![]() |
Playstation 3 of toch de 360?
Playstation 3 in november in de winkels
van onze redactie | 15 mrt 2006 09:39 Nieuws PS3 93 Reacties De Playstation 3 zal in november dit jaar wereldwijd gelanceerd worden. Dat meldde Sony-directeur Ken Kutaragi zojuist in een persconferentie in Tokyo. Ook gaf hij wat informatie prijs over de online dienst die door de console ondersteund zal worden. Zo zal er een gratis basisabonnement zijn, downloadable content (zoals bijvoorbeeld demo's), voice chat en meer. Op deze manier wil Sony direct concurreren met het succesvolle Xbox Live van Microsoft. Over de Playstation 3 zelf meldde Kutaragi ook nog dat het een 60 gigabyte grote harde schijf zal bevatten. De console zal ook als opslagapparaat kunnen fungeren voor bijvoorbeeld films, muziek en foto's, die dan met andere apparaten bekeken of beluisterd kunnen worden. Tenslotte werd ook nog vermeld dat de console volledig backwards compatible zal zijn met Playstation 1- en 2-games. |
dit is nog niet eens tiswah nieuws
|
....
|
Wat leuk zeg.
|
Er is zoiets als een Games-forum.
|
inderdaad
|
Citaat:
X- box 360 is en blijft de betere console tot dat sony gewoon rustig aan gaat doen en zichzelf richten op de gameplay.. |
Citaat:
Dus is de PS3 duidelijk de betere kandidaat :) |
Wotty? :confused:
|
Citaat:
Oo en heb je die nieuwe stick van ps3 gezien???.. http://www.megagames.com/news/images...ifrsmgs_l7.jpg schande.. :o |
playstation 3, want in de afgelopen tijd dat de xbox360 uit was heb ik te veel bugs, fouten, enz gehoord van alle kanten. (bijv niet alle xbox spellen werken op 360, 360 maakt lawaai) En de graphics vind ik zelf er niet erg veel beter dan de xbox uit zien. Het ziet er duidelijk wel beter uit, maar niet VEEL beter, ik had wel iets meer verwacht van dat ding.
|
Citaat:
En trouwens, ik vind die xbox360 controller te veel lijken op de xbox zelf, terwijl die ook beslist niet goed waren. |
Citaat:
lijkt wel n'boomerang/dildo... |
die controller werkt tenminste op accu(Y), die van de xbox360 op batterijen (N), das toch een beetje dom van microsoft?
|
Citaat:
|
Die XBox controller pwnt. Het is tenminste niet zo'n klein kutding.
|
Nes 4 life!
|
de ps3 natuurlijk. 360 vind ik niet zo denderend tot nu toe. Het is wel nog de vraag wat de ps3 gaat brengen, maar mijn gevoel zegt dat hij verpletterend word.
En die controller is gewoon vet! |
Gewoon de Snes kopen. :cool:
|
Geen van beiden eigenlijk lijkt mij een goede keuze. Op dit moment lijkt het allemaal de van hetje maar over enkele jaren word je wakker en besef je wat een oude troep je binnen hebt gehaald en tegen die tijd proberen sony's en microsoft's marketingstrawanten ons alweer wijs te maken dat we hun ps4 of xbox900 willen hebben omdat het allemaal zo geweldig is. Afblijven dus, en lekker gaan bewegen, nu het nog kan, want elke nieuwe lancering zorgt voor een toename van chronische dystrofie.
|
Ik koop de PS3 omdat ik momenteel een PS2 heb (die aan 't aftakelen is) en zodoende spellen mee kan nemen, en daarnaast wil ik wel is zien wat de IBM Cell chip kan. En daarnaast puur omdat Final Fantasy op PS3 komt. Die boomerang controller is alleen min, maar die is te vervangen.
|
Citaat:
Levenscyclus van een console is ongeveer 5 jaar. En na 3 a 4 jaar spelen ben je deze generatie weer zat en verlang je naar next gen. |
PS3 natuurlijk!
Dat backwards compatible is voor mij sowieso een groot pluspunt, en tot nu toe vind ik de playstation bij elke nieuwe "consolewar" de beste. Wel vind ik de controller erg lelijk, maar we zullen zien(of voelen) hoe dit speelt. |
NGC controller (y) :o blijft voor mij de beste. daarna ps2 :P ps3 ziet er bagger uit. Xbox 360 gaat wel, maar teveel knopjes
|
PS3 uiteraard.
|
een ps3 of een xbox 360 zijn leuke dvd-spelers en muziekapparaatjes, en misschien zijn ze handig als bijzettafeltje of zo.
