![]() |
Blanke jochies met een Marokkaans accent
Dat vind ik zo gaaf!
|
:rolleyes:
|
Sorry drilboor
|
|
Sorry hasselt
|
|
Freaks. -_-
|
(y)
|
Ontopic!
|
zijn sommige marokkanen niet blank dan :eek:
|
Wat er dus aan de hand lijkt te zijn, is dat zich in ieder geval in de Randstad een soort 'overkoepelend' etnolect aan het ontwikkelen is dat gebaseerd is op het Marokkaans-Nederlands. Wij ontdekten dat niet alleen Marokkaanse en Turkse, maar ook Griekse en Afghaanse jongeren, en soms ook autochtoon Nederlandse jongeren, zich van dit accent bedienen. (Klik hier voor een conversatie tussen een Griekse en een Nederlandse jongere) Marokkaanse jongeren dikken hun accent ook aan. Eén enkel etnolect wordt dus ook door andere etnische groepen gebruikt om hun identiteit te markeren - het is niet zozeer een specifiek etnische identiteit die wordt benadrukt, als wel 'etniciteit' in het algemeen.
Ook in andere landen bestaat zo'n soort 'algemeen allochtoons'. In Duitsland ontwikkelt zich bijvoorbeeld een etnolect gebaseerd op het Turks-Duitse accent, dat ook door andere etnische groepen gebruikt wordt, precies zoals het Marokkaanse accent in de Randstad van Nederland. |
:eek: :) :nono: :bloos: (n) :rolleyes: :o ;) :confused: :evil: :s
|
hasselt
|
jeweettoch
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Hasselt (Overijssel)
(Doorverwezen vanaf Hasselt (Nederland)) Ga naar: navigatie, zoek Hasselt (Nedersaksisch: Asselt) is een stad in de gemeente Zwartewaterland, Overijssel, gelegen aan het Zwarte Water. Hasselt is ontstaan in de 9e eeuw. In 1252 kreeg het stadsrechten, en in 1350 werd het lid van de Hanze. Tot 2001 was Hasselt een zelfstandige gemeente, daarna ging het met de buurgemeenten Genemuiden en Zwartsluis op in Zwartewaterland. Het gemeentehuis van Zwartewaterland bevindt zich in Hasselt. In 2004 is Hasselt te zien in televisiereclames van de ministeries van V&W en VROM voor de promotie van Het Nieuwe Rijden. In deze reclames zijn de broers Ko en Luuk Doeks (De Doeks uut Hasselt) qua rijstijl de tegenpolen van Bo en Luke Duke uit de Amerikaanse televisieserie The Dukes of Hazzard. Bezienswaardigheden: de Grote of Stephanuskerk (zie foto) en het historische voormalige stadhuis. Elke donderdagmiddag is er markt. |
Citaat:
|
|
Sylph!Sylph! :cool:
|
hasseltboy :mad:
|
naamzoektrutje!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Dum differtur vita transcurrit. Omnia, Lucili, aliena sunt, tempus tantum nostrum est; in huius rei unius fugacis ac lubricae possessionem natura nos misit, ex qua expellit quicumque vult.
|
Kun je misschien iets minder doods zoeken?
|
wolla
|
Marokkaanse jochies met een Marokkaans accent = overkill.
|
Was ik maar fb van de Kantine... :(
|
Citaat:
|
ikzweerman! Wolla!
Ik heb net ff gescheckt of ik op onzin zat, maar nee dus :( |
|
|
Zo, genoeg spam.
|
|