![]() |
[iPod shuffle] Kapot?
Ik heb al een tijdje de iPod shuffle, en sinds kort heb ik nieuwe oordopjes gekocht omdat de oude kapot waren. Nu ben ik vanochtend naar school gefietst en deed hij het nog goed, toen ik hem het eerste uur weer aan wilde zetten deed hij het niet meer. Als ik op play duwde knipperde het groene en oranje lichtje. Nu heb ik 'm dus op mijn PC aangesloten, en Itunes ziet het ding ook al niet meer, maar hij laad wel op.
Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn maar dacht dat iemand het hier wel zou weten, alvast bedankt. |
Heb ik ook gehad, de interne software zit in de clinch.
Ik heb 'em toen geformateerd en toen was alles weer goed. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is voor windows, zoals je al begrepen had denk ik, ik ben er zelf namelijk nog (steeds)niet gekomen hoe ik dat op mijn eMac doe :| dus gebruik de computer van mijn vriend. |
Als ik daarnaar toe ga is de iPod schijf K, dan klik ik daar op formatteren en dan gebeurt er alsnog niks. :(
|
Je kan de hardware ook resetten door een bepaalde knoppencombinatie, staat in de handleiding van de shuffle. Heb die zelf even niet bij de hand.
|
Citaat:
|
Ik heb op de site gekeken, en daar staat dus dat je 'm uit moet zetten, 5 seconden wachten en dan weer aan en dat dat resetten is. :| Nou dat haalt dus niks uit, dan staat er nog dat je de nieuwste updater erop moet zetten, heb ik gedaan, haalt ook niets uit. :(
|
Ja dat van die 5 seconden had ik toen ook een keer gelezen, maar kan niet begrijpen dat dat de shuffle reset. Dan zou ik 'em om de haverklap resetten.
Maar hij doet het nog steeds niet ? Je computer leest 'em wel ? |
Hold aan, hold uit, bovenste knop en middelste knop tegelijk ingedrukt houden voor een seconde of 10. Althans, zo werkt het resetten bij mijn mini :o Weet niet of het voor de shuffle hetzelfde is, lijkt me wel..
|
Citaat:
@ Sidhe: Er zit geen aparte hold knop op een shuffle dus denk niet dat dat werkt. |
volgens mij hoef je de hold knop niet te gebruiken. Dit verschilt ook per iPod. Bij mijn mini is t idd Menu + Selectie. Maar dacht dat het bij de gewone iets was van Terug+Selectie. (dit is bij mini de hardware check)
Kijk even bij google, lan je de reset functie vast wel ergens vinden. edit: op apple.com staat idd uitzetten 5 seconden wachten en weer terug =/. raar |
Citaat:
|
Niemand? :(
|
Even dubbelcheck: klopt het dat je hebt geprobeerd om de iPod te resetten door die toetsencombinatie, of kon je die combinatie niet vinden? Ik kan het nml. niet duidelijk uit je posts opmaken.
Heb je al geprobeerd om up te graden naar de nieuwste firmware? |
Citaat:
En ik heb geprobeerd de iPod te updaten of terug te brengen naar de fabrieksinstellingen, maar dan gaat dat programmatje intialiseren en zegt het dat de shuffle een interne manamentfout heeft. |
Hm ja, ik zit even op de Apple site te surfen, maar helaas lijken je opties op. Je beste gok was om de iPod te 'restoren', maar als zelfs dat niet meer werkt...
In ieder geval: neem contact op met Apple en laat 'm repareren. Ik heb het zelf met mijn iPod mini gedaan en de service was best snel. Na ongeveer anderhalve week had ik 'm weer terug. Ik had overigens hetzelfde probleem als jij: de iPod reageerde nergens meer op en de PC herkende 'm niet meer. Als je PC hem niet meer herkent kun je zelf weinig meer doen: voor negen van de tien oplossingen moet je de iPod op de PC aansluiten, inclusief het restoren en updaten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan weet ik het ook niet meer. Ik dacht dat er als je iPod werd herkend nog wel wat te proberen was, maar als formatteren niet werkt...
Ik zie net op een site een overzicht van troubleshooting tips: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hij gaat gewoon niet meer aan . ikk heb hem een dag in de oplader laten zitten maar hij nog steeds niks. tijdens het opladen knippert het orange lampje en als ik hem aanzet geeft tie helemaal geen lampje of geluid |
Wat een up...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10. |