![]() |
Presentatie
hallo
ik moet voor school een werkstuk, en een presentatie daar over houden. het werkstuk is af, maar nu de presentatie nog. ik heb geen idee voor een leuke presentatie. ik hoop eigenlijk dat iemand een leuk ideetje heeft. het onderwerp is doofheid, en het gaat vooral over de sociale kanten er van pleace help me?! |
Misschien een test/luister iets opzoeken op internet en kijken of je het goed hoort, zoiets?
Mensen hun oren laten dichtdoen en dan proberen te communiceren met anderen? |
Filmpje afspelen zonder geluid, mensen vragen waar het over gaat en dan met geluid afspelen zodat ze ontdekken hoeveel ze missen als ze niets kunnen horen?
|
Wat de rest zegt.
Of dat spelletje waarbij je een zin in het oor van de ander fluistert, de ander weer in de oor van de ander, enz. en de laatste zegt dan wat de zin is. Meestal komt er heel iets anders uit. Maar dat gaat meer over slechthorendheid dan over echte doofheid. Wat Nyawa zegt vind ik dan beter. Of misschien de klas in groepjes verdelen, in elk groepje iemand zijn oren heel goed dicht laten houden of oordopjes uitdelen oid en de rest van het groepje gaat 'sociaal doen' (een gesprek voeren dus). Die ene ervaart dan hoe het is om 'mee' te kunnen doen in de 'horende wereld'. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03. |