![]() |
VS: Langer verblijf
Ik wil volgend jaar voor een maand of 2 richting de VS, omdat ik dat al heel lang wil en daar volgend jaar de mogelijkheid voor heb. Maar, hoe pak je zoiets aan? waar moet ik bijvoorbeeld voor langere tijd overnachten? En hoe kan ik het beste vervoer aldaar regelen? Ik heb erg weinig (verre) reiservaring, dus ik hoop dat iemand me hier tips kan geven :) Bvd
|
Ligt er echt aan wat je wilt doen. Wil je op een plaats blijven en daar werken / studeren, of daar toeristje spelen. Wil je rondreizen, zoveel mogelijk van het land zien en waar wil je dat doen (platteland of steden?).
Zoek je bijvoorbeeld een baantje of wil je je settelen op 1 gebied, dan kan je bijvoorbeeld aan een contact daar vragen of ze een plaatsje voor je weten. Misschien kan je een gastgezin zoeken, of misschien dat er gasthuizen of jeugdherbergen zijn waar je naartoe kan (waar je meestal wel dealtjes kan maken om langere tijd te verblijven). Wil je gaan rondreizen, dan zijn gasthuizen en jeugdherbergen ook erg geschikt. (En jeugdherbergen zijn vaak ook erg leuk om andere mensen te ontmoeten) Zelf ben ik ook aan het reizen (niet in de VS btw) en ik ben aan het "WWOOFen". Dat houdt in dat ik op boerderijen werk voor kost en inwoning. Simpel gezegd, ik doe simpel werk en simpele klusjes op een boerderij en woon dan letterlijk bij de mensen in huis en leef met ze als een deel van hun familie. Erg leuk, want je leert de mensen, de omgeving en de cultuur goed kennen en het is een relatief goedkope manier van reizen, omdat je niet voor kost en inwoning hoeft te betalen. (Zie desnoods http://www.wwoofusa.org/) Ik denk dat je eerst voor jezelf op een rijtje moet zetten waar je ongeveer heen wilt en wat je in grote lijnen wilt doen, en daarna pas gaan kijken naar accomodatie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16. |