Ik vind de eerste strofe teveel geforceerd rijm. Daarna gaat het beter, ik vind je rijm wel wat hebben.
Ik ik vind trouwens dat je 'de' best kan weglaten (Na het woord 'enkel'). Over het algemeen leuk :). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hé, grappig! Ik wist niet dat je ook dichtte! Nu kom ik hier ook niet zo heel vaak, dat scheelt waarschijnlijk.
De overgang tussen de tweede en de derde strofe vond ik even wat verwarrend, maar later eigenlijk alleen maar leuk. Je einde vormt een leuk contrast met de rest. Leuk gedichtje, simpel doch goed. |
Ik moet je eerlijk bekennen, dat ik deze titel aangeklikt had met het idee: 'Wat is dit nu weer voor slecht gedicht.'
Voornamelijk omdat de titel zo 'kinderlijk' en 'leeg' overkwam. Maar mijn oprechte complimenten!!! Je hebt er een geweldig gedicht van weten te maken. Het loopt soepel, en leest lekker weg. Een klein minpuntje is dat je af en toe de zinnen ineens in tweën hakt. Daardoor moet ik het soms nog een keer lezen om het soepel te laten klinken. Misschien dat je daar nog iets aan kunt veranderen. Verder, hou ik wijs mijn mond... (y) (y) (y) Grtjs! |
Citaat:
En nee, ik dicht niet. Ik schrijf heel af en toe een rijmpje en plant het dan hier neer. :D (zonder zelf ooit te reageren op topics, schandalig eigenlijk) @ anno 1986: dank je. :) Die in twee gehakte zinnen moeten zo, anders klopt de rijm, t metrum en eigenlijk alles niet meer. (nu heb ik intussen mn hele eigen topic volgespamd :bloos: ) |
In de derde strofe vind ik "enkel" niet zo mooi. Misschien dat "slechts" beter klinkt...
|
Citaat:
|
Haal inderdaad alsjeblieft dat 'de' weg. En ehh ik wil niet mierenneuken maar:
'mijn zorgen los en jij dan ook er is geen sprake van besef Maar, nu' moet die 'maar' niet gewoon zonder hoofdletter? Dat van de dromen die kruisen vind ik leuk zo met dat fietsen. Al met al leuk gedicht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46. |