![]() |
Verzwegen klonk vragend
Verzwegen klonk vragend
Rood flitste boom na boom zon schaduw zon, knipperen kon kleuren bleven koppig achter oogleden hangen herinneringen zij Messias - prediker in zwoel verwoordde genegenheid in vaarwel een schelle serenade op onwillige oren, droeg bijbellijk haar boek haar geboden eenvoud zelve liefde - zei ze - maakt blind dus stak ik mijn ogen uit en wachtte (on)gelovig nu - uitgesproken is ook verleden en zonet leek de dag van gister of verder terug in vaagheid stak scherp het vlees en bot wierp de wereld haar blik terzijde mijn ondergang bleef ongezien |
Tijd voor mn reageer come-back :)
Ik vind hem wel mooi, maar het is een beetje vaag/onduidelijk/moeilijk. En verwoordde is toch als ww bedoeld, niet als bnw? De enjambement en afbrekingen maken het er ook niet begrijpelijker op. Het ritme loopt wel lekker. Bijbellijk is mooi woord :) . "kleuren bleven koppig achter oogleden hangen", prachtig (y) |
@ mrSoija: bedankt voor je reactie, en "verwoordde" is inderdaad bedoeld als ww (als bnw was de tweede -d niet nodig geweest).
Denk je dat ik de "vaagheid" een beetje moet proberen te minderen, door bijvoorbeeld wat enjambement weg te halen? gr kerwin |
Citaat:
Nee joh, laat die vaagheid zitten, dat is eigenlijk gewoon lekker vaag :p . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11. |