![]() |
behoud je je wajong uitkering als je weer thuis gaat wonen
hoi ik heb een vraag behoud je je wajonguitkering als je weer trug bij je ouders gaat wonen xxxcher
|
Lijkt me wel :confused: Ik woon nog thuis en heb ook een WaJonguitkering, heb uberhaupt nog nooit op mezelf gewoond.
|
Wanneer kom je eigenlijk in aanmerking voor een wajong-uitkering?
Niet dat ik dat voor mezelf wil weten, maar ben wel nieuwsgierig.. het heeft toch niet alleen met lichamelijke maar ook met psychische problemen te maken? |
Als je door lichamelijke of geestelijke klachten niet kunt werken. Je moet gekeurd worden en als je (gedeeltelijk) afgekeurd wordt krijg je een (gedeeltelijke) WaJonguitkering.
|
Geldt dat ook als je nog naar school gaat? Want ik kan heleboel soorten werk niet ivm mijn rug..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Achter de kassa willen ze me zelfs niet hebben :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geloof me, het is echt heel erg moeilijk om aan een uitkering te komen. Ze kunnen zo 100 baantjes voor je opnoemen die je wél kunt doen, en het maakt ze niks uit of dat nou baantjes zijn waar je totaal niet voor in aanmerking komt, of wat dan ook. Maar goed, niet geschoten is altijd mis, je kunt het proberen. |
Inderdaad.
Mijn moeder is rugpatient en kan bijna niets. Eerder was ze 100% afgekeurd, maar nu met dat nieuwe systeem is ze gewoon voor 100% goedgekeurd :s Moet ze verplicht iedere week solliciteren naar baantjes waarvan ze van te voren al weet dat ze ze niet kan of niet krijgt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |