Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Steeds weer beten... :s (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1379573)

Misti 20-03-2006 22:52

Steeds weer beten... :s

Ik weet niet of het hier hoort, maar als het verkeerd staat, verzet het maar :)

Sinds een paar maanden word ik steeds wakker met beten... Ik heb dit alleen als ik op mijn kot slaap. Deze morgen ben ik bijvoorbeeld wakker geworden met drie beten op mijn onderarm, 1 op mijn bovenarm, 1 op mijn schouder en 1 in mijn hals... Ik heb absoluut geen idee waar die vandaan komen, ik heb al in elk hoekje gekeken, nergens één of ander beest gevonden. Ik ververs mijn lakens regelmatig, en stofzuigen doe ik ook geregeld... En toch krijg ik steeds van die beten :s Het zijn echt grote met een rode uitslag rond en ze jeuken verschrikkelijk, ik heb het al eens aan de dokter gevraagd, en die zei dat het waarschijnlijk van een spin komt. Het enige probleem is: ik vind niets...
Weten jullie misschien nog iets wat ik kan doen? Want ik ben het echt beu om met die beten wakker te worden. En hebben jullie misschien ook een goede tip voor een zalf ofzo?

Bedankt :)

Frostbite 20-03-2006 23:21

roommates these days..

vosje16 20-03-2006 23:28

Thuis hebben we zo'n ding dat je 's nachts in 't stopcontact moet steken tegen de muggen. Werkt heel goed, behalve dat het bij jou misschien geen muggen zijn. :p

Toen ik naar Italië gegaan was, ben ik ook door 1 of ander beest gebeten geweest en toen had ik ook van die grote rode plekken die jeukten, nog groter dan bij een muggenbeet. Geen idee wat voor beest het was.

Bij jou kan het best wel een spin zijn ofzo. Die kunnen zich trouwens ook heel goed verstoppen...'k Weet in ieder geval dat er verschillende middeltjes bestaan. Je zou eventueel zo'n crème kunnen kopen die je op je lichaam moet smeren. De geur zou in principe insecten enzo moeten weghouden...Dat heb ik wel zelf nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet of het zo goed werkt...

vosje16 20-03-2006 23:29

Ohja, qua zalf tegen de jeuk heb ik ook iets dat goed werkt. 'k Ben alleen de naam vergeten, maar 'k zal het je morgen zeggen aangezien ik dan ff naar huis ga...

Piloff 21-03-2006 06:10

autan kan je op je lijf smeren,
Autan Stick beschermt de huid gedurende meerdere uren tegen muggen en andere parasieten zoals steekvliegen, vlooien, mijten, teken en bloedzuigers. Autan Stick beschermt tevens tegen de tropische insecten: malariamug, gele koortsmug en tse tse vlieg.

Maar dat werkt uren, wellicht niet de hele nacht.

Is een klamboe geen optie?

Muchacha 21-03-2006 09:07

Jakkes, van een spin :eek: Dan zou ik echt niet meer durven gaan slapen :( Ik zou een apparaatje kopen of een spuitbus dat insecten weghoudt en eventueel een hemel hangen.

Missy1234567890 21-03-2006 09:54

Citaat:

Muchacha schreef op 21-03-2006 @ 10:07 :
Jakkes, van een spin :eek: Dan zou ik echt niet meer durven gaan slapen :(
Ja, dat is ook mijn eerste reactie :eek: Ik krijg bij de gedachte alleen al de kriebels. Wist niet dat die beesten ook konden bijten, althans, die onschuldige Nederlandse beestjes dan. Kunnen ze niet uitzoeken door wat je precies gebeten bent? Denk eerder dat het iets is dat bloed nodig heeft om te kunnen overleven, dan een spin :confused:

Tiño 21-03-2006 10:19

^^^ lol

slaap anders eens met meer kleren aan.Als je op die plekken die je noemt gebeten wordt,heb je of niets,of iets duns aan,lijkt mij.

Verder...zijn het wel echt beten?is het geen uitslag van iets?

wel lastig verder, ik zou echt goed zoeken en alle gaatjes afdichten.

Misti 21-03-2006 16:38

Ik slaap in een topje en een pyjamabroek...

