![]() |
Studentenrekeningen
Beste allemaal,
Ik heb me vandaag maar eens verdiept in de verschillende studentenrekeningen die worden aangeboden, en wilde wel eens hier wat meningen horen, en misschien wel ervaringen met verschillende rekeningen. Ik kreeg vandaag een boekje van Fortis (me huidige bank) met daarin niet echt veel bijzonders. Liep ik in ieder geval niet echt voor warm. Ik heb niet het idee dat zij mij meer bieden als dat ik nu al heb. Toen internet erbij gehaald: Postbank. Grote nadeel hiervan vind ik dat je niet direct geld kan overboeken, maar dat dat altijd minstens 2 dagen duurd. Ook vind ik het stom dat je een aparte pin en chip pas krijgt. Verder is de verzekering e.d. wel oke. Rabobank: Gaat een behoorlijk stuk over de verzekering van Postbank heen, daar verzeker je je inboedel voor ongeveer dezelfde premie, maar dan wel tot 15.000 euro (bij postbank 7000). Verder niet echt veel bijzonders. ABN: Werd ik niet heel veel wijzer van, onduidelijke site, dus laat maar zitten. SNS Bank: Erg aantrekkelijk. Kan alleen niet vinden tot hoeveel je je inboedel kan verzekeren. En ik vraag me af hoe snel je geld kan overboeken. Als dat net zo langzaam is als bij de postbank wordt dit toch al gauw weer een stuk onaantrekkelijker. Iemand anders die zich hier al in verdiept heeft, en misschien tips heeft? Groeten, Justin |
Wat heeft een inboedelverzekering met een studentenrekening te maken?
|
Rabobank is fijn hoor, heb ik zelf ook, kost niks en met internetbankieren gaat alles supersnel.
|
wil je nou een studentenrekening of een inboedelverzekering ? dat staat volgens mij nog altijd los van elkaar hoor.
|
Inboedelverzekeringen worden bij studentenrekeningen veel aangeboden, dus speelt dit voor mij wel een rol voor als ik straks een kamer heb, in de keuze van een bank
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je kunt je natuurlijk ook verzekeren bij een verzekeringsmaatschappij ipv een bank.
|
Citaat:
Volgens mij is het ook wel lekker makkelijk om alles uit 1 pakket te doen, of is dat onzin? |
Citaat:
|
Citaat:
nou rekening en verzekering is dus niet één pakket, je moet het allebei apart regelen. en zoveel moeite is dat niet dus je kan best rekening bij de ene en verzekering bij de andere bank als je dat wil. |
Ik heb zelf een studentenrekening bij de Rabobank en bij de Postbank. Zelf vind ik die bij de Rabobank fijner, ik vind het internetbankieren fijner met zo'n soort rekenmachientje waarmee je codes aan kan maken om geld over te boeken en je saldo te bekijken enzo. Bij de Postbank krijg je of een lijst met codes of een smsje en dat vind ik persoonlijk minder fijn. Ook duurt alles bij de Postbank langer dan bij de Rabobank.
Wat ik wel een voordeel vind van de Postbank is dat je daar dingen als je adres enzo eenvoudig via internet kan wijzigen (of het werkt weet ik nog niet), bij de Rabobank moet je dan gelijk langs de bank en dan is de drempel een stuk hoger. Het is niet iets wat je dagelijks nodig hebt maar misschien toch handig om te weten. Losse chippas van de Postbank vind ik misschien wel fijn eigenlijk omdat ik die op school erg veel gebruik en er dan wat soepeler mee om kan gaan dan wanneer het ook mijn pinpas was, dan zou ik er wel wat voorzichtiger mee doen. Dat vind ik niet echt een nadeel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind die afzonderlijke chip- en pinpasjes juist ideaal. Als ik dan mn chip s uitleen/kwijtraak/ergens laat liggen, ben ik tenminste niet ook mn pinpas (tijdelijk) kwijt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik gebruik zelf Girofoon van de Postbank, en vroeger duurde dat erg lang inderdaad. Tegenwoordig staat het geld er bijna gelijk op (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb een studenten rekening bij de sns-bank en de postbank, en die van de sns-bank vind ik een stuk fijner. internetbankieren met zo'n code-apparaatje is veel makkelijker dan geklooi met smsjes en tan-codes enzo.
