![]() |
Vlaamse Wielerweek
Het hoogtepunt van het Vlaamse wielrennen staat voor de deur: de Vlaamse Wielerweek. Met
22 maart: Dwars door Vlaanderen 25 maart: E3-prijs Vlaanderen 26 maart: Brabantse Pijl 28-30 maart: Driedaagse De Panne-Koksijde En natuurlijk als klap op de vuurpijl, de Ronde. Maar daarover later meer. Nu eerst de voorbereidingswedstrijden, welke hierboven genoemd. Morgen is Dwars door Vlaanderen. Wat vind jij van deze wedstrijd? Is dit een veredelde kermiskoers of leunt dit aan tegen de ProTour? Tom Boonen en Peter van Petegem zijn de afgelopen jaren de meest genoemde namen als favorieten voor de Vlaamse klassiekers. Maar meestal wint een outsider Dwars door Vlaanderen. Wie moet daartoe in staat worden geacht? |
Dit kan ook wel in het wielerseizoen topic toch? Zo veel wordt daar al niet gereageerd dat er meteen behoefte is aan een nieuw topic... maargoed jij bent de baas hier he :p
DdV lijkt me verre van protourwaardig, hoewel meer de moeite waard dan Plouay natuurlijk, maar dat is een GP Chiasso om maar even wat te noemen ook. Ik zie liever de Omloop in de ProTour, een mooie opener, hoewel het parcours dan wel even aangepast mag worden. Wie er straks wint? Boonen en Steegmans lijken me goed op dreef, maar ik heb het meer op outsiders als Devolder en Kroon. |
Frederik Veuchelen wint Dwars door Vlaanderen vandaag.
Wie? :confused: |
Die Vlaamse klassiekers worden gewoon iets te veel de hemel in geprezen.
In Italie heb je wel een stuk of 10 semi-klassiekers met een veel hoger niveau. |
Citaat:
|
Ik hou wel van Vlaamse kermiskoersen <3 :cool:
Maar ze zijn niet echt ProTour-waardig nee. :o Frederik Veuchelen? Waar rijdt die dan bij? :p |
Hmmmz... Gisteren de wedstrijd niet gezien, maar wat ik allemaal gehoord heb van de aankomst :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgende keer een zendertje verder zappen. |
Er zaten wat te veel auto's achter de winnaar, zodat het peloton werd gehinderd in de eindsprint. Ze zijn allemaal beboet. Hun excuus was, dat ze niet op tijd weg konden komen. Maar je kon natuurlijk al op kilometersafstand aan voelen komen dat de vluchter zou worden gegrepen of bijna. Het laatste gebeurde dus.
Morgen is de E3-prijs, ook wel de kleine Ronde van Vlaanderen genoemd. Vorig jaar won Boonen die met overmacht, door met Klier op de Taaienberg weg te rijden om 70km met z'n tweeën naar Harelbeke rijden. In deze wedstrijd komen de toppers iets vaker naar voren. Dat kan zijn doordat het parcours iets zwaarder is (de heuvelzone is iets later in het parcours) of doordat de E3-prijs een iets grotere naam heeft. Wie gaat er hier winnen? Of een andere vraag: wie kan Boonen kloppen? |
Jullie vergeten de daarna heel mooie nederlands/belgische klassieker: Hel van het Mergelland
dan wel niet vlaams, meer wel mooi :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Erik Dekker gaat een stuntje uithalen! :cool:
rijdt ie wel mee? :bloos: |
Citaat:
|
Dekker wint eerste rit in het Criterium... ahum flutkoers ahum... International! Mooi werk van Rabo en mooi afgemaakt door Dekker.
Maargoed, de E3 prijs: Boonen!!!!!!!!!!!!!! (y) Super mooi meegesprongen met Ballan en in de laatste meters zó snoeihard wegfietsen. Prachtig. Aart Vierhouten netjes 3e! |
Zelfde scenario als vorig jaar he? :d Alleen een andere metgezel. Vierhouten inderdaad knap 3e, al was hij zelf niet tevreden, leek het toen hij over de finish kwam.
Verder ging het niet zo goed met Rabo. Posthuma moest al vroeg opgeven. Maar ja, de toppers zitten in Frankrijk. ;) |
Goh Boonen, wat een verrassing. Wie kan hem nog volgende week stoppen vraag ik me zo langzamerhand af...
|
Citaat:
Citaat:
|
Mja in RVV verwacht ik dezelfde mannen als die vandaag vooraan zaten, maar met een betere Zabel en een sterke Hincapie. Dat zijn de enige twee die een miniem kansje maken gok ik zo. Ja en Pippo (y)
|
Vandaag is de Brabantse Pijl. Vinden jullie die wel bij het karakter van de Vlaamse koersen passen, of is het meer te vergelijken met een Ardense wedstrijd? En wie zijn hier de favorieten?
Michael Boogerd, die al jaren goed rijdt in deze wedstrijd, doet door een blessure niet mee. Oscar Freire, die het gisteren niet aandurfde om over de kasseien de stuiteren, start vandaag wel. Kanshebbers zijn in mijn ogen Freire, Kroon, Leukemans, Nuyens en Paolini. |
Citaat:
verder verwacht ik Paolini en Freire zkr vooraan |
Freire gemakkelijk en goed gewonnen. :)
Waarom reed Kroon niet vol door tijdens de voorlaatste klim, toen hij met Nuyens even weg was? :confused: Gewoon gebrek aan macht? |
Kroon was vooral in de slotmeters a-tactisch bezig. Had beter in het wiel van Freire kunnen blijven zitten ipv er zo vroeg uitkomen en zelf aan te gaan.
Maar super hoe Rabo gereden heeft! |
Citaat:
Maar Freire was gewoon te sterk. Bergop misschien niet de allerbeste, maar allround wel. En het was erg prettig voor hem dat Flecha mee zat op het eind. |
Verdomme, wint er een Rabo-renner, vergeet ik te kijken. :s
|
Wat een geweldige finale...
Zoals Flecha dat deed... onbeschrijvelijk mooi!! Freireeee :cool: (y) |
Vandaag begint de Driedaagse De Panne-Koksijde. Met als eerste etappe een soort klassieker met de Leberg, de Berendries en de kasseistrook van de Haaghoek. Donderdag wordt er afgesloten met een tijdrit in De Panne.
Kanshebbers voor het klassement? |
Ik heb vanmiddag eens zitten kijken en volgens mij is er werkelijk niemand die die koers ook maar enigsinds serieus neemt.
|
Citaat:
sommige mensen strekken hun benen wat voor de Ronde van Vlaanderen.. ja en Discovery schijnt fanatiek op de zege uit te zijn met hun overdreven goede formatie voor zo'n ronde... |
Eisel!
Hem gun ik het :) ook de leiderstrui! Greame Brown opweg terug... Steven de Jongh 7de |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40. |