![]() |
"Ik verveel me "
Inspiratieloos zei Egbert tegen Søren:
Wat kan mij nu nog gebeuren? Søren, kennelijk ontdaan, vroeg: "Mag ik weten waar dat op sloeg? Zomaar vragen stellen, zonder reden Je laatste woord reeds lang geleden" Egbert, echter, verweerde zich vlot: "Verdorie Søren, doe niet zo bot Ik dacht: als we elkaar zo goed kennen Leverworst delen, naakt rondrennen Een vraag was het slechts, zoals zovelen Het antwoord kan me echter niet schelen Maar deze reactie had ik niet verwacht Ik hoop dat ik niet onze vriendschap heb verkracht" "Maar nee, beste Egbert! Wij blijven immer kornuiten Doerakken, zoals vroeger, kwajongens, schavuiten Schoffies van de straat, onze achterbuurt van toen In Opperdoes, bij Medemblik, nooit iets te doen Dus emmers kattenkwaad, dag en nacht, Altijd wel van een misdaad verdacht Wij blijven samen, rare vragen ten spijt Onze vriendschap, Egbert, raken we nimmer kwijt!" "Hè, Søren, ik krijg het er warm van Ik verkies de vriendschap met een man Boven de liefde met een vrouw En zeg naar waarheid: Ik hou van jou" |
Sterk. Jammer dat de rijm soms wat geforceerd overkomt, vooral bij "Ik hoop dat ik niet onze vriendschap heb verkracht".
Leverworst delen en naakt rondrennen is wel weer erg gaaf. Het is sowieso wel eens fijn om op DoP dit soort pretentieloos dichtwerk tegen te komen. (y) |
Ik moet er wel om lachen. Het is grappig. Sommige zinnen vind ik een beetje dooddoeners, zoals 'ik hoop niet dat ik onze vriendschap heb verkracht'. Dat lijkt er echt neergezet om te rijmen, net als 'altijd wel van een misdaad verdacht'. Begin is sterker dan het einde.
|
Wauw, vet! :cool: Zoals Porcelain al zegt, het begin is sterker dan het einde.
|
Ik vind m heel amusant om te lezen. Het begin is inderdaad sterker dan het einde. Maar verder is het heel leuk.
|
vermakelijk :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27. |