overschrijven gaat bij de snsbank gewoon in een dag. |
ik heb alles lopen bij abn amro en dat bevalt me prima,
1x per jaar worden alle verzekeringen e.d afgeboekt en omdat ik er meerdere pakketten heb lopen geniet ik nog van een korting ook studentenrekening / creditcard / internetplusspaar/ spaar / kostbaarheden verzekering / reisverzekering / wa-/inboedelverzekering / als ik me ziekenfonds bij hun kon afsluiten deed ik t ook nog :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het maakt allemaal niet zoveel uit, ze concurreren enorm. Alleen de postbank blijft klote vanwege de tancodes, de apart chippas, en de langere overboekingstijd.
|
Citaat:
|
ik wou zeggen, want een studentenrekening kost je geen geld, terwijl een normale lopende rekening je toch een paar tientjes in het jaar kost, plus kosten voor de passen etcetc.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Postbank is net even flink in mijn achting gedaald. Ik heb er jarenlang een studentenrekening aangehouden en werd regelmatig en ongevraagd bestookt met allerlei aanbiedingen voor goedkoop rood staan, voordelig studentenkrediet en dergelijke. Nu ben ik afgestudeerd en begin per 1 april als advocaat, waar ik op zijn zachtst gezegd goed zal verdienen.
Nu heb ik nooit rood willen staan tijdens mijn studie, maar nu wil ik dat wel, dus ik vraag dat aan, een roodstand nota bene nog flink onder mijn maandsalaris, en ik word afgewezen. Je wordt dus als student maar lekker gemaakt met allerlei gratis of op zijn minst goedkope kredieten en leenmogelijkheden, maar als je als jonge hoogopgeleide met een riant salaris rood wilt staan, dan geven ze ineens niet thuis? Ik vind het geen stijl en denk erover mijn rekening op te zeggen om naar een 'echte' bank te gaan. Ze kunnen nog zo populair zijn onder studenten, als je op deze manier omgaat met de mensen die je júist aan je wilt binden, dan is dat schandalig. |
Wat was de motivering van de Postbank om het af te wijzen, als ik vragen mag? Nog geen vast salaris en op hetzelfde moment geen studiefinanciering meer?
|
Ze hebben blijkbaar een regeling dat je drie (!!) maanden voorafgaand aan je kredietaanvraag minimaal duizend euro op je rekening gestort moet hebben gekregen.
Ik ga mooi naar ABN Amro, dat 'Young Professional pakket' laat me wel kotsen vanwege de naam, maar de shizzle die erbij zit 0wnt de Postbank wel grof. |
Citaat:
|
Ik begrijp de achterliggende reden natuurlijk prima maar ik vind het gewoon raar dat een bank op deze manier niets doet om klanten binnenboord te houden, als je je bedenkt dat ze alles doen om studenten een rekenin te laten openen maar als je klaar bent heb je ineens geen toegang meer tot al die faciliteiten? :confused:
|
Citaat:
Valt mij ook erg tegen van de Postbank.. |
Ik begrijp het verschil ook niet. Ik heb wel eens brieven gekregen toen ik nog een studentenrekening had, waarin ze me aanboden een of ander studentenkrediet op te nemen. Ik geloof 2500 euro kon ik zonder meer lenen, voor een krediet van 5000 euro hadden ze alleen een kopie van mijn propedeuse nodig (!!). Dat terwijl iedereen weet dat studenten vanwege hun studie vaak niet veel meer dan een bijbaantje voor een of twee dagen kunnen hebben en dat dus best veel geld is.
Misschien gaan ze ervan uit dat ze wel veilig kredieten kunnen verstrekken aan studenten omdat die na hun studie wel goed gaan verdienen, zodat ze het terugbetalen? Maar dan snap ik niet waarom ik geen rooie cent van ze kan lenen, terwijl ik nota bene met een minimale studieschuld en met een goed salaris de arbeidsmarkt opkom. Ik denk dat ik toch maar eens contact met ze opneem want ik verbaas me hier echt hogelijk over. |
Citaat:
:D succes ! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |