![]() |
ATI Radeon 9800Pro Vs. Nvidia G-Force FX 5700VE
Vanmiddag is er een monteur langsgeweest. Zij heeft mijn grafische kaart vervangen. Ik had een ATI Radeon 9800 Pro en nu heeft ze een Nvidia GeForce FX 5700VE. Is dat een gelijkwaardig product of ben ik er op voor/achteruit gegaan?
|
:|
Dan ben je goed genaaid, een 9800 Pro is stukken sneller dan een Geforce 5700LE; die presteert *min of meer* vergelijkbaar met een Radeon 9600 Pro. Zou het niet pikken... maar wie stuurt er dan ook een vrouw als monteur http://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gif |
Niet eens vergelijkbaar in DX 9 is het dus echt gewoon bagger.
Gewoon terug eisen, minimaal een 6600 GT. Omdat ze een fout heeft gemaakt, kosten vergoeding, etc! |
Heb je misschien een linkje, naar een website waar ik die twee kaarten kan vergelijken. Ik zou graag wat argumenten vergaren voor mijn pleidooi, alvorens ik ga eisen en klagen.
|
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik me er nogal voor schaamde dat hij dat zei. Daar ik hem ken, weet ik dat een dergelijke opmerking is grappig bedoeld is. Ik geloof dat zij dat ook wel een beetje doorhad, maar toch... Gewaagd :) Ik was blij dat ze toch mijn computer nog wilde maken :P Wat ze overigens snel en adequaat deed. |
Citaat:
http://www.tomshardware.com/2005/07/...vii/page4.html Check alle zeven de benchmarks maar eens, de 9800 Pro rent gewoon rondjes om die stomme Geforce 5700. Dit zou ik écht niet pikken :D |
Citaat:
|
Haha, dat je daar even dik genept bent. :D (y)
Laat me raden; ze zei ook zeker iets van: "Ik vervang je kaart voor een volledig gelijkwaardige" ?? :p Gewoon gaan klagen en zoals Jolt al zei, iets fatsoenlijk er voor in de plaats eisen. Een Geforce 6600GT (niet een gewone 6600!) bijvoorbeeld. (y) |
Performance van een 9800 Pro is niet zoveel beter of slechter dan die van een gewone 6600 hoor. Wel in 3Dmark05 maar in bijv. Doom3 scoort een gewone 6600 weer 25% beter dan een 9800 Pro, terwijl een 6600GT echt bijna twee keer zo snel is. Het verschilt heel erg per applicatie.
|
Citaat:
|
Citaat:
En met de nieuwe drivers heeft ATI geen enkel probleem meer met opengl games |
Ik heb het toch juist over 3Dmark05, daarin scoort een 9800 Pro veel beter. Maar bij spellen loopt het nogal uiteen. Zo scoort in UT2k4, een puur DX8-spel de 9800 Pro een stuk beter, maar loopt de 6600 in Doom III weer een stuk beter.
Maar goed, over het algemeen kun je inderdaad wel stellen dat de 9800 Pro nog steeds redelijk kan meekomen als je het naar huidige maatstaven bekijkt. Topmodellen blijven altijd heel lang houdbaar, denk aan de performance van de Ti4600 die lange tijd nog goed kon meekomen. Maar er spelen meer dingen mee in het low-mid-segment. Zo verbruikt een 6600 veel minder energie dan een 9800 Pro, terwijl die laatste ook echt een kacheltje is. Maar goed, dat is allemaal offtopic, het gaat erom dat een 9800 Pro in elk geval absoluut niet gelijkwaardig is aan een 5700LE (!!). |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Radeon9800 Pro werd in de markt gezet als highend videokaart, de FX5700VE als midrange kaart. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nederlands kan ik al helemaal niet, maar ik heb een excuus ik ben een allochtoon!
Een gedeelte dan. |
Citaat:
Citaat:
En dat High-end en midrange, wat houdt dat in? |
Citaat:
|
Citaat:
Zou kunnen, maar ik heb de grafieken niet gezien. Dat betekent dat de 9800 Pro als "top of the line" videokaart is neergezet, zeg maar als een BMW 7 serie met alles erop en eraan. De FX5700 daarentegen is eerder een degelijke Golf ofzo. De 9800 Pro is gewoon véél sneller dan de 5700. |
Citaat:
AF en AA zorgt voor betere beeldkwaliteit. Vroeger was de 9800Pro een high End kaart, zeer goede performance, nu is hij toch echt tegen de grens van mid end, tot low laagste van het laagste, aangezien er nu betere kaarten zijn, betere beeldkwaliteit en sneller. Citaat:
|
|
Nee man gek ben geen allochtoon :P
Ben alleen lichtjes indo. |
:|
precies ditzelfde is mij gister ook gebeurt..:| medion zeker :mad: |
Ja idd medion...
Heb jij erover geklaagd? |
Wie laat zich nou **** met een medion? ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04. |