![]() |
Death Metal ???
Hallo mensen hier,
ik vroeg me af, wat verstaat men tegenwoordig onder Death Metal??? ik zit zelf in een band, met een paar maten, we maken zelf momenteel metal muziek, binnenkort krijgen we dubbele base, er wordt dr al in gegrunt...............maar we vroegen ons af wat voor stijl metal we maken, tis in ieder geval nog geen black, ook geen trash, en death is weer wat erger geloof ik, anyways iemand die me kan vertellen wat het in houdt of wat dan ook :) |
Nieuwe death metal kenmerkt zich door diepere grunt, blastbeats, en typische riffs. Luister hate eternal, nile, en dergelijken.
Oldschool death metal zoals obituary en bolt thrower blast wat minder, groovet wat meer. Ook is de stem niet zo laag. Ik ben niet zo'n expert maar volgens mij klopt dit wel redelijk. ps. jullie maken volgens mij gewoon nu-metal, pussies. |
Als het lomp, log, zwaar en technisch is, erin gegrunt wordt en de teksten over dood ende verderf gaan, zou het wel eens death kunnen zijn.
Als het meer punky en opzwepend is is het eerder thrash. |
Ik zou zeggen, post een mp3 en wacht t commentaar af :)
|
Minimaal een van de leden uit de originele cast moet overleden zijn.
Ik vind het zelf ook een gekke benaming hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
meestal zingen ze toch ook over oorlog?
|
luister dan eens naar death-metal bands.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En al die Gothenborg Death Metal? @topicopener, gooi hier dan een mp3'tje neer. |
Ja maar dat is melodische death metal he ! :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Cockrockmetal
|
Citaat:
Moet alles weer in een hokje te plaatsen zijn dan? |
Citaat:
|
Citaat:
(y) |
Als je niet stijlen kan onderscheiden ben je per definitie niet geschikt om muziek te maken omdat dat wel bewijst dat je geen kennis van zaken hebt en maar wat aan het doen bent. Dan adviseer ik om gewoon een opleiding te doen en/of te gaan werken. Het is logisch als je je muziek niet kan indelen in een genre, dat gebeurt zo vaak maar als je niet eens een idee hebt van deze genres dan heb je echt een probleem.
|
Citaat:
|
Sommige mensen hebben wat overgehouden aan hun alto-tijd...
|
Doek die band maar gewoon op, ik weet nu al dat het niks kan worden.
|
Citaat:
|
Opeth deathmetal?
Nope. |
Citaat:
|
Brought together in Stockholm by guitarists Peter Lindgren and Mikael Åkerfeldt in 1990, Opeth added progressive influences and acoustic instrumentation to their brand of Swedish death metal .
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk wel. Ik ga liever naar een thrashmetalbandje kijken dan een deathmetalband. |
Citaat:
Kthxbye. |
Ik weet trouwens best wel een flauwe grap als iemand interesse heeft?
|
Vertel!
|
Ik niet!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog steeds geen mp3..! Posten die hap.
|
Maak anders een DM-medley voor em.
|
Medley?
Zesenhalve minuut Left Hand Path is ook genoeg. |
Citaat:
|
post mp3 of tabs !
Dat maakt ook heel wat helder. Indien je niets opgenomen hebt, misschien composities in Guitarpro of Powertab? En anders geef je het zelf een term, dat is hip! (maar dan is het voor de rest van de wereld wel nu-metal, tenzij het grindcore is, die hebben ook een handje van zulke termen geloof ik) |
Citaat:
mwoah, tegenwoordig spelen veel thrashmetal bands nu-metal en mallcore... |
Oja? Zoals welke bands?
|
Ben ik blij dat ik met 1 van mn bands progressieve deathpunk speel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |