![]() |
Zoetjes/suiker in de koffie
Ik vraag mij af wat nou ongezonder is.. zoetjes of suiker in de koffie...
|
Ik denk suiker, maar dat weet ik niet zeker. Je doet meestal ook meer suiker dan zoetjes in de koffie
|
Gewoon zwart drinken.
|
Citaat:
Mensen die aan de lijn zijn zie ik altijd koffie met zoetjes drinken, dus dat zal dan wel gezonder zijn. |
Citaat:
|
Suiker bevat minder schadelijke stoffen dan zoetjes, maar wel meer caloriën. Nu is het wel zo dat een paar zoetjes per dag niet zó veel schadelijke stoffen bevatten dat je er ziek van kan worden. En een suikerklontje bevat ook maar 20 kcal, dat is ook niet echt veel.
|
Je moet ook niet teveel suiker binnenkrijgen. Reken maar eens na hoeveel gram suiker je ongemerkt op één dag naar binnen werkt.
|
Citaat:
|
Zoetstof bestaat veelal uit aspartaam...
Een paar zoetjes op een dag zal niet zo schadelijk zijn, maar in grotere hoeveelheden kan die stof dodelijk zijn. :o |
In grote hoeveelheden kan elke stof dodelijk zijn :p
|
Citaat:
Die soldaten kregen die stof elke dag door hun eten heen om het eetbaar te maken :P Zijn er toen toch een aantal aan dood gegaan of ernstig ziek van geworden... |
Citaat:
|
Zoetjes, want in principe is suiker nodig en zoetjes staan gelijk aan rattenvergif.
Maar je gebruikt beter beide niet. |
heb je het dan over witte suiker?
dan kun je beter rietsuiker(bruine suiker)gebruiken! en van zoetjes heb ik geen verstand:) |
Citaat:
|
..ik lust geen koffie :s
|
Citaat:
|
Ik drink m'n koffie zwart. Maar als er suiker inzit is het ook nog wel te drinken, maar als er een zoetje inzit. Brr, dan hoef ik het echt niet.
|
mmmm.... zoetjes!! lekker in de waterfiets. [of niet].
|
Citaat:
|
Citaat:
Geraffineerde suiker (witte suiker) is ook ongezond. Je kunt het als natuurlijke suiker of zoetstof o.a. rietsuiker, honing. agar gebruiken. Ik gebruik agar in mijn koffie/thee. |
Ik doe geen suiker meer in mijn thee / koffie
Een poosje geleden gehoord dat suiker ongelooflijk ongezond is... en dat vond ik reden genoeg om niet meer onnodig suiker te gebruiken. En het is ook ongelooflijk in hoeveel producten suiker/zoetstof toegevoegd is. |
Citaat:
|
De giftigheid van het zoetje ligt ook aan het merk, in natrena zit bijvoorbeeld geen aspartaam.
|
Citaat:
|
Zwarte koffie is ook veel lekkerder :o (Y)
|
Citaat:
|
Kwestie van goed roeren.
|
Citaat:
|
Zwarte koffie, gadverdamme. Hoe je dat wegkrijgt.
|
Toch ben ik nog altijd heel benieuwd naar een onderzoek waarin de schadelijkheid van Aspartaan is aangetoond. Iemand?
Ik gebruik het verder niet overigens, ik vind het vies. Ook geen suiker in m'n koffie. Bah. |
Citaat:
zoeken op 'aspartame cancer', krijg je 33 mooie onderzoeken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
't Is daarbij natuurlijk wel op een ander niveau. |
Citaat:
Het gaat erom dat aspartaam net zo kankerverwekkend is als aardbeien met slagroom, melk, brood, gewone suiker, etc. Dan is tabak toch wel van een andere klasse lijkt me? Waarom zouden ze die waarschuwingen toch op het pakje smijten :eek: /me gaat terug naar zijn broodje asbest.... |
Citaat:
Niet dat iemand (ik incluis) zich daar iets van aantrekt natuurlijk ;) |
Er is caffeine vrije cola (y) :p
Nah ja, uiteindelijk kun je van alles wel iets vinden dat er niet gezond aan is. Met mate (;)) kan het niet zoveel kwaad. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan vervolgens wel een koekje bij de koffie nemen ;) |
Alles is slecht, je krijgt overal wat van als je het nieuws moet geloven.
Suiker bevat meer calorieen, zoetjes zijn ongezonder. Gewoon niet overdrijven en dan zal het vast wel goed zijn. |
Het is allebei niet gezond, want het is te ver bewerkt, maar als je moet kiezen, kijk dan naar de ingredienten!
Als de zoetjes een bron van aspartaam hebben moet je het echt niet gebruiken. Aspartaam is ontzettend ongezond, het veroorzaakt heel veel dingen, ook kanker, maar het is uitgevonden door een heele rijke man die amerikaanse politici heeft omgekocht om het op de markt te mogen brengen! Suiker is net zo gezond als zoetjes op basis van saccharine |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest - ik drink mijn koffie zwart, zoals het hoort, dus ik heb niks toe te voegen aan de discussie. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |