![]() |
3 gedichtjes: Levensdoel/Geschenk/Onvermijdelijk
levensdoel
in trance, extase neemt mijn lichaam als zachte dauwdruppels in een dop laat mij vervangen door het andere zet in een ruk mijn emoties stop Stille manieren om mij heen proberen mij te roepen mijn oren afgesloten voor het leven voel ik me alweer alleen Duizend namen omarmen mij maar geen heeft mijn gevoel slechts onhoorbare stemmen fluisteren "Geef je leven opnieuw een doel" =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Geschenk Als eeuwige dromen mijn beeld zouden zijn Zou ik in vreugde mijn leven met tranen aan je schenken Opdat je hoe dan ook nooit zou denken dat ik niet om je zou geven =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Onvermijdelijk Vervorming van twijfels rijzen in een hemels geding voor mij slechts losse zinnen herboren uit mijn herinnering Ingenomen door tranen van een niet omvattend spel waarvan ik geen deel wil uitmaken maar stiekem doe ik dat wel Ontstane verlangens voor het leven worden de grond in geboord Door de klanken en betekenis van slechts één enkel woord |
Ze zien eruit alsof ze een gedicht zijn, onderverdeeld in de apart behandelde onderwerpen, klopt dat? Ik mis de grappige wending eigenlijk een beetje, of iets anders, ludieks. Maar misschien hoort dat hier niet bij, maar ik vind het taalgebruik een beetje oppervlakkig.
|
Citaat:
|
Ik vind je stijl mooi. Ik vind ze niet oppervlakkig. Gedichies die mij niet echt treffen (sommige stukjes wel), maar die wel jouw gevoel en gedachten duidelijk laten spreken
xxxxx Mariamne |
Ik vind de laatste het mooiste, maar de tweede ook, alleen vind ik de laatste strofe daarvan niet zo heel erg mooi. Ze spreken me allemaal wel aan en ik vind het niet oppervlakkig, integendeel juist! Gaat het allemaal wel goed meis?
Knúúúf! xxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25. |