![]() |
Bemin haar dan
Bemin haar dan
Zonnevrij, jij stralende dag. Plek in de wereld, vrede ik mag dansen in pieken, hoog in de lucht. Dan kussen we tranen en dalen niet meer. Bloemen reigen, oneindig verlangend naar toverkracht bemin ik haar leven, opdat zij loos zijn mag. |
Ik ben benieuwd naar je interpretatie van dit gedicht, en sta open voor je kritiek.
|
Het metrum is (y) . De rijm is (y) . Zonnevrij is mooi woord, en doet me denken aan Vogelvrij :D . Het gedicht is gewoon prachtig (y) . Mooie titel (y) . "vrede ik mag" vind ik volgens mij het mooist, maar ja elke zin is heel mooi (y) . Origineel (y) .
edit: En je woordkeuzes als "opdat" en "loos" (y) (klinkt lekker archaïsch (y) ) haha een beetje veel (y) :o |
Citaat:
|
ik vind het niets.
zonnevrij, jij stralende dag is misschien nog wel okay. Een wel aardige paradox, maar verder doet het me echt niets. |
Citaat:
De ik-persoon is een wolk? en zit dus hoog in de lucht, tranen dalen niet meer? dus regent niet? Maar dat klopt niet echt volgens mij. Ben je de zon? hmm, nee. Een bij? Die bloemen bestuift en hoog in de lucht vliegt? een engel? :confused: |
ben je er echt zo positief over mr soija?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27. |