![]() |
Iemand die gedichten begrijpt
Beste Mensen,
Ik moet voor morgen al een poezië-opdracht uitvoeren voor mijn handelingsdeel. Ik weet dat je gedichten lezen kunt leren maar ik snap deze 3 echt niet!! Ik hoop dat iemand me deze gedichten kan uitleggen, zou je echt heel heel dankbaar zijn. ;) Alvast grazie Ik zie haar gaan met haar moeder En ik zie haar gaan met haar vader In de auto waarin ze zit met haar hoofd gebogen Om niets te herkennen Ik zie haar zomaar voorbij Rijden ikzelf sta boven ik zag in haar haar Zojuist nog iets zwarts een vlinder, Zeker heeft zij vele mogelijkheden Hier binnen in mij omgedraaid tussen haar vliezen Breekt zij mijn hoofd dat haar naloopt Daar waar zij likt aan haar vergezicht (luchtig nu, luchtig): -------------------------------------------------------------- Zat Een god komt naar je toe in de nacht en hij slaat je Totdat je bijna dood bent. Hij weet niet wat de dood is, Iets als donkere maan gelooft hij. Hij weet niet wat dood is, Iets als donkere maan gelooft hij. Je dient hem al jaren, Je bent hem zat je lacht niet om zijn grappen. Hou op zeg je ik ga stinken straks denk je om eten Als ik dood ben. Ik kom niet terug, Van wie moet je straks eten? Hij slaat en hij slaat. Straks zit hij te huilen de god, Er is iets met vroeger en later Waar hij geen vat op krijgt is niet alles hetzelfde? Voor een god is alles hetzelfde, Daarom weet hij niet Hoeveel een mens kan hebben in zijn bed Van mensenvlees onder de sterren --------------------------------------- * Zoals hij zijn brood eet zo eet ik het. Zoals hij met zijn voeten de maat slaat wanneer iemand praat, zoals hij flits in het donker en alles wordt licht, zoals hij wil ik zijn, in alles zijn gelijke en zoals hij valt, heel even maar door alles heen haast zonder het te merken, waterkleurig huppelend zonder touwtje, licht als lucht val ik. |
|
Thank you very much. Slotje.
|
inderdaad, we doen niet aan analysen op bestelling
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39. |