Ik denk wel dat het echt beten zijn, ja, het zijn echt bulten en daarrond dan uitslag... Ik vond het idee van een spinnenbeet ook echt vies, maar ik heb hier echt nog nooit ook maar 1 spin of een ander beest gevonden, daarom dat het zo raar is :s

Leonoor 21-03-2006 16:40

Zit er niet iets in je matras oid? (Ik weet ff niet hoe ze heten, maar je hebt bepaalde vlooien (of zo iets)...)

Vraag het eens aan je huisarts, misschien kan hij het beoordelen op basis van hoe de beet er uit ziet?

Andijvie 21-03-2006 17:07

Idd, je kan ook een soort vlooien hebben in je matras of dekbed, heel akelig :| Ik weet niet of je die er ook uit kan krijgen...

Leonoor 21-03-2006 17:09

Citaat:

Andijvie schreef op 21-03-2006 @ 18:07 :
Idd, je kan ook een soort vlooien hebben in je matras of dekbed, heel akelig :| Ik weet niet of je die er ook uit kan krijgen...
Volgens mij niet...of het is zo lastig dat je beter gewoon een nieuw matras kunt kopen...dacht ik... Maar goed, ik zou even langs de huisarts gaan, wie weet kan hij je zo vertellen waarvan het komt. :) En als het dan van vlooien oid komt, dan kan hij je misschien ook wel vertellen wat je er aan kunt doen en anders kun je dat wel op internet opzoeken. :)

Misti 21-03-2006 18:04

Citaat:

Leonoor schreef op 21-03-2006 @ 18:09 :
Volgens mij niet...of het is zo lastig dat je beter gewoon een nieuw matras kunt kopen...dacht ik... Maar goed, ik zou even langs de huisarts gaan, wie weet kan hij je zo vertellen waarvan het komt. :) En als het dan van vlooien oid komt, dan kan hij je misschien ook wel vertellen wat je er aan kunt doen en anders kun je dat wel op internet opzoeken. :)
Ik ben onlangs geweest en dan heb ik gauw even gevraagd wat het zou kunnen zijn, en ze zei toen dat ze dacht dat het van een spin kwam. Ze heeft het wel niet echt grondig bekeken. Mijn dekbed is pas nieuw, dus dat zal moeten lukken dat er daar iets zou inzitten... Mijn matras weet ik niet... Het is ook niet elke nacht dat ik gebeten word, meestal 1 keer per week, maar dan zijn het er ook wel een paar in een keer. :s

jewelicious 21-03-2006 23:00

Citaat:

Leonoor schreef op 21-03-2006 @ 17:40 :
Zit er niet iets in je matras oid? (Ik weet ff niet hoe ze heten, maar je hebt bepaalde vlooien (of zo iets)...)

Vraag het eens aan je huisarts, misschien kan hij het beoordelen op basis van hoe de beet er uit ziet?

denk dat je huismijt bedoelt?

Mephisto 21-03-2006 23:29

Ik heb daar nooit last van, want ik hou regelmatig verdelgingsacties met behoorlijk toxische insecticiden tegen de vliegen die hier welig tieren op de rotten meuk her en der.

Dat werkt prima, het roeit alles uit.

MTpower 22-03-2006 00:15

Klinkt als vlooien.
Ben ook eens een paar keer gebeten door de vlooien van een hond, jeuken heel erg en worden rood er omheen, bij mij iig...
Je kan vaak zoeken wat je wil, maar vinden doe je die beesten bijna niet :o

Misti 22-03-2006 01:30

Citaat:

MTpower schreef op 22-03-2006 @ 01:15 :
Klinkt als vlooien.
Ben ook eens een paar keer gebeten door de vlooien van een hond, jeuken heel erg en worden rood er omheen, bij mij iig...
Je kan vaak zoeken wat je wil, maar vinden doe je die beesten bijna niet :o

Ok, ik heb thuis katten rondlopen, maar thuis word ik nooit gebeten, terwijl er op mijn kot nooit dieren binnenkomen, en daar word ik dan wel gebeten... :s

Stefanie 22-03-2006 08:57

Heb ik ook gehad. Ze zaten alleen op mijn onderbenen en voeten. Heeft weken geduurd maar op een gegeven moment was het beestje dood denk ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.