![]() |
tikken
Telkens als ik mijn geluid aanzet, hoor ik voortdurend een tikkend geluid, alsof er een klok tikt. Ik heb overal gezocht, maar weet niet waar ik dit uit moet zetten. Als ik een liedje wil luisteren, of een film wil kijken, tikt het er gewoon doorheen. Heeel frusterend! Hoe kan ik dit verhelpen?
|
Wat bedoel je met geluid aanzetten? Gewoon altijd als je de luidsprekers aan hebt staan?
|
Heb je het ook als je andere speakers gebruikt?
|
geluidskaart wegdonderen en een fatsoenlijke kopen ;)
|
Citaat:
Waar staan je speakers? Ligt er een telefoon o.i.d. in de buurt? |
'k Heb geen boxjes o.i.d., gewoon ingebouwde zooi,
de dichtsbijzijnde telefoon staat een verdieping lager :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien een beetje vergezocht... maar voor als je echt alles hebt geprobeert: worden ze erg warm? Als ik mijn monitor een hele tijd aan heb staan gaat 'ie ook "tikken" omdat 'ie uitzet. Kan dat het zijn?
|
nee denk het niet,
het is echt een regelmatige tik zoals een klok, en als je het geluid harder zet gaat de tik ook harder.. |
Houd er trouwens rekening mee dat het ook iets kan zijn dat vlak bij de computer staat, maar waarschijnlijk is dat het niet: als het goed is zou je dat dan al gehoord hebben. Lijkt het op een tikgeluid, omdat dat ding gewoon rare kuren heeft? Of is het omdat de situatie precies zo is dat het geluid ervoor kan zorgen dat er iets meetrilt :confused: ?
|
Wat je iig kan proberen, hierna weet je zeker dat het aan de speakers van de monitor ligt, (of omgeving)
Een koptelefoon aansluiten op de audio uitgang van je computer, als hier ook tikken invoor komen, dan weet ik neit zo 123 hoe je die weg krijgt :bloos: |
Resonantie? ;) Bij hoge toeval heb je misschien iets je in kamer met een bepaalde eigenfrequentie dat ook uit je boxen komt ;) Kans is trouwens verwaarloosbaar klein, maar 'k wilde even interessant klinken met een vergezochte reden ;)
|
Citaat:
Ik gebruikte de term alleen niet :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54. |