![]() |
Wat eet jij dus echt niet? Puur omdat je het heel vies vind?
Niet omdat je het uit principe niet eet.
Ik eet dus echt geen champignons, ik vind dat zo enorm goor. (komt bij dat ik er een opgezwollen keel van krijg maar dat terzijde) Ook courgette vind ik enorm vies. |
witlof, spruitjes, zuurkool egt zó goor :s
er nog meer, mr daar kan k nu ff niej opkomen |
Spek(jes) en vis... bah!
|
Oesters, kaviaar, slang, kikkerbillen.
|
asperges, olijven
|
Rijstepap. :eek:
|
Olijven, spruitjes, witlof, spitskool, champignons, lever/hartjes, asperges, oesters, en van die vetrandjes om vlees.
|
frikandellen
|
Witloof, spruiten, rode kool, perziken op sap (jeugdtrauma :()
Verder zijn er wel veel dingen die ik niet graag eet |
- rauw of rood vlees
- lychees en ander slijmerig fruit - sandwiches met kaas |
Misschien raar, maar ik ben (nog) niks tegengekomen dat ik echt vies vind. (y):)
|
Ik heb mosselen, slakken en oesters nog nooit op, maar ze zien er gewoon goor uit dus ik wil het ook niet proberen.
Verder lust ik echt geen - vruchtensap met stukjes/vruchtvlees - oude kaas/geitenkaas/Franse kaas - kaaschips - krenten/rozijnen - heel veel groentes - en nog vast wel meer maar ik kan er nu niet opkomen :p |
Vroeger lustte ik trouwens geen
olijven kazen rozijnen bloemkool schorseneren ... terwijl het nu mijn lievelingsdingen zijn |
Vleeswaren op brood, en dan heb ik het niet over broodje frikadel ofzo.
|
Eigenlijk is alles lekker te maken door een goede bereiding :)
Paar dingen waar ik wel heel erg over kan zeuren: - koolraap - olijven - leverkaas - witlof Misschien leuk om te vermelden wat ik echt ontzettend lekker vind, waar andere mensen soms echt van walgen :o - Mossels - Oesters - Spruitjes - Zuurkool (y) :cool: |
vis en courgette komen zo even in mij op, maar er is vast nog wel meer dat ik niet eet omdat ik het niet lekker vind.
|
gerookte zalm (gebakken zalm of gerookte andere vis is wel lekker)
bier |
Andijvie, dat is zó smerig, die slierterige dingetjes die in je keel blijven hangen :(
|
Biefstuk
|
Spruitjes en witlof. En niet uitgebakken ontbijtspek, ik eet sowieso geen vlees meer, maar anders eet ik het nog niet want ik krijg het nooit gekauwd en dan stik er half in. Zo'n groot stuk vettig glibberig vlees dat in je keel blijft zitten.. (n) :o
|
(n) Bier is inderdaad vies en niet te eten.
(n) Spruitjes. Ze stinken zoals ze smaken. Heel vies dus. *brr*, hoe kunnen mensen hun smaakpapillen toch zo mishandelen? (n) Pap. Laat me een pak Brinta zien en ik begin spontaan te gillen als een klein meisje. |
Rode kool, verwarmd. Best vreemd dat ik het rauw wel superlekker vind.
Ja spruitjes en dat soort dingen vind ik ook niet lekker maar met een klodder curry is dat wel te eten ;) |
spek
brinta iehwww olijven |
Bloemkool, spruitjes, witlof, olijven sperziboontjes, witte bonen... blehhh. :p
|
Citaat:
:eek: daar zit nauwelijks smaak aan |
paddestoelen, tuinbonen, rozijnen.
En kwark. Maar dan van die echte dikke kwark, dat krijg ik echt niet weg (n) |
Witlof.
