![]() |
[Columnwedstrijd]
Howdy!
Ik had vandaag een idee van hoe we de columnwedstrijd kunnen vormgeven. In plaats van te rommelen met polls om een thema te bepalen, kunnen we het helemaal anders aanpakken! Het enige dat we van tevoren bepalen is een weekeinde. Het onderwerp van de wedstrijd moet vervolgens een actualiteit zijn die die vrijdag, zaterdag of zondag in het nieuws was. De deelnemers moeten dan pronto een colum schrijven die voor zondagnacht 23:59 insturen. Ik en/of Ieke zullen die columns vervolgens maandagmorgen op het forum zetten, allemaal tegelijk, zodat de actualiteit nog vers in het geheugen ligt en het voor de lezers is alsof ze echt een column in de krant lezen. Een ander voordeel is dat de deelnemer op deze manier met een strakke deadline moet werken en met een mogelijk moeilijk onderwerp. Meer column voor uw geld! Wel, laat maar horen wat jullie er van vinden. LUH-3417 |
Cool :cool: . Maar ik weet niet of ik die deadline kan halen
|
Do-able. Ik ben voor het weekend van 8 april.
|
Hip idee, al ben ik niet zo van de columns. En ik vind het wel een érg krappe planning, waarom niet op woensdag de columns plaatsen, zodat je tot en met dinsdag kan insturen?
|
Citaat:
|
Krappe planning hoort er bij, maar het zou wel jammer zijn als we maar een klein aantal inzendingen hebben. Iemand een idee om dit op te lossen?
LUH-3417 |
Bij zit hem in het weekend, ik weet niet of ik dan tijd heb :D
|
Haa niet zeuren dit moet doen.
Ik (probeer) doe mee. |
Citaat:
Mijn punt is meer.. Stel dat er die zaterdag wordt bepaald wat het thema is en je ziet dat die zondag, dan heb je al bekant geen tijd meer om het te schrijven. Of zit er nog een week tussen? Dan heb ik niets gezegd, een week moet toch voldoende zijn. |
Citaat:
Grimm - Everyone likes the chocolate. |
Je mag toch zelf het onderwerp kiezen, op vrijdag, zaterdag of zondag, wat nbet op het nieuws was? Als je vrijdag kiest, heb je tot zondag de tijd :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Rustig? Daar doen we niet aan :cool:
|
Weekend van 8/9 april ben ik tegen, dan ga ik op weekendje en dat is van vrijdag tot waarscheinlijk maandagmorgen en dan college, dus dat is niet echt practisch.
Verder is het denk ik vooral afhankelijk van de actualiteit. Als men ideeën heeft komt het wel, men is toch van het laatste moment hier. Ook kunnen we een deadline op maandagavond zetten en dan een poll, dan is er iets meer tijd en nog niet te lang geleden. |
Ik ben ook tegen 8/9 april, dan vier ik mijn verjaardag. :)
Het idee vind ik wel heel leuk, hoewel ik zeer twijfel of me het gaat lukken. |
1/2 april dan? :D
|
Ow, ik had het dus verkeerd begrepen:D Verder ben ik het eens met Mr Soija.
|
Mocht het echt een groot probleem zijn, zouden we het kunnen omdraaien. Een week waaruit je actualiteiten kunt kiezen en in het weekeinde de poll.
Maar ik voel meer voor het idee van mijn collega, met een kanttekening. Ik stelde zelf de maandag voor omdat ik op een dinsdagmorgen dikwijls aan de arbeit moet en ik dus geen columns kan posten en polls maken. Mocht er voor de dinsdag gekozen worden, dan komen deze taken op de schouders van Ieke te liggen. :) LUH-3417 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
naar mijn weten is er in doordeweeks meer actualiteit (want vijf dagen) dan in het weekend. |
Citaat:
|
Wat ook nog meetelt in een week van actualiteiten; iemand kan wel een weekeinde bezig zijn, maar veel minder mensen zijn een week weg. Niemand kan dus meer miepen dat ze geen tijd hebben, dus meer inzendingen.
De lengte van de periode hoeft eigenlijk geen probleem te zijn. Als ik op zaterdag twee columns lees en één gaat er over nieuws op maandag en de ander over nieuws op vrijdag, dan denk ik dat die over vrijdag me sneller zal aanspreken. Schrijvers kunnen dus de afweging maken of ze vroeg klaar willen zijn en geen risico meer lopen om de deadline te missen, of dat ze het laatste nieuws willen hebben met gevaar dat het kutnieuws is en dat er geen tijd meer is een behoorlijke column te schrijven. LUH-3417 |
Ik ben voor, zolang ik tijd heb. En áls ik tijd heb, geef me dan maar dat weekend-idee. :)
Oplossing voor eventueel klein aantal inzendingen: - Marketing verbeteren. - Men mag weer twee columns inzenden. ^^ 1/2 april zou kunnen, al heb ik erna een repetitieweek waarin wel eens cruciale cijfers zouden kunnen vallen. En 8/9 april zit ik in Engeland met mijn toneelgroep. |
Citaat:
|
In principe heb ik en volgens mij ook anderen, tentamenweek na 2 april. Maar ik ga toch stoppen voor dit jaar, dus maakt mij niet uit. Maar 2 april heb ik wel de DoPmeeting, maar of dat een obstakel is...
|
Gaaf! Ons dwingen het nieuws te volgen en ons dwingen om te schrijven. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Grimm, je lijkt mij ietwat gefrustreerd, klopt dat? (Excuses voor mn denken.)
|
Citaat:
Nee, het valt allemaal wel mee, ik ben gewoon een beetje chagrijnig. Alleen hamsters helpen daartegen. |
Citaat:
LUH-3417 |
Citaat:
Tenzij jij hem drastisch verbouwt. :( Grimm |
Leuk plan. Column met deadline. Maar waarom niet dit weekend?
Geeft een beetje extra stress, eens kijken of er leuke dingen uit voort komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar even terug op het onderwerp. Ik heb nog steeds geen bezwaren gehoord voor dit weekend. Zitten er dan ook mensen in een klooster? ( ;) grapje hoor) Eén dag extra na het weekend is wel handig voor mensen die laat inspiratie krijgen of iets dergelijks.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
LOL lichte pwning door kerboga :P Maar volgens mij bedoelde grimmpie komende week inspiratie opdoen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |