Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Vriendin en relaties (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1379191)

kevindh 20-03-2006 15:32

Vriendin en relaties

De voorgeschiedenis. In de zomer had ik een paar weken met een meisje die ik daarvoor nog nauwelijks kende. We zijn uit elkaar gegaan omdat het niet werkte, het niet bijzonder genoeg was voor ons beiden. Sindsdien zijn we de beste vrienden, we zijn echt alles voor elkaar.

Alleen zij is iemand die zich nogal snel een relatie wil beginnen. Sinds het tussen haar en mij over is(vanaf september ofzo) heeft ze drie vriendjes gehad, en deze hebben haar uiteindelijk hard gekwetst. Het is nu ongeveer 2 weken uit met haar ex, en nu is ze weer een leuke jongen tegen gekomen, heeft ze ook al mee gezoend. Ik probeer haar dus duidelijk te maken dat ze eens rustig aan moet doen, een tijdje geen vriendje, omdat het uiteindelijk toch weer fout zal gaan.

Ze zegt dat ze wel ziet wat er gebeurt, maar dat deed ze de vorige 3 keren ook, en toen liep het fout af. Ook toen gaf ze me ook gelijk, en dat zal ze nu achteraf weer doen. Maar ik zie dat ze telkens er onder lijd.

En ik geef super veel om haar, maar het lukt me niet om tot haar door te dringen.... Iemand enig idee hoe me dit wel kan lukken?

Cesar 20-03-2006 16:07

Maar waarom wil je het veranderen? Het is toch gewoon haar keuze. Als zij snel verliefd wordt of moeielijk bindt, ga jij dat moeielijk veranderen. Beste vriend of niet; het lijkt me ook sterk dat een persoon je leeftstijl kan veranderen met zomaar een paar woorden. Stel ze zou echt moeten veranderen dan zou dat van haar moeten komen lijkt me.

Haar keus.

Rioto 20-03-2006 16:07

als ze vaak genoeg op dr bek gaat zal het kwartje toch wel eens vallen?

Amma 20-03-2006 16:11

Jij kan niks doen behalve luisteren naar haar als het weer eens fout gaat :p
Om iets te veranderen moet ze het zelf willen, en als het vaak genoeg verkeerd gaat wil ze dat op een gegeven moment vanzelf wel.

thunder110 20-03-2006 16:42

Citaat:

kevindh schreef op 20-03-2006 @ 16:32 :
Ik probeer haar dus duidelijk te maken dat ze eens rustig aan moet doen, een tijdje geen vriendje, omdat het uiteindelijk toch weer fout zal gaan.
d0h als dat de reden is om geen relatie aan te gaan..

stout! 20-03-2006 17:19

Laat haar haar eigen fouten maken, ze luistert toch niet naar je.
Maar 'we zijn echt alles voor elkaar' vind ik wel een beetje dubieus klinken, zeker als je je zo druk maakt om haar liefdesleven. Weet je zeker dat ze gewoon een vriendin is?

I C U 20-03-2006 17:56

Gewoon laten gaan, iets anders kan je toch niet doen. Het enige dat je kan doen is haar adviseren en er voor haar zijn als het fout gaat. Rot, maar waar.

Mr.Oizo 20-03-2006 18:21

Tja, het kan nu wel misschien iets anders zijn he, misschien niet iemand die haar bedriegt. Natuurlijk snap ik mijn bezorgdheid en je mag haar best wel goede raad geven, maar bemoei je je er niet te veel mee anders kan zoiets ten koste van die leuke vriendschap gaan. Kijk, het is haar relatie en van haar fouten zal ze uiteindelijk ook leren. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.