Om spelletjes te spelen kun je beter een spelcomputer kopen. Nintendo maakt ze nog, heb ik gehoord. |
Zolang ik maar Final Fantasy, Tekken, Gran Turismo en Metal Gear kan spelen...dus de ps3 in mijn geval. Ik hoop wel op een redesign van de unit en de controllers..maar ik hoor dat alle developers gewoon nog werken met de dualshock2 controller, dus met een beetje mazzel restylen ze die lichtelijk.
Ik heb nog geen enkele game gezien op de Xbox (en de 360) die mij kon overtuigen om de console aan te schaffen, maar goed, dat is gewoon iets persoonlijks. Verder is de ps3 theoretisch een stuk krachtigere console, maar dat zie je natuurlijk pas als de ontwikkelaars daar ook gebruik van kunnen en willen maken..Sony's verleden met het leveren van goede tools en libraries is dubieus. Ik denk dat de eerste generatie games iig niet de grote sprong voorwaards zal zijn die Sony beloofd, maar misschien kunnen ze me ongelijk geven op E3 :) Ik ga iig niet vooraan staan bij de launch van de ps3, ik wacht netjes tot de eerste prijsverlaging (vaak na de kerst). |
|
As usual hang et af van d egames die er voor komen en of je ze leuk vindt..de hardware is leuk, maar et gaat er om dat je plezier hebt bij et spelen.. Ik wil dat er weer een console komt die netals de SNES over een jaar of 10 nóg super is en de beste games ooit hebben.. (secret of mana, Chrono Trigger etc.)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
sterker nog, noem me 1 xbox-game die ik over tien jaar nog weleens wil spelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan er persoonlijk natuurlijk wel een paar noemen: Ninja Gaiden Panzer Dragoon Orta Phantom Dust Far Cry Instincts Marvel vs. Capcom 2(Toegegeven, niet echt een Xbox-game, maar hij is wel alleen uitgebracht op Xbox, als het gaat om home consoles van de huidige/vorige generatie) De rest van de spellen die de moeite waard zijn, zijn allemaal multi-platform. Dat neemt uiteraard niet weg dat het fantastische games zijn, die ik veel liever zou spelen dan Chrono Trigger en co. Denk Shenmue II, Resident Evil 4, Half-Life II(Ja, ook de Xbox-versie!), Soul Calibur II(beste versie op de Xbox, ondanks de aanwezigheid van Link in de Cube-versie) etc. Ik wil niet zeggen dat ze allemaal per definitie beter zijn dan eerder genoemde games, maar wel dat ze over dezelfde value beschikken. En dat het dus niet vanzelfsprekend is dat Chrono en Mana beter speelbaar zijn. Als er één kwestie 100%subjectief is, dan is het deze wel. |
Citaat:
Niet o op ene 37cm beeldbuis spelen end an zeggen ''Wat enen lelijke graphics!'' de X360 ruled, puur omdat die Halo heeft (y) de rest makt me niet zoveel uit :o |
wil ze alle 3 wel hebben maar ik heb niet eens geld voor een gamecube dus ik blijf wel kwijlen totdat ik een zak met een miljoen vind :(
|
Citaat:
|
voorlopig zeg ik xbox360 al is het alleen maar voor N3 (y)
|
Citaat:
Als ik op mijn tv speel en daarna op mijn monitor is het verschil in kleur en scherpte ontzettend zichtbaar, de tv lijkt er maar grauw bij dan. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind de 360 écht een wanproduct. DVD's afspelen gaat ronduit slécht. Té veel vastlopers. (Vriend van me had gisteren het spel Gun geruild voor een game van hem, vastloper bij het introscherm) En hij maakt een teringherrie. |
Wie komt er nou een 360 voor de DVD-speler. Op de PS2 zit ook een DVD-speler, maar als ik een DVD wil zien gebruik ik toch echt de gewone speler. Sony en Microsoft moeten eens kappen met dat soort onzin. :nono:
|
Citaat:
|
http://gauntlet.ucalgary.ca/~gauntle...1114/mario.jpg
Ach, uiteindelijk gebeurt dit toch ook met playstation en de Xbox ;) :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44. |