Maar ik eet wel meer niet omdat ik het echt niet lekker vind, bv. gekookte aardappelen, spruitjes, zuurkool, olijven, rode kool, spitskool, bepaalde kazen, ... Gelukkig woon ik op mezelf, dus kan ik lekker koken wat ik wel lust. :) |
Olijven, feta en geconfijte/franse vruchtjes. Gatverdamme. Dat wil ik niet eens meer proeven al is het maar om te proberen!
|
Witlof, vlees (en dat wil ik ook niet eten maar de meeste vleessoorten vond ik vroeger al vies), vis (idem vlees), paddestoelen.
|
Citaat:
Ik eet alles. Wat heeft iedereen toch tegen witlof, vroeger was het echt bitter, nu alleen de kern en lichtjes de witlof zelf. Lekker in de oven met ham en kaas <3. Of witlof salade, met mayo, spekjes, augurkjes, uitje,<3 |
Ik lust alles wel.
|
Citaat:
Ik houd van zure dingen en bittere dingen vind ik ook niet vreselijk ranzig oid, maar van witlof krijg ik echt kotsneigingen en ook dingen als zuurkool en spruitjes vind ik niet super smakelijk. Smaken verschillen nu eenmaal, het is dan toch niet zo vreemd dat iemand iets niet lust wat jij misschien wel lust en omgekeerd...? |
Spuitjes en witlof zijn over het algemeen bitter ;) Waarom vinden kinderen spruitjes vies? Omdat het niet fris, zoet, etc is. Bitter is een smaak profiel wat veel mensen niet echt 'je van het' vinden.
|
Citaat:
Grapefruits zijn vaak ook bitter en toch lusten meer mensen die wel dan bv. witlof en spruitjes. Ik ken bv. geen enkel warm eten dat wel fris is. |
Tomaten soep?Klein beetje zuur.
Maja grapefruits hebben natuurlijk ook weer hun sappigheid, een kleine lichte bittere smaak, kijk je bij spruitjes, bom meteen die bitter wat je proef, al valt dat nu natuurlijk ook weer allemaal mee. |
Citaat:
Spruitjes vind ik niet zo bitter...ik vind ze gewoon niet lekker. |
En nu Jolt over soep begint: ik eet ook nooit soep omdat ik dat vies vind (en tomatensoep vind ik de vieste soep :o) .
|
Maja als je zelf tomatensoep maakt, tomaten puree heeft een bepaalde zuurheid, ook een kleine frisheid, maja citroen/sinasappel heeft natuurlijk een betere frisheid.
|
Citaat:
Zo bitter waren spruitjes dus ook. |
Citaat:
Mbt je andere post: ik maak niet van dat soort sausjes/gerechten. |
Moet je ze wel eens een keer maken, voor de fun :P
|
Citaat:
En ik vind andere dingen veel meer 'fun' dan dergelijke sausjes maken. ;) Maar dat is offtopic. :p |
Griesmeelpudding :eek:
En vlees zoiezo. en hoe heet dat... Garnalen en van die zeedieren.. over het algemeen vind ik vis wel lekker, als het maar niet op vis lijkt zegmaar. Maar waar ik echt een dikke keel van krijg, ook als ik iemand anders het zie eten is paté. Gelukkig eet ik het nooit. En geitenkaas is ook niet te eten, net zoals de salades van mijn vader :D |
Eten is niet vies. :o
Wat ik niet zo lekker vind. Leverkaas, dit eet ik echt absoluut niet. Boterhamworst, ook dit eet ik echt absoluut niet En andere soortgelijke 'worsten'. Zalm, dat lust ik ook echt niet. Gerookte zalm wel trouwens. |
Citaat:
Kijkend naar de betekenis van het woord 'vies' vind ik dat eten best vies kan zijn (eten kan vuil/vervuild zijn, eten kan onaangenaam zijn van smaak of reuk en eten kan afkeer oproepen): vies (bn.) 1 vuil, vervuild 2 onaangenaam van smaak of reuk => onappetijtelijk; <=> lekker 3 afkeer oproepend of uitdrukkend 4 onzedelijk, onfatsoenlijk 5 [Belg., inf.] slechtgehumeurd 6 [Belg., inf.] vreemd, zonderling, raar |
Ik loop dan ook maar een beetje ouderwets te zeuren. :p
|
Citaat:
|
oesters
verder ook gestoofd witloof maar dat kan ik tenminste naar binnen werken. edit: en kikkerbillen inderdaad. |
Citaat:
Wat ik écht niet lekker vind, niet kan eten is: rundvlees en koude komkommer. |
Zuurkool, tortellini, tomaat, banaan, chili con carne, erwtensoep, paprika en nog wel wat dingen waar ik nu even niet op kan komen.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45. |