![]() |
stilte na de storm
Stilte na de storm
Bedwelmd door de liefde Gebroken door de vrouw Bezweken onder die druk Ontnomen waar ik van hou Banend door het niets Varend op mijn tranen Realiseer ik me wat is geschied En pak maar weer de roeispanen Het zwijgen overwint de stilte Na die lange, koude nacht Dobbert mijn bootje voort Met jou als mijn aandrijfkracht Al die herinneringen Kolkend in mijn hoofd Slechts 1 ding weet te overwinnen Jij hebt mijn hart geroofd Hij loopt nog niet lekker, eerste keer. Iemand nog tips voor een volgende keer, of om deze te verbeteren? |
minder (geforceerde) eindrijm zou leuk zijn,
en het strakke ritme wat je er in legt vind ik opzich niets mis mee, maar er zijn wat stukjes waar je dat ritme dan niet aan kan houden. Waardoor ik als lezer aardig blijf steken. bv - "en pak maar weer de roeispanen" die zin is te lang voor het ritme dat je met de rijm probeert te leggen in de strofe's Hoewel het jammer is dat de eerste strofe verder los staat van de vergelijking, vind ik het leuk dat je in de 2de 3de en 4de strofe dezelfde analogie van een bootje op een wilde zee aanhoudt voor de liefde. en - maar dat is een kwestie van smaak ik denk dat een iets originelere titel wat beter had gepast bij je gedicht. gr kerwin |
Ik weet t...misschien weet k er nisk van omdat k 15 ben...maar ik moet zeggen dat k het heel boeiend en mooi gedicht vind...
|
'Banend door het niets
Varend op mijn tranen Realiseer ik me wat is geschied En pak maar weer de roeispanen' loopt niet lekker. Je leest namelijk 'roeisp-anen', terwijl het roei-spa-nen' zijn. Hmm lekker onduidelijke uitleg... Wat ik dus probeer te zeggen is dat het ritme in die strofe niet mooi loopt. |
Tja, vind hem inderdaad moeilijk daar.
Banen heb ik al een keer gebruikt en er schiet mij niet meteen een ander word te binnen. Ik ga even op zoek. In ieder geval bedankt |
doe anders iets met zwanen, volgens mij staat dat wel leuk. Ik kan alleen zo gauw geen zin eromheen verzinnnen...,, Maar ik ben ook geen dichter;)
|
Zwanen zou ik dan weer niet doen. Weet niet waarom maar dat zwanen idee spreekt me niet aan.
|
Citaat:
Ontnomen van waar ik van hou. Citaat:
Hoe kun je nou door het niets én over je tranen bewegen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Juice, je snapt er niks van. Niet dat dit een geweldig gedicht is maar toch.
|
Ik ga proberen hem in het weekend verder te perfectioneren.
Bedankt voor de nuttige tips! